2020-08-25, 20:46
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Genetiskt skräp som nästan uteslutande fungerar som levande statuspryl för missbrukare och kvinnoboxare.

Detta är bara trams.

Den har en mycket väldokumenterad framkomst.

Att diverse Människor som inte skulle haft hund överhuvudtaget har anammat den är inte rasens fel.

eller hur?
Citera
2020-08-25, 20:58
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMD
Varför ska man inte ha kamphundar nära barn?
Det är inte barn dom är avlad att kampa emot, tvärtom är dom avlade för att inte bita människor. Så hur menar du?

Därför:
https://www.google.se/search?q=pitbu...w=1696&bih=830
Citera
2020-08-25, 21:07
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Därför:
https://www.google.se/search?q=pitbu...w=1696&bih=830

Ok, så för att usa har en kass djurhållning och alldeles för utbredd köksavel så ska man inte ha kamphundsraser nära barn?
Vi bor i Sverige och inte i usa som du kanske vet.

Jag förmodar att du inte besitter särskilt höga kunskaper gällande hundar.

Edit; livsfarliga dom där frallorna, förbjud hela högen!

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn...rnd/index.html
Senast redigerad av MissMD 2020-08-25 kl. 21:10.
Citera
2020-08-25, 21:14
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMD
Ok, så för att usa har en kass djurhållning och alldeles för utbredd köksavel så ska man inte ha kamphundsraser nära barn?
Vi bor i Sverige och inte i usa som du kanske vet.

Jag förmodar att du inte besitter särskilt höga kunskaper gällande hundar.

Kampundraser är specifikt frammuterad för att vara aggressiva och bita och inte släppa sitt offer.
De attackerar gärna helt oprovocerat precis som alla andra hundar gör.
Alla hundar och raser är retarderade asätare i slutändan. För det enda de har i huvudet är att äta äta äta äta äta äta...bajs, spy, kiss, barn, blod precis ALLT som går att äta äter de!
Citera
2020-08-25, 21:17
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Kampundraser är specifikt frammuterad för att vara aggressiva och bita och inte släppa sitt offer.
De attackerar gärna helt oprovocerat precis som alla andra hundar gör.
Alla hundar och raser är retarderade asätare i slutändan. För det enda de har i huvudet är att äta äta äta äta äta äta...bajs, spy, kiss, barn, blod precis ALLT som går att äta äter de!

Du bör nog läsa på vad kamp är och hur hundar i allmänhet funkar, för du besitter uppenbart inte den kunskapen just nu.
Citera
2020-08-25, 21:45
Medlem
AESTHETICAs avatar
Livet är hårt, lika bra att lära dina barn det direkt. Skulle aldrig orka gå och störa mig på något så som du gör om du har möjlighet att ta bort störmomentet. Det kommer aldrig bli bra. Sälj, billigt till någon som faktiskt bryr sig.
Citera
2020-08-25, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FloppyAsHell
Har du haft henne i 4 år och nu kommit på att det är störande när hon drar i kopplet?
Hon kommer aldrig sluta med det så vänj dig/skaffa ett bälte eller omplacera.
Om drar i kopplet är det enda jobbiga hon gör och du funderar på att avliva henne för det är du antingen dum i huvudet sedan födseln eller ett troll.

Det är lungt , hundar är magiska på de sätt att de verkligen lever i nuet. Det där lära en gammal hund att sitta stämmer faktiskt inte.
Citera
2020-08-25, 23:00
Moderator
Allaballawallas avatar
Inte konstigt att hunden drar på promenader...

Hundar märker om de är omtyckta eller inte och vem hade inte gjort allt man hade kunnat för att komma bort från någon som hatade en.

Det är inte hunden det är fel på utan TS och inställningen h*n har till hunden när hundens beteende bara är resultatet av TS agerande. Det bästa för alla inblandade är om TS inser sina begränsningar i att förstå sig på hundar och lämnar bort den till någon som kan ge hunden ett bättre liv.
Citera
2020-08-25, 23:22
Medlem
Cosanostra99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter1990
Hej, jag har en Amstaff som är 4 år. Som jag stör mig på, helatiden. Hon drar när man går med henne, försökt lära henne att gå bredvid mig, men hon är som en valp, helt ivrig över minsta lilla sak. Jag har 2 döttrar som är 1 och 2.5 år. Dom älskar hunden, så det tar emot att avliva henne.

Men som sagt, det tar på mitt psyke och jag känner agg mot henne ständigt, och jag vill ändra / vända på det, jag menar. Det är en jättefin och snäll hund. Har ni några tips vad jag ska göra? Tack på förhand Mvh Dex
1, En härlig ras som fungerar utmärkt med barn.
2, Hon drar i kopplet för att du låter henne göra det.
3, Hundar är inte dumma så om du inte tillgodoser hennes behov, ger henne stimulans (mental +fysisk) så vill hon inte lyda dig då du är helt ointressant.
4, Ge henne nytt hem där hon kommer sluta dra i kopplet å slipper vara en börda.
Citera
2020-08-25, 23:26
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter1990
Hej, jag har en Amstaff som är 4 år. Som jag stör mig på, helatiden. Hon drar när man går med henne, försökt lära henne att gå bredvid mig, men hon är som en valp, helt ivrig över minsta lilla sak. Jag har 2 döttrar som är 1 och 2.5 år. Dom älskar hunden, så det tar emot att avliva henne.

Men som sagt, det tar på mitt psyke och jag känner agg mot henne ständigt, och jag vill ändra / vända på det, jag menar. Det är en jättefin och snäll hund. Har ni några tips vad jag ska göra? Tack på förhand Mvh Dex

Det är ju ditt ansvar att lära hunden allt det där, speciellt med en stor stark ras.
Gå några kurser eller ge bort hunden till någon som kan ta hand om den utan att böla över sin egen inkompetens.
Citera
2020-08-25, 23:27
Medlem
Hundar blir intressant trötta av en promenad, utan behöver stimulera hjärnan. En hund behöver ett jobb.
Många i min omgivning har blivit leds på sin hund; "Jag cyklar med den i en timma, men den är fortfarande jättejobbig!!". Det man gör är att ge sin hund mer energi och kondis till att "vara jobbig".

De tips jag skulle ge dig är:
1. Skaffa en "gå fint" sele. Vi har en hund som älskar att dra. Trots hundkurser och träning så drar hon. Anti-drag-selen har räddat armarna på oss.
2. Ge din hund ett jobb. Låt den få spåra, gå dressyr, agility, etc. Du kommer se hur din hund är duktig på någonting, du kommer känna stolthet över hunden, och ni kommer få ett bättre band mellan er.
Alla hundar kan spåra. Skicka mig ett PM om du vill ha tips/förklaring hur du enkelt kan göra spårövningar hemma. Kan även hjälpa dig med enkla träningstips om inte spårning känns som din grej!
3. Om det verkligen känns som att du hatar din hund, att det inte finns nåt hopp, så tycker jag att du ska omplacera den. Det är inte dina barn som har ansvaret över hunden, och även om det känns som skit, och att barnen blir ledsna, är det bäst att lämna bort den.
Citera
2020-08-26, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Varför?

Alla större hundar borde åtminstone licensbeläggas. Det är helt orimligt att man accepterar att vem som helst får ha ett potentiellt farligt djur som kan skada människor allvarligt och gör det varje år.

Att hundägare som kollektiv inte kan förstå detta är uppenbart. De tycker att det är deras rätt att utsätta omgivningen för denna orimliga risk. Det går inte att nå dem för de är så besatta av sin kärlek till hundar.
"Jag kan ju hantera min hund så därför skall vi inte ha nåt förbud" Det är jättefint men kan du inte garantera att alla hundägare kan sköta sin hund så måste vi ta bort hundarna för alla som inte är uppenbart lämpliga .

Nuvarande lagstiftning är som om vi skulle ge alla vapenlicens och sedan dra in den om man missköter ansvaret grovt.

Ännu dummare är argumentet att folk blir bitna för att de betett sig fel. Det är för fan inte deras sak att lära sig umgås med hundar. Kan hundägaren inte sköta hunden så att den kan umgås med människor som inte gör rätt så skall han inte ha nån hund.
Senast redigerad av GooksInTheWire 2020-08-26 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in