2006-05-09, 10:44
Medlem
abathingapes avatar
När jag var i Berlin åt jag typ Döner-kebab varje dag i en månad, surkål youghurtsås och kebabkött är ju en så jäkla bra kombination. Vet ni om det finns någon smart affärsman som tagit detta vinnande koncept till Stockholm? Isåfall får ni gärna tipsa om detta!

Hade jag inte haft så jäkla mycket att göra, hade jag startat ett dönerstånd vid medborgarplatsen....fy fan, man skulle ju bli miljonär.
Citera
2006-05-09, 10:49
Medlem
Andrees avatar
Äkta Dönerkebab (gjort på lammkött) har jag faktiskt aldrig ättit i sverige, och det är väl för att kebabmaffian i sverige har kommit på att det är sååå mycket billigare med nöt eller fläskkött....
Citera
2006-05-09, 14:00
Medlem
Finns i Kista centrum, det enda stället jag kan komma på. Har varit där en gång, det var riktigt gott. Har dock inte ätit Döner tidigare, så om det är "the real deal" vet jag inte.
Citera
2006-05-09, 15:38
Medlem
Krogshöjs avatar
Har trots idogt letande aldrig stött på döner med surkål utanför Tyskland. Överlag är surkål i snabbmat alltför sällsynt norr om Rostock...
Citera
2006-05-09, 19:16
Medlem
abathingapes avatar
fan.....
Citera
2006-05-09, 19:56
Medlem
Seamus Costellos avatar
Skyltar med Döner ser man hela tiden... Inga döners dock. Dessutom brukar dönerställena i Deutschnyland ha en riktigt god grej till, kött med peparfrukter, hopstekt. Uj vad gott efter några bärs!
Citera
2006-05-09, 20:18
Medlem
abathingapes avatar
Skyltar de med döner men de säljer inga?
Var finns dessa skyltar?
Citera
2006-05-09, 21:10
Medlem
bawies avatar
Käkade också mkt när jag va i berlin förut, så mkt godare en "svensk" kebab!
Go for it starta en kiosk så haru redan 1 stamkund
Citera
2006-05-09, 21:50
Medlem
abathingapes avatar
kan inte alla hjälpa till med ljus och lykta och leta? Jag börjar med hötorgshallarna imorrn...avlägger rapport så fort jag vet.
Citera
2006-05-09, 23:22
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Jag har hört att namnet Döner-Kebab är helt felaktigt. Döner betyder samma sak som Kebab, alltså kött. Så det blir kött-kött. Vet inte om det stämmer dock.
Citera
2006-05-10, 08:21
Medlem
Andrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergman-Wasa
Jag har hört att namnet Döner-Kebab är helt felaktigt. Döner betyder samma sak som Kebab, alltså kött. Så det blir kött-kött. Vet inte om det stämmer dock.
Kebab betyder grillat och döner betyder lamm.
Citera
2006-05-10, 13:18
Medlem
Dubbelsylts avatar
Finns en kebaberia i skärholmen som kör med surkål, de kör en blandning mellan isberg och kål, men man kan få bara kål om man vill vilket är svingott, speciellt i franskabröd, tror de kör med standardkött dock.
De äckligaste kebaberna är de med bara isberg och sliskig gräddfil, ska vara yoghurt annars smakar det peck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in