• 1
  • 2
2020-08-29, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det bästa är att springa. Att kunna springa snabbt ger bäst chans att klara sig ur en farlig situation med andra människor.

Det är det sämsta du kan göra. Att visa dig svag gör dig bara mer attraktiv. Ett lättare byte.
Citera
2020-09-02, 15:28
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Jag har hamnat i en riktig skarp situation en gång. Alltså inte något vanligt fyllebråk där folk puttar lite på varandra utan en situation som hade kunnat sluta väldigt illa för mig och de anhöriga som var med mig.

Vill inte beskriva händelsen i detalj då den omskrevs i lokalpressen när det hände.

Jag hade definitivt nytta av min träning. Anfallaren var mycket större än mig och hade jag varit otränad så hade det som sagt kunnat sluta väldigt illa.

Adrenalinet hjälpte mig då man kan ta smällar bra av det. Tekniken fanns också där. Det jag märkte var att man lätt hamnade i sparring-mode och omedvetet inte gick på stenhård knock mot huvudet direkt. Annars så funkade allt som det skulle.
Citera
2020-09-02, 15:47
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Jag hade definitivt nytta av min träning. Anfallaren var mycket större än mig och hade jag varit otränad så hade det som sagt kunnat sluta väldigt illa.

Bra att du hade träning och klarade dig ifrån situationen!

Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Adrenalinet hjälpte mig då man kan ta smällar bra av det. Tekniken fanns också där. Det jag märkte var att man lätt hamnade i sparring-mode och omedvetet inte gick på stenhård knock mot huvudet direkt. Annars så funkade allt som det skulle.

Att vara full av adrenalin hjälper helt klart när man blir träffad, känns knappt.

Tror dock fortfarande att ens teknik blir lidande i en oväntad hotad situation, jämförelsevis med om man ska gå match eller sparras, av simpla anledningar som att man inte är mentalt förberedd, inte uppvärmd, har vanliga kläder på sig som kan begränsa sin rörelseförmåga etc.
Citera
2020-09-02, 15:49
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Bra att du hade träning och klarade dig ifrån situationen!

Att vara full av adrenalin hjälper helt klart när man blir träffad, känns knappt.

Absolut. Blev både biten och prickad på hakan, kände inte ett skit innan jag var hemma.
Citera
2020-09-10, 23:26
Medlem
rex144s avatar
Räkna med att du förlorar 50-90% av din teknik i en riktig fight,
Det är därför som i en fight vi ser alltid haymakers...

Det som kan bli en överraskning är att motståndaren klarar av att ta emot vår slag och fortsätter fightas

I en fight är det viktigt att attackera då det det är mycket svårare att försvara sig och backa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in