Citat:
Det jag uppskattade med Blekinge när jag bodde där under en period var den fina naturen. Flera av städerna i Blekinge som Karlskrona, Karlshamn och Sölvesborg ligger fint till vid havet. Finns även fin skog att promenera i.
Jag gillar Ronneby flygplats som gör det relativt enkelt att ta sig om en ska ut och resa. Annars är det tåg till Kastrup som gäller vilket är lite segt.
Finns många billiga bra matbutiker med stort utbud!
I Karlskrona kan du gratis gå på Marinmuseum. De har som ett plus i kanten en ganska trevlig lunchbuffe.
Utkiken är en restaurang med café belägen på högsta toppen i Karlskrona där vattentornet står. Fantastisk utsikt och värt ett besök!
Jag tycker att kollektivtrafiken var dålig i Blekinge. Bil är nästan ett måste om du ska kunna leva bekvämt där. Jag tycker att befolkningen generellt var rasistisk och konservativ. Tråkiga människor.
Jag gillar Ronneby flygplats som gör det relativt enkelt att ta sig om en ska ut och resa. Annars är det tåg till Kastrup som gäller vilket är lite segt.
Finns många billiga bra matbutiker med stort utbud!
I Karlskrona kan du gratis gå på Marinmuseum. De har som ett plus i kanten en ganska trevlig lunchbuffe.
Utkiken är en restaurang med café belägen på högsta toppen i Karlskrona där vattentornet står. Fantastisk utsikt och värt ett besök!
Jag tycker att kollektivtrafiken var dålig i Blekinge. Bil är nästan ett måste om du ska kunna leva bekvämt där. Jag tycker att befolkningen generellt var rasistisk och konservativ. Tråkiga människor.
jag har aldrig varit i blekinge men de jag har träffat på eller haft kontakt med detekterar om du är en kriminell (låg intelligens) eller om du är ialla fall normalintelligent och de jag haft kontakt med från blekinge klarar av att bedöma vad du är för person. det är sådant jag uppskattar för jag sysslar inte med idioti (kriminalitet). vad andra ysslar med skiter jag i men om man ständigt drar in mig i sin skit för att man har mycket låg intelligens uppskattar jag sådana som jag har varit i kontakt med från blekinge. vill man ha "kul" människor och som sysslar med krimnialitet, ba kommunikation (och vara den enda som ha ett riktigt jobb) ska man bosätta sig i malmö. där finns massor med "kul" folk.
dåliga kommunikationer tror jag att man kan ta, för att slippa hela tiden vara observant på kriminella och deras låga intelligens. restauranger tror jag inte många går på för de har dels gått i konkurs och man vill inte bli smittad eller så har man inget jobb/pengar till restaurangmat.