Citat:
Ursprungligen postat av
vemsomdensom
Hej!
Jag har länge fightats mot en äcklig jävla sjukdom som är degenerativ.
Mina leder ruttnar mer eller mindre och jag behöver ersätta de orginalen med plastik - aldrig för att det ska funka bättre - endast för att smärtan skall avta. I bästa fall håller dessa proteser en sisådär 25 år. De som oftast får dessa hinner dö innan dom sliter ut dem då medelåldern är hög . Men jag som är runt 30 har inte samma härliga känsla av att livet ändå ska ta slut... så hur ska jag hitta bra vägar? Jag kan sällan ta mig upp ur sängen för egen räkning. Jag ligger ofta i timtal och kämpar - då jag vet hur ont det kommer göra att tresa sig efter sömn, Fkassan är totalt obrydd som vanligt.
Jag vet inte hur jag ska orka mer. Jag känner mig ensam och isolerad-.
Tips? Råd?
Du skulle behöva en såndär elektriskt fällbar säng så du du bara trycker på en knapp så reser du dig upp till sittande, då kanske det blir lättare sen?
Sen är det ju lättare att röra sig i vatten, skulle det fungera att träna vattengympa tror du? Om 25 år får du väl nya leder om du fortfarande lever så vad är det att oroa sig över?
Försök fokusera på något annat, alla har vi olika lass att dra genom livet. Via datorn kan du träffa människor utan att behöva röra dig mycket. Sen finns det ju medicin för just sådan smärta, tramadol t.ex. men cannabis kan också fungera, kanske t.om ännu bättre då den även stressar ner och tar bort oro till viss del. Testa att få sådant utskrivet, kan vara en fördel för dig att du har en ovanlig sjukdom om du vill kunna få ovanliga recept.