2020-08-26, 00:49
Medlem
Hej Flashbackare,

Efter många om och men så påbörjade jag en antidepressiv behandling med Escitalopram. Har kört med dosen 10mg i över två månaders tid och det enda jag har känt av är att jag känt mig slö och trött av medicinen. Sexlusten är helt borta, känns nästan som att känseln där nere har försvunnit. På senare dagar har jag också upptäckt att jag doftar kemiskt, som att medicinen avger en viss doft som jag inte gillar.

Nu när tabletterna tog slut känner jag att det är ett bra tillfälle att sluta med dem då de inte medfört något positivt alls. Alla avråder såklart om att sluta tvärt för att de inte vill ta något ansvar om man skulle må mycket sämre. Men eftersom jag vill ha substansen ur kroppen så snabbt som möjligt är jag beredd att biverkningar kan förekomma trots att jag bara kört behandlingen i ca 2 månader.

Någon med liknande erfarenhet som också valt att sluta tvärt?
Citera
2020-08-26, 01:41
Medlem
TonyFlygares avatar
Jag slutade tvärt med escitalopram och hade också gått på det i typ två månader. Som jag minns det kraschade jag inte eller liknande. Däremot citalopram, det var ett helvete att ens trappa ner med. Folk är nog olika, så jag skulle nog ändå lita på läkaren i det här fallet.
Citera
2020-08-26, 02:25
Medlem
Edolfs avatar
Slutade själv med escitalopram för 2-3 veckor sedan. Hade gått på dom i ett år. Jag slutade cold turkey.

Mycket brainzaps, framförallt på kvällen. Utöver det mådde jag bättre. Känslorna kom äntligen tillbaks!
Nu är det bara väldigt småbrainzaps och inte lika ofta.
Citera
2020-08-26, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edolf
Slutade själv med escitalopram för 2-3 veckor sedan. Hade gått på dom i ett år. Jag slutade cold turkey.

Mycket brainzaps, framförallt på kvällen. Utöver det mådde jag bättre. Känslorna kom äntligen tillbaks!
Nu är det bara väldigt småbrainzaps och inte lika ofta.

Skönt att höra, hur är det med sexlusten och ståndet? Funkar dicken som den ska? Är lite orolig att jag blivit impotent 😆
Citera
2020-08-27, 03:27
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
Hej Flashbackare,

Efter många om och men så påbörjade jag en antidepressiv behandling med Escitalopram. Har kört med dosen 10mg i över två månaders tid och det enda jag har känt av är att jag känt mig slö och trött av medicinen. Sexlusten är helt borta, känns nästan som att känseln där nere har försvunnit. På senare dagar har jag också upptäckt att jag doftar kemiskt, som att medicinen avger en viss doft som jag inte gillar.

Nu när tabletterna tog slut känner jag att det är ett bra tillfälle att sluta med dem då de inte medfört något positivt alls. Alla avråder såklart om att sluta tvärt för att de inte vill ta något ansvar om man skulle må mycket sämre. Men eftersom jag vill ha substansen ur kroppen så snabbt som möjligt är jag beredd att biverkningar kan förekomma trots att jag bara kört behandlingen i ca 2 månader.

Någon med liknande erfarenhet som också valt att sluta tvärt?

Det är idioti att sluta "cold turkey". Dela tabletterna och försök att gradvis sänka dosen i minst en vecka, gärna två.

Men såklart går det att sluta tvärt. Upplever du direkta utsättningssymptom som är svåra så ta en tablett och kör utsättningen långsammare.
Citera
2020-08-27, 03:28
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
Skönt att höra, hur är det med sexlusten och ståndet? Funkar dicken som den ska? Är lite orolig att jag blivit impotent 😆

Kuken kommer att stå efter total utsättning inom 5-10 dagar. Ta då tillvara på förmågan och hitta en go tjej/kille att ha sex med. Det finns många män, särskilt äldre, som aldrig kan få upp den.

Du kommer värdesätta din penis förmåga i att bli hård på ett helt annat sätt.
Citera
2020-08-27, 19:11
Medlem
Port-charlottes avatar
Då kanske du inte behövde medicin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in