2006-05-09, 19:17
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Min förbannade dator håller på att säcka ihop (den är troligen fullpackad med virus, måste sparka på den varje gång jag startar den för att den ska gå igån, den stänger av sig, vägrar starta om, måste sparka på den mer osv) och måste antagligen köpa en ny.

Problemet är att jag rörde bort lappen med mina inloggningsuppgifter när jag flyttade. Dessa måste jag ha om jag ska komma in på FB igen efter nytt datorinköp. Jag har mailat FB men antagligen mailade jag fel eftersom jag inte fått något svar.
Hur ska jag få tag på mina inloggningsuppgifter, lösenord m.m. igen? Kan FB hjälpa mig med detta? Skulle sakna er oerhört mycket om jag var tvungen att lämna er.

Mvh
GH.
Citera
2006-05-09, 19:20
Medlem
Heinzes avatar
Har du kvar mailen som är kopplad till Flashback? I så fall är det inga problem, du klickar bara i att du glömt ditt lösen, skriver i din mailadress och så är du igång igen.
Citera
2006-05-09, 19:21
Medlem
Hin Håle.s avatar
Spara kakorna. Alltså, cookies som registrerats för flashback. Kopiera hela din firefox eller explorer-profil och tanka upp den till webmailen eller något.

En tillsvidare-lösning iallafall. Annars kan du väl få nya inloggningsuppgifter skickade till mailen?
Citera
2006-05-10, 09:29
Medlem
illums avatar
Har du IE?
http://www.585soft.com/IEHistoryX.asp
http://www.lostpassword.com/recovery-products.htm#list_ie
http://www.rixler.com/internet_explorer_password_revealer.htm

Det finns program som fixar det där, men det beror på klient. Rota runt lite efter "password recovery" och det du surfar med
Citera
2006-05-10, 17:01
Medlem
Heinze:

Citat:
Har du kvar mailen som är kopplad till Flashback? I så fall är det inga problem, du klickar bara i att du glömt ditt lösen, skriver i din mailadress och så är du igång igen.

Tack för tipset. Jag ska genast springa iväg och kolla. Om jag har tur så finns det kvar.
Citera
2006-05-10, 17:10
Medlem
ChristianXs avatar
Annars kan du som sagt prova att kopiera dina cookies som tillhör FB, spara dem, och kopiera in dem i den nya datorn. Om du har XP kan man även använda Guiden för att överföra inställningar skulle jag tro. Behöver du mer assistans så PM:a gärna.

Fast lösenordspåminnelsen är ju klart smidigast, då löser man ju hela problemet.
Citera
2006-05-10, 17:42
Medlem
jrosens avatar
Skulle det gå helt åt hvete med epostadressen så PM:a valfri mod din nya epost så ser vi till att den blir utbytt. Och sen kan du använda dig utav funktionen att återställa pwd..
Citera
2006-05-10, 17:43
Medlem
ChristianX, Heinze och alla ni andra:

Tack för att ni ställde upp och visade er goda vilja. Och Heinze, tack för att du påminde mig om mailen. Jag hade en jävla tur, jag hade sparat mailet från FB med alla lösenordsuppgifter! *Puh!*
Citera
2006-05-10, 17:45
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
ChristianX, Heinze och alla ni andra:

Tack för att ni ställde upp och visade er goda vilja. Och Heinze, tack för att du påminde mig om mailen. Jag hade en jävla tur, jag hade sparat mailet från FB med alla lösenordsuppgifter! *Puh!*

Gott, vore ju tråkig om vi skulle förlora dig
Citera
2006-05-10, 17:53
Medlem
Heinze:

Citat:
Gott, vore ju tråkig om vi skulle förlora dig

Tackar! Och jag skulle sakna er!
Citera
2006-05-10, 21:13
Medlem
ChristianXs avatar
Äh, hade ju bara varit att regga sig som "Äldre Hårdrockare"
Citera
2006-05-11, 17:23
Medlem
ChristianX:

Citat:
Äh, hade ju bara varit att regga sig som "Äldre Hårdrockare"

Ärligt talat så hade jag nog bytt nick fullständigt, funderar nästan på att göra det ändå. Det var ett stort misstag.
När folk läser mitt namn så tolkar många det helt fel, de tror att jag är gammal förvisso men att jag lyssnar på det där jävla oväsendet som idag kallas hårdrock, du vet, blod, yxor, mord, vrål, motorsågar och annat jävla trams. Du vet grupper som Sepultura, Hammerfall och liknande. Det är lite pinsamt faktiskt!
För mig så är hårdrock gamla fina Deep Purple, AC/DC, Saxon, Def Leppard, Led Zeppelin, Hendrix, Rainbow, Whitesnake och liknande. Gammal fin melodiös hårdrock alltså!

Många ser också ett gammal medelålders halvfyllo framför sig med långt tunt hår, sliten jeansjacka, boots och liknande. Inget kan vara mer fel!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in