2020-08-27, 12:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Själv handlar jag i båda butikerna med rak rygg och hakan i luften. Jag signalerar att "jag handlar inte här för att jag är fattig. Jag handlar här för att jag är ekonomiskt smart. Jag behöver inte gå i de dyraste butikerna bara för att visa andra att jag har råd och tillräcklig status". Jag bär min Lidl-kasse med stolthet! 😎
Absolut! Enda anledningen att gå till ICA är väl om man trånar efter charken, vilket händer. Annars Lidl eller Willys, sjukt bra produkter, mindre folk och så sparar man en hel del i kassan :-)

Kompisen däremot, hon knallar igenom ICA med rak rygg, och hennes pengar är slut veckan innan lön.
2020-08-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Absolut! Enda anledningen att gå till ICA är väl om man trånar efter charken, vilket händer. Annars Lidl eller Willys, sjukt bra produkter, mindre folk och så sparar man en hel del i kassan :-)

Kompisen däremot, hon knallar igenom ICA med rak rygg, och hennes pengar är slut veckan innan lön.

Jo sen har ju ICA (åtminstone de stora butikerna) ett större utbud och fler produkter man inte kan hitta på Willys och Lidl. Så det blir väl en sväng där ibland om jag behöver någon specialitet.

Ja men då har din kompis i alla fall hedern i behåll då!
2020-08-27, 14:07
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebornL
Vad är bästa tipset för att spara pengar?
Något av de senaste alternativen i denna tråden (FB) Hoist spar? ..och andra högräntekonton! eller en bra fasträntefond för att vara någorlunda säker.
2020-08-27, 14:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Soppor! Ärt-, lök-, potatis-, rödbets-, morotssoppor!

Koka soppa på en spik! Börja med en buljongtärning och släng i rester, smått och gott du har i kyl och frys. Eller bygg på nån av ovanstående med det du har.

Ojämna skivor brukar man kunna hitta på Coop. God smörgåsmat, rostbiff, skinka att bräcka med ägg, slänga i soppa, till pasta eller gryta. Pris under 40 kr/kg.

Odla kryddor och grönsaker. Mycket funkar på balkongen: sallad, dill, gräslök, rädisa, spenat. Ärtskott funkar året om på fönsterbrädan. Grodda.

Inget snåltips, men: Om du har trädgård, dela dina perenner och sälj på Facebook eller Tradera. Inte säsong nu, men till våren kan man sälja blomskott, småplant och egenproducerade frön. Många bäckar små-principen, men har man sällsynta växer kan ett skott gå för åtskilliga hundralappar.
2020-08-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfiskalen
Jo sen har ju ICA (åtminstone de stora butikerna) ett större utbud och fler produkter man inte kan hitta på Willys och Lidl. Så det blir väl en sväng där ibland om jag behöver någon specialitet.

Ja men då har din kompis i alla fall hedern i behåll då!
Willys har allt 👍
2020-08-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Något av de senaste alternativen i denna tråden (FB) Hoist spar? ..och andra högräntekonton! eller en bra fasträntefond för att vara någorlunda säker.
Nej, nej, nej... Börsen är det bästa och har varit så i över 100 år. Så länge man ge börsen tid så kommer tex globalfonder alltid prestera bättre än ett sparkonto med någon procents ränta.
2020-08-27, 14:34
Medlem
spara några tomatfrö som du sätter i gamla mjölkpaket i fönstret i februari. Byt till hinkar när de börjar bli större.
Färska tomater mycket billigt. Har du balkong kan du ställa ut plantorna när nätterna är frostfria.

Havregryn, cornflakes, och russin blir en fin myssli. tre dl räcker för att stå dig en halv dag.
2020-08-27, 16:02
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Planera dina måltider långsiktigt istället för att spontanköpa sådant som ser gott ut eller "kan vara bra att ha hemma"
2020-08-27, 17:39
Medlem
Diablo1118s avatar
Usel trådstart utan diskussionsunderlag som dessutom kommer in på samma ämne där det redan finns massor med trådar. För att denna ska tillåtas behövs en bättre trådstart men kolla först om det inte redan finns en tråd där eventuell frågeställning kan passa.
En rubrik som tydligare beskriver vad som skall diskuteras är också att önska!
Denna stängs..../Moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in