2006-05-09, 21:17
Medlem
Det säljs mycket dålig snabbmat i vårt land, men frågan är om inte bottenpriset tas av de "korvar" som säljs i pressbyrån och framförallt Statoil. Mjölig konsistens och vidrig lukt som gör det mycket svårt att stå vid en Statoil-disk någon längre tid. Uppenbarligen finns det folk som köper detta vidriga åbäke till matbit, för annars skulle inte försäljningen fortsätta. Någon som köpt en statoil-korv som vill förklara sig?
Citera
2006-05-09, 21:22
Medlem
Gurrams avatar
dagens i-landsproblem?
Tycker folk klagar för mycket, men on topic:
Den smakar _mycket_ bättre än den luktar.
Citera
2006-05-09, 21:26
Moderator
impieteers avatar
Uppenbarligen så är det väldigt många som vill ha dem. Statoil rapporterade en rekordvinst för senaste kvartalet på 37 miljarder kronor.
Citera
2006-05-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Uppenbarligen så är det väldigt många som vill ha dem. Statoil rapporterade en rekordvinst för senaste kvartalet på 37 miljarder kronor.

Hur stor andel kom från korvförsäljning?
Citera
2006-05-09, 21:37
Medlem
Gurrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Hur stor andel kom från korvförsäljning?
Ganska liten antar jag, men de verkar ju sälja rätt bra verkar det som iaf.
Citera
2006-05-09, 22:12
Medlem
Bondlurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Det säljs mycket dålig snabbmat i vårt land, men frågan är om inte bottenpriset tas av de "korvar" som säljs i pressbyrån och framförallt Statoil. Mjölig konsistens och vidrig lukt som gör det mycket svårt att stå vid en Statoil-disk någon längre tid. Uppenbarligen finns det folk som köper detta vidriga åbäke till matbit, för annars skulle inte försäljningen fortsätta. Någon som köpt en statoil-korv som vill förklara sig?

Aldrig korvat på Statoil men väl på Pressbyrån. Sant och äkta vedervärdig var den, och rätt dyr dessutom. Har Statoil samma fabrikat?
Citera
2006-05-09, 22:14
Medlem
aquamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Ganska liten antar jag, men de verkar ju sälja rätt bra verkar det som iaf.
Hur kommer det sig då att korvarna ligger kvar och blir alldeles rynkiga?
Citera
2006-05-09, 22:33
Medlem
Hoffmeisters avatar
Vet inte riktigt hur många Stora mosmenyn jag har klämt ner därifrån i mina dagar. Men dom e ju inte äckliga eller luktar mysko, det var väll någon gång på fyllan dom gav mig en halvbränd korv, men det var väll d värsta jag fått där vad jag vet.

Du måste handla dina korvar på någon hel risig Statoil i Flen.
Citera
2006-05-09, 22:40
Medlem
Jag har ätit dom nån gång på fyllan, dom smakar gott då. Jag brukar ha rostad lök på.
Citera
2006-05-09, 22:51
Medlem
mjohanssons avatar
En eller sju "french" (french hot dog) alá Statoil var rutin efter krogbesök på den lokala orten då man var nyss fyllda 18.

Stora mosmenyn är populärt fyllekäk också, "ös på med gurkmajonäsen!"

Good times!
Citera
2006-05-09, 23:23
Medlem
Eigenfaces avatar
Jag har då aldrig upplevt att statoils korvar skulle vara speciellt äckliga. Kanske du bor i någon håla där de låter korvarna rulla dygn i sträck?
Citera
2006-05-10, 02:12
Avslutad
Hur man ens kan överväga att köpa statoil-korv övergår mitt förstånd.

Ni vet de där små glasförsedda "snurrugnarna"? Där har korvjävlarna säkert snurrat på låg värme en hel arbetsdag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in