2021-01-31, 11:02
Medlem
Svartkonstigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Jag tycker vi ska chilla lite med anklagelserna för han är ju inte dömd än. Extremt många tjejer, särskilt svenska tjejer har gjort det till en affärsmodell att sälja nakenbilder på sig själva. Som vanligt så ska svenska tjejer ha kakan och äta den också. Jag tycker det är okej att dom anmäler honom, iallafall om han utpressat dom för att få mer bilder. Tjejerna har ju här inledningsvis frivilligt skickat nudes, så där får dom skylla sig själv.

Eh, nej. Om man nu bortser från att det handlar om BARN som han har tjatat på tills de skickat nudes på sig själva, så får man inte skylla sig själv.

Om jag skickar en nakenbild på mig själv till någon så är det fortfarande olagligt för mottagaren att trakassera mig och hota att sprida bilden om jag inte skickar fler, grovt förnedrande bilder med innehåll som jag inte vill utföra.

Men du är säkert en sån där som tycker våldtäkt är försvarbart också, för att tjejen haft utmanande klädsel.

Incel-warning.
Citera
2021-01-31, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Den länken verkar inte fungera ( ja jag har bytt * till l )
Både hans facebook o hans frus verkar borta
Citera
2021-01-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Jag tycker vi ska chilla lite med anklagelserna för han är ju inte dömd än. Extremt många tjejer, särskilt svenska tjejer har gjort det till en affärsmodell att sälja nakenbilder på sig själva. Som vanligt så ska svenska tjejer ha kakan och äta den också. Jag tycker det är okej att dom anmäler honom, iallafall om han utpressat dom för att få mer bilder. Tjejerna har ju här inledningsvis frivilligt skickat nudes, så där får dom skylla sig själv.

Kan du ge mig en källa på att extremt många tjejer gör detta som en affärsmodell?
Citera
2021-01-31, 11:29
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granart
Detta gäller garanterat Bollnäs. Finns en påbörjad tråd angående detta.
https://www.flashback.org/t3287453p3

Hm, låter intressant. Tack för tipset.
Citera
2021-01-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det här är ett diskussionsforum - hen fällde bara en kommentar om ett möjligt scenario

Ok vad gjorde han med falsk identitet och uppgav att han var 18 år...känns lite sådär
Citera
2021-01-31, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmaionese
Så kan man hitta några av de som han har följt. Kanske räcker det för att hitta ett sammanhang.
Vad gör du för något? Du kan väl inte sätta dig och ge möjligheter till att veta vilka de minderåriga offren är för hela Sverige. Ruttet!
Citera
2021-01-31, 11:38
Medlem
Han är från Fengersfors och heter Nik*as Me**berg. Har sambo och tre barn.
Citera
2021-01-31, 11:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
"I förhör berättar flickan att hon anmälde honom ett 30-tal gånger på Snapchat och ännu fler gånger på Instagram."
Dessa företag låter alltså pedofiler härja fritt som de struntar i, men blockerar gärna regim-kritiker som inte gillar utländska kriminella. Helt sjukt. Hoppas polisen får fast fanskapet nu när insta själva inte bryr sig.
Flickas familj borde stämma Snapchat & Instagram i en domstol i USA. Kräva 100 miljoner dollar i skadestånd.
Citera
2021-01-31, 11:41
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Flickas familj borde stämma Snapchat & Instagram i en domstol i USA. Kräva 100 miljoner dollar i skadestånd.
Absolut. Tvivlar på att de får något skadestånd men om enskilda användare kan bli straffade så ska dessa företag kunna bli det om de inte uppmärksammar en sadistisk pedofil som härjar på deras platform som blivit anmält 30+ gånger.
Citera
2021-01-31, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Han har tvingat en 11-åring att dricka urin...
Är det klarlagt ? Var hittar du detta ?
Citera
2021-01-31, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det handlar snarare om att försvara det fria ordet. Ska åsiktsfriheten strypa helt bara för att det finns "dumma människor"? Nej, pedofili är en helt annan sak i sammanhanget. Alternativet är väl att vi alla låtsas som att problemet inte existerar och bara mörkar det obekväma

Försvara det fria ordet? Vad var då problemet med att folk svarade på det tidigare inlägget och ifrågasatte det han skrev? Själva poängen med yttrandefrihet är att idiotiska åsikter och uttalanden ska kunna bemötas och ifrågasättas, snarare än att stå oemotsagda.

Att en 11-årig flicka som blir utpressad av en vuxen man får skylla sig själv är en sådan åsikt, och den nivån av idioti går liksom inte att diskutera på något annat sätt än med "Är du dum i huvudet?".
Citera
2021-01-31, 11:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Absolut. Tvivlar på att de får något skadestånd men om enskilda användare kan bli straffade så ska dessa företag kunna bli det om de inte uppmärksammar en sadistisk pedofil som härjar på deras platform som blivit anmält 30+ gånger.
Det gäller bara att få en advokatbyrå i USA intresserad av att driva fallet mot en procentsats på skadeståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in