• 1
  • 2
2020-08-28, 23:24
Medlem
ehccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Betala med bankgiro? Manuellt på banken eller hur menar du? Eller var det till bankgiro?
Menade såklart till bankgiro
Citera
2020-08-28, 23:39
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Sitter framför en betalning som ska göras och behöver ha råd. Det står att jag måste ange OCR-nummer men när jag letar så finns det inget nummer på fakturan. Vad händer om jag gör en jättestor betalning á tiotusentals kronor utan att skicka med OCR? Kommer det inte räknas eller ser de inte vem jag är och att det är jag som betalt så mycket penningar? Får snart magsår över det här snälla.
Står det inget fakturanummer? Det är inte detsamma som OCR, och brukar stå upptill på fakturan, typ i sidhuvudet. Ibland är det fakturanumret man ska ange vid betalning.

Så här skriver till exempel Swedbank om fakturanummer på sin hemsida:
"Fakturanummer används av företag för att identifiera fakturor. Numret anges ofta uppe till höger på fakturan. Fakturanummer och OCR-nummer är inte samma sak, men OCR-numret kan ibland innehålla fakturanumret. Det är upp till företaget/mottagaren att bestämma vilket identifieringsbegrepp de vill att kunden anger vid betalning av fakturan."
Citera
2020-08-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehcca
Menade såklart till bankgiro
Betala med går ju också, men sker med blanketter som lämnas på bankkontor. Misstänker att det är sällsynt idag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in