2006-05-10, 08:26
Medlem
*Lurking_Eyes*s avatar
Apropå Statoil så hade jag en bekant för några år sen som jobbar(jobbade?) på Statoil. När vi en sen natt språkade på hans arbetsplats, så gled samtalet in på just Statoils korvar och hur gamla dom kunde bli.

Han visade med ett brett flin upp en tjock bamsing som fanns i en låda under disken, och berättade att dom sparat den i circus 2 år bara på skoj!

Det läskiga var att den såg relativt fräsh ut ändå!
Citera
2006-05-10, 08:52
Medlem
ADjusts avatar
Det finns inget godare än stora mosmenyns på Statoil! Speciellt en klassiker när man är på DH. Drar dit klockan 5 på morronen och får äta en smaskig mosmeny med räksallad MUMS säger jag!
Citera
2006-05-10, 10:45
Medlem
glyos avatar
Vad fan är nu detta! Statiol och pressbyrån korvar är ju helt gudomliga när man är svinhungrig. Nej du får nog testa fler än ett ställe innan du dömmer ut dom.
Citera
2006-05-10, 10:53
Medlem
Kuggarns avatar
Personligen tycker jag att Statoilkorvarna är jättegoda.
Citera
2006-05-10, 11:16
Medlem
När man e full så går all mat ner..Då ger man blanka fan i hur det igentligen smakar.
En klassiker efter varje utekväll är;
2 French Hotdog med vrålmycket vitlökssås och 1 Liter rödmjölk
Citera
2006-05-10, 11:26
Medlem
Roger Pontares avatar
Någon höjdare är dom väl inte direkt men är man hungrig så är dom inte så dumma med räksallad på.
Citera
2006-05-10, 11:30
Medlem
I-Ss avatar
Jag tycker helt klart dom går att äta, men det finns också bättre. Det är inte den bästa man kan hitta direkt. Renodlade korvkiosker/korvgubbar har ofta godare korv och även godare mos.
Min slutsats: Statoils korv och även mos går att äta, men det finns godare.
Citera
2006-05-10, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Det säljs mycket dålig snabbmat i vårt land, men frågan är om inte bottenpriset tas av de "korvar" som säljs i pressbyrån och framförallt Statoil. Mjölig konsistens och vidrig lukt som gör det mycket svårt att stå vid en Statoil-disk någon längre tid. Uppenbarligen finns det folk som köper detta vidriga åbäke till matbit, för annars skulle inte försäljningen fortsätta. Någon som köpt en statoil-korv som vill förklara sig?

Tycker deras french hot dog med MYCKET vitlökssås är skitgod
Citera
2006-05-16, 10:49
Medlem
Mycket snack här... Det finns regler som säger MAX TVÅ TIMMAR PÅ GRILLEN.... Personligen följer jag det, sen är det klart att det är många som slarvar.. Men korvarna går att äta.. I lördags var det till och med en kund som sa att vi hade dem godaste grillkorvarna Angående hur mkt statoil tjänar på korven, så har vi rätt bra marginal på just korvar.. Dvs det är inte helt befängt att tro att snabbmaten utgör en relativt stor del av vinsten.. Tänk kaffe, vi tar 12kr för en liten kopp.. Kan inte kosta ens en bråkdel för oss att trycka ut den koppen.. Där snackar vi marginal..
Citera
2006-05-16, 11:40
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny85
Mycket snack här... Det finns regler som säger MAX TVÅ TIMMAR PÅ GRILLEN.... Personligen följer jag det, sen är det klart att det är många som slarvar.. Men korvarna går att äta.. I lördags var det till och med en kund som sa att vi hade dem godaste grillkorvarna Angående hur mkt statoil tjänar på korven, så har vi rätt bra marginal på just korvar.. Dvs det är inte helt befängt att tro att snabbmaten utgör en relativt stor del av vinsten.. Tänk kaffe, vi tar 12kr för en liten kopp.. Kan inte kosta ens en bråkdel för oss att trycka ut den koppen.. Där snackar vi marginal..
Oja, Stå som korvgubbe lär man tjäna enormt på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in