2020-09-01, 05:35
Medlem
Enligt EU:s lagar måste alla GMO produkter märkas.

Majs och soja ska tydligen vara de mest vanliga matsorterna vid GMO produktion dock har jag aldrig stött på sojabönor eller majsburkar med GMO stämpel.

Förekommer GMO i Sverige? Vilka företag säljer GMO i Sverige?
Senast redigerad av realnigga 2020-09-01 kl. 05:38.
Citera
2020-09-01, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Enligt EU:s lagar måste alla GMO produkter märkas.

Majs och soja ska tydligen vara de mest vanliga matsorterna vid GMO produktion dock har jag aldrig stött på sojabönor eller majsburkar med GMO stämpel.

Förekommer GMO i Sverige? Vilka företag säljer GMO i Sverige?

GMO-kött från USA finns överallt numera. Sverige genom EU har nu släppt in avfallsföda medans Hycklande Alliansdiktatorn solar sig i den nerbrunna polarfabriken och låtsas bry sig om Svenska matproducenter.
Citera
2020-09-01, 12:25
Medlem
godhetsapostelns avatar
All soja är GMO. Det behöver inte skrivas ut. Och världsmarknads-soja ingår i det mesta som produceras.
Jag har inte studerat majs specifikt på samma sätt men det är antagligen samma sak där. Majs-stärkerlse ingår mer och mer i produkter då det är billigare än vårt vita socker.
Citera
2020-09-01, 14:53
Medlem
Sinraths avatar
GMO hade kunnat vara en stor positiv grej men det verkar som att det mest används för att grödorna ska kunna stå emot mer besprutning, misshandel och för att bli större fast med mindre smak. Annars är det bara samma sak vi gjort i alla tider fast det går mycket fortare att ändra produktens gener.
Citera
2020-09-01, 16:36
Avstängd
Gmo förekommer flitigt i sverige.

Eftersom de har väldigt svårt att direkt sälja till konsument i butik så går de genom restauranger och cafeer istället för att bli av med sitt skit.

Seven eleven i sverige var nog den första som glatt tog mot genmanipulerad amerikansk choklad till sverige att sätta på sina äckliga brownies och senare började de även använda skiten på sina kärleksmums och vissa andra bakverk.

Påtalade detta några gånger men de låtsades som att de inte sålde detta.

När jag påtalade att det tydligt står på deras chokladbyttor =genmanipulerad vara så ignorerade dom mig totalt och fortsatte sälja skiten år efter år.
Pressbyrån,seven eleven ska man ALDRIG stödja de (Samma företag) de har spritt ut skiten till svenskar och skapat sjukdomar i onödan.

Sen så sprids gemanupulread soja och gmo majsstärkelse plus xylanas(tillverkat med gmo bakterier) i tilelxempel ica maxi bageriers många bakverk och bröd (kanske inte varje vara men många)

ica maxi bagarn och butikschefen vägrade ta bort detta skit och tyckte att de e bra skit och de ska inte byta nåt.
Antagligen är mjölet billigare som innehåller skiten skulle jag kunna gissa.

Sen så finns massa amerikanska varor på vissa butiker de är nästintill alltid gmo.
plus utländsk läsk med genmanipulerad majssirap som säljs flitigt i vissa butiker.
Folk är så jävla dumma att de betalar mer än dubbla priset för fettframkallande och cancerframkallande majssirap.

Restaurangbranchen beställer alltid in billigaste riset,sojan,rapsoljan och majset och maträtter som innehåller dessa 4 råvaror ska man ALDRIG beställa på en restaurang då det är väldigt hög chans att det är gmo skit.

Vi är så högbeskattade i sverige så de köper ofta billigt skit plus att många retsaurangägare inte bryr sig eller ens vet vad gmo är.

en tredje källa är arabbutiker som paralellimporterar varor och som har dessa ingredienser som kan vara gmo.

Bättre att köpa japans kikkoman soja eller ekologisk japansk soja.
och europeisk odlad tofu som finns i vissa butiker.
en del av svenska yi pins soja tofu produkter innehåller europeisk odlad soja tillexempel.

de stora matvarubutikerna har inte eko ris från italien. Konstigt nog hittade jag ekologisk ris från italien från sämsta butiken som inte brukar ha nånting dvs lidl.
Senast redigerad av Blatteman 2020-09-01 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in