2026-08-06, 19:14
Medlem
De piper mitt i natten plötsligt
Har haft såna som är synkade
Skitprodukt

Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Om det är du själv som satt upp den ? Oftast sitter dom ju i Hallen problemet idag är ju att Hallen oftast är en del av vardagsrummet eller köket dvs inga dörrar finns och därmed inga "tak trösklar" som hindrar ev matos odyl sprida sig längs hela taket, hört hyresgäster i sådana moderna lägenheter som påpekar detta med falsklarm.

en annan sak som är viktigt vid matlagning är att fettfiltret i fläkten eller spiskåpan är rent så det suger bra vid forcering och oset ej sprider sig in i lägenheten.
Citera
2026-08-06, 20:18
Medlem
Venators avatar
Jodå, jag har två som också är kopplade till larmcentral så vaktbolag åker och dessutom har den kamera de kan slå på och då se eventuell rök och lågor och då larmas brandkåren. Jag får SMS när batteriet börjar ta slut och jag kan även gå in på nätet och se status. Borde dock även ha en sådan i garaget där jag har min verkstad men på våningen ovanför har jag i alla fall en liten enkel med 9v batteri, där vi har ett gästrum.

Sedan också brandsläckare i kök, hall, sovrum, gästrum och verkstad, samt brandfilt i köket (fast det är väl OT).

Edit: Såg inte att det var en bumpad äldre tråd men frågan är ändå intressant och relevant.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in