2020-08-29, 19:27
Medlem
Värmefläkt? Värmelampa? Värmeglödlampa?

Jag behöver förse fåglarna med värme och jag behöver rekommendationer på produkter. Har inget EL-uttag i rummet så vill helst ha något med en kabel.
Citera
2020-08-29, 19:34
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Du har inget uttag så vill helst ha kabel?
Citera
2020-08-29, 19:36
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Värmefläkt? Värmelampa? Värmeglödlampa?

Jag behöver förse fåglarna med värme och jag behöver rekommendationer på produkter. Har inget EL-uttag i rummet så vill helst ha något med en kabel.

Vad snackar du om? Vilket rum är det som inte har ett el-uttag? Dra en skarvsladd från nästa rum.
Citera
2020-08-29, 19:39
Medlem
En förlängningssladd kanske kan vara något?
Citera
2020-08-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Vad snackar du om? Vilket rum är det som inte har ett el-uttag? Dra en skarvsladd från nästa rum.

Ja, det var det jag menade.

Rekommendationer på produkter?
Citera
2020-08-29, 19:56
Medlem
welcometorealitys avatar
Värmen får inte stiga över 45 grader, de gör då att Undulaternas hjärnfunktioner kraftigt försämras och i temperaturer över 50 grader är det inte många fåglar som alls överlever.Så jag tror att du inte behöver skaffa så avancerat värme system då..
Citera
2020-08-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Värmen får inte stiga över 45 grader, de gör då att Undulaternas hjärnfunktioner kraftigt försämras och i temperaturer över 50 grader är det inte många fåglar som alls överlever.Så jag tror att du inte behöver skaffa så avancerat värme system då..

Räcker det med en infravärmelampa E27 eller? Drygt 100W.
Citera
2020-08-29, 20:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:

Ja det gör det, men ha koll på temperaturen att de inte stiger över 45 grader bara, du kan ju spraya Undulaterna med kallvatten också, så att de håller sig svala...
Citera
2020-08-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ja det gör det, men ha koll på temperaturen att de inte stiger över 45 grader bara, du kan ju spraya Undulaterna med kallvatten också, så att de håller sig svala...

Okej, ska vara noggrann med det.

Funkar även värmefläkt eller drar det för mycket ström?
Citera
2020-08-29, 20:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Okej, ska vara noggrann med det.

Funkar även värmefläkt eller drar det för mycket ström?

Värmefläkt funkar också, den brukar oftast dra mer ström, men infravärmen skulle jag satsa på, men var som sagt försiktigt så att det inte blir extra varmt, ha en termometer och kolla graderna...
Citera
2020-08-29, 20:26
Medlem
Pungsvings avatar
Faran med att köpa värmeprodukter för djur är att de ofta är för varma. Skapa avstånd mellan värmekällan och djuret. Djuret måste kunna dra sig undan om det blir för varmt. Alla värmemattor är för varma, tex. Djuret måste kunna stiga av helt.
Citera
2020-08-29, 20:49
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det beror ju på hur stort rummet är som buren står i, och om det är uppvärmt överhuvudtaget. Du skrev att det inte fanns el, är det ett ouppvärmt uterum, eller är det ett rum i ett hus/lägenhet? Varför behöver du hålla just undulaterna varma, handlar det inte om att ha dem i ett rum med lämplig temp?
Så berätta mer om rummet först, och vilken temperatur det har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in