2020-08-27, 06:54
Medlem
Flytta till ett land där man tjänar pengar. Vem fan vill snåla sig genom livet? Tragiskt.
2020-08-27, 07:57
Medlem
Honungsdjurets avatar
Handla kläder Secondhand eller i billig butik som HM. Gillar också Lager 157 som ibland kan ha riktigt bra kampanjpriser. Du kan på kampanj ex köpa jackor för typ 200 kr.

Laga småhål i kläderna innan du köper nytt.

Klipp dig själv och spara frisörpengar.

Låna böcker på biblioteket. Både ljud, e- och vanliga böcker. Läs bibliotekets tidningar.

Drick endast kranvatten. Köpedricka av olika slag kan vara det onödigaste som finna att lägga pengarna på.

Om du använder flytande tvål så köp refill och fyll på med i befintlig pump. Använd inte sköljmedel när du tvättar.

Köp endast mat och livsmedel som ger dig näring. Du behöver inte chips, godis, kakor och sockerflingor.

Handla din mat på Lidl. Köp frysta grönsaker istället för färska. Skippa frukt, de flesta grönsaker innehåller mycket mer vitaminer än frukt som mest bara är socker och vatten.

Ta med matlåda till arbetet.

Använd dig inte av prenumerationstjänster. Skippa Netflix och dagstidningen. Läs dina nyheter på Omni. Och se serier och filmer på gratis streamingtjänster.

Se över dina fastna kostnader.
- Bostadskostnader, kan du förhandla ner räntan på bostadslånet eller byta till lgh med lägre hyra?
- Resekostnader, klarar du dig utan bil? Kan du cykla mer? Resa kollektivt.
- Telefonkostnader. Se till att ha billigt abonnemang som Vimla eller Hallon.
- Se över dia försäkringar.
2020-08-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Vad fan, har ni inget driv i livet folk?
Skaffa ett jobb där man tjänar bra med flis så slipper man tänka på vad saker kostar. Fyfan för att handla secondhand eller utgångna varor.
Som den store Joakim von Anka säger; du förblir inte rik om du spenderar pengar
Den största otjänsten du kan göra dig själv är att tappa respekten för pengar. Titta på Brolin när han slutade spela fotboll. Han gick upp typ 50 kg på en månad. Hans kropp ville fortfarande ha kalorimängden han tidigare tryckte i sig, men brände inte längre lika mycket på träning. På samma vis fungerar pengar. Gör dig inte beroende av onödig dyr skit som följer efter dig ner i fattigdomen.
2020-08-27, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Supersnåla tips
Handla allt på outlet
handla kläder på rea
Handla mat med utgånget datum.
panta burkar

Tycker det är pinsamt att köpa på rea. Om jag inte är ute och hittar något snyggt som råkar vara på rea då skiter jag i vilket.
2020-08-27, 10:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Tycker det är pinsamt att köpa på rea. Om jag inte är ute och hittar något snyggt som råkar vara på rea då skiter jag i vilket.
En kompis vägrar att handla på Willys och Lidl - För då kan andra tro hon är fattig... Vilket hon är :-)
2020-08-27, 11:04
Medlem
Plocka blåbär 😐
2020-08-27, 11:11
Medlem
köpa kläder på tradera man kan göra riktiga kap men brukar vara svårt att få prova innan affär
2020-08-27, 11:40
Medlem
Treantprotectors avatar
Det är väl som man säger till de tjocka evighetsmaskinerna, sluta ät.

Sluta handla.
2020-08-27, 12:16
Medlem
Hivmannnens avatar
Ha så lite intressen som möjligt, då sitter man hemma utan att lägga pengar på varken tennisracket eller bildelar.
2020-08-27, 12:26
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Som den store Joakim von Anka säger; du förblir inte rik om du spenderar pengar
Den största otjänsten du kan göra dig själv är att tappa respekten för pengar. Titta på Brolin när han slutade spela fotboll. Han gick upp typ 50 kg på en månad. Hans kropp ville fortfarande ha kalorimängden han tidigare tryckte i sig, men brände inte längre lika mycket på träning. På samma vis fungerar pengar. Gör dig inte beroende av onödig dyr skit som följer efter dig ner i fattigdomen.

Lite OT men Brolin har en tjockiskropp och det var ganska väntat att han skulle bli en cylinder när den aktiva karriären var över.

Det är skillnad på att vara snål och fattig.
2020-08-27, 12:32
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Supersnåla tips
Handla allt på outlet
handla kläder på rea
Handla mat med utgånget datum.
panta burkar

Varför skulle man handla nya kläder om man vill vara supersnål? Då bör man ju istället kolla på Tradera, Ebay, Blocket, Marketplace med mera istället.
2020-08-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
En kompis vägrar att handla på Willys och Lidl - För då kan andra tro hon är fattig... Vilket hon är :-)

Själv handlar jag i båda butikerna med rak rygg och hakan i luften. Jag signalerar att "jag handlar inte här för att jag är fattig. Jag handlar här för att jag är ekonomiskt smart. Jag behöver inte gå i de dyraste butikerna bara för att visa andra att jag har råd och tillräcklig status". Jag bär min Lidl-kasse med stolthet! 😎

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in