• 1
  • 2
2020-08-25, 09:43
Medlem
448s avatar
Jag brukar köpa ett halvtkilo nötfärs och äta upp det med bara ett saltkar och 1l mjölk till i bland.

Är.dock jävligt noga att se till att den är färsk och delar klumpen och kollar så den inte är ompackad med ett brunare lager inne och har aldrig blivit sjuk
Citera
2020-08-25, 10:10
Medlem
Äter rått kött ibland. Ser så aptitligt ut när jag skär upp det för att laga en slow cook-gryta, så jag brukar lägga undan en tallrik rått kött. Det är väldigt saftigt och läskande, och jag har aldrig upplevt några dåliga effekter av det.

Däremot skulle jag aldrig äta rå kyckling eller gris. Risken med det sistnämnda torde dock vara väldigt låg i Sverige; och jag vet att rå gris är en rätt vanlig rätt i Tyskland, men då jag inte gillar smaken av gris öht ser jag ingen vits med att chansa.

Det finns ju folk som lever på enbart rått kött:

https://www.vice.com/en_us/article/n...for-five-years
https://www.vice.com/sv/article/avyq...sides-raw-meat
Citera
2020-08-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Sv3rige? Varför är han psykstörd?

Nej TS, helt ofarligt.

Han äter ruttet kött, han anser att det är onyttigt att dricka vatten, han är plattjordare, han knivhögg fyra klasskamrater som 16-åring, han har suttit på mentalsjukhus... ska jag fortsätta?
Citera
2020-08-25, 16:39
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggeasycringe
Kött har bakterier på utsidan till skillnad från kyckling. Så du måste ge köttet en stekyta men den kan vara rå inuti. Du kan dock äta köttet helt rått någon enstaka gång men var beredd på diarrhea

Öhh, var fick du detta ifrån med var bakterierna finns?

Och varför skulle du behöva räkna med diarre om du äter rått svenskt kött?

Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
I Sverige testas alla slaktade grisar och det är ovanligt att tamsvin har trikiner.

Det är väl inte bara ovanligt, utan det har väl inte hittats sen typ 93 eller nåt

Edit:
Enligt SVA
Hos tamgris har trikiner inte påvisats sedan 1994.
https://www.sva.se/djurhalsa/djursju...-svenska-djur/
Citera
2020-08-25, 16:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Jag vet att icke-tillagat fläsk kan ge en trikinos, men om man åt en rå lövbiff, hade man blivit hemskt sjuk då? Folk äter ju steak tartare vilket ses som en delikatess i Frankrike.
Inga trikiner i svenska grisar
Citat:
. I Sverige kan trikiner finnas främst hos vilda djur som vildsvin, björn, säl, varg, lodjur, räv och järv. Det är mycket ovanligt att hitta trikiner hos svenska tamgrisar.

https://www.livsmedelsverket.se/livs...ns%20trikiner?

Citat:
Ursprungligen postat av ggeasycringe
Kött har bakterier på utsidan till skillnad från kyckling. Så du måste ge köttet en stekyta men den kan vara rå inuti. Du kan dock äta köttet helt rått någon enstaka gång men var beredd på diarrhea
Kyckling är också kött, du verkar inte veta vad du skriver om. Kyckling bör genomstekas pga campylobacter, inte trikiner.
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
I Sverige testas alla slaktade grisar och det är ovanligt att tamsvin har trikiner.
^^this

Råbiff ((steak tartare) är ingen ovanlig rätt på svenska restauranger heller, fast det kan bero på vart man brukar gå.
Citera
2020-08-25, 17:17
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Han äter ruttet kött, han anser att det är onyttigt att dricka vatten, han är plattjordare, han knivhögg fyra klasskamrater som 16-åring, han har suttit på mentalsjukhus... ska jag fortsätta?
1. Ruttet kött, a.k.a. high meat, han äter väl vad han vill?
2. Han anser inte att det är onyttigt att dricka vatten, han anser att vatten skall tillföras genom kost.
3. Ja han är plattjordare, men det finns ju folk som tror att 9/11 var ett inside-job eller att ISIS inte är muslimer. Man får väl tro på konspirationsteorier utan att klassas som psyksjuk?
4. Han har inte knivhuggit 4 klasskamrater. Har du domen? Brottsoffer? Tidningsartikel publicerad vid tidpunkten? Eller har du bara vegansk fake news?
5. Jag har också suttit på mentalsjukhus, jag är dock inte psyksjuk. Hur stor andel av svenska befolkningen har inte sökt hjälp av psyket? Är alla dom kliniskt psyksjuka?

Ja för all del, fortsätt, men kom med något med substans. Nu är vi dock off topic.

Sv3rige är dock ett bra exempel på att rått kött är extremt nyttigt. Hans fysik och hud är bra bevis på det.

MUH, MUH, HANS HÅRFÄSTE, REEEE...?

Ja Gatis är en vän till mig IRL så därför bryr jag mig om att svara övht.
Citera
2021-05-20, 09:52
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Jag lever på råttkött och har aldrig haft något problem med det i hela mitt liv. Jag håller mig bort från produkter som inte är ekologiska dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in