Citat:
Ursprungligen postat av
dexter1990
Hej, jag har en Amstaff som är 4 år. Som jag stör mig på, helatiden. Hon drar när man går med henne, försökt lära henne att gå bredvid mig, men hon är som en valp, helt ivrig över minsta lilla sak. Jag har 2 döttrar som är 1 och 2.5 år. Dom älskar hunden, så det tar emot att avliva henne.
Men som sagt, det tar på mitt psyke och jag känner agg mot henne ständigt, och jag vill ändra / vända på det, jag menar. Det är en jättefin och snäll hund. Har ni några tips vad jag ska göra? Tack på förhand Mvh Dex
Om du nu inte är ett troll och söker genuin hjälp så säger jag följande;
Det är inte rättvist mot varken dig, barnen eller hunden att behålla henne och fortsätta traggla i den negativa spiral ni har hamnat i.
Det kommer inte göra någon av er gott. Det bästa för alla parter är att erkänna ditt misslyckande och omplacera hunden till någon som har kunskap och engagemang att ta hand om en amstaff.
Hund är helt enkelt inte för alla, och särskilt inte såna här typer raser.
Antingen kontaktar du något hundstall och lämnar hunden där, eller kontaktar rasklubben för hjälp, eller så lägger du ut en annons på t.ex anpassade Facebooksidor. Det finns rasgrupper för amstaff där du kan lägga ut.
Nästa gång du funderar på att skaffa hund bör du läsa på bättre om vilken ras som passar in hos er och vad du kan erbjuda hunden, samt sedan anmäla dig till en rad kurser men självfallet börja med valpkurs.
Jag hoppas du omplacerar hunden omgående, ingen ska behöva bo på ett ställe där man är hatad. Hon känner garanterat av dig, vilket såklart gör det ännu värre.