Citat:
Ursprungligen postat av
BushwickBill
Området kring Pampas och Johan Enbergs väg måste vara en polisiär mardröm, gott om gömställen och relativt folktomt. Sticker man ner för backen genom skogen och får springa första minutrarna kan man ta sig extremt långt på kort tid utan att väcka uppmärksamhet. Känner man till området väldigt väl så kan man, förutom korta partier, springa på mörka stigar hela vägen till bron från Huvudsta till Bromma, vid 23-tiden möter du dessuton bara hundägare och fyllon som kanske inte ens lägger märke till en löpare. Andra potentiella flyktvägar, tidsangivelserna är om du springer där du kan utan att någon ser; St Eriksplan 10-15min, Kungsholmen 5min, OKQ8/McD/våldtäktskyrkogården 10-15min(då springer du förvisso förbi både polishus och Säpo men å andra sidan behöver du inte stöta på en enda människa), Huvudstafältet 10-15min.
Vissa flyktvägar kräver dock att du korsar några genomfartsleder eller andra öppna partier och skulle jag konstruera den ultimata flyktvägen från JEv 1-3 blir det nog den jag beskrev i början där man endera tar sig över bron till Bromma eller kanske ännu mer fördelaktigt, viker av mot Huvudstafältet eller rör sig bort mot Sundbyberg.
Har man bara passerat Ekelundsbron (den mellan solna o Kungsholmen) så är det ju bara att stilla promenera upp till Fridhemsplan (25 min) eller vidare till Rådhuset (40 min) eller än bättre T-centralen (55 min).
Dessutom så är det ju en lämplig väg om man snabbt ska göra sig av med vapnet.
Eller så luffsar man till Hornsbergsstrand sätter sig på en bänk vid vattnet o väntar på att någon polare hämtar upp en.