2020-08-24, 22:34
Medlem
strategasiats avatar
Rökt i genomsnitt ca 4 joints om dagen i 10 år, började få riktigt ont i halsen för ett år sedan, tillslut blev det helt omöjligt med halsbloss så nu har jag inte rökt på fyra månader, halsen smärtar fortfarande och har under denna tid även fått en konstant brännande känsla i mun och tunga, detta är riktigt jävla obehagligt, vissa säger att det är svamp men medicin biter inte, andra säger att det är sura uppstötningar som jag också tar för, kan även vara något psykosomatiskt antar jag. Någon som känner igen sig?
Citera
2020-08-24, 23:00
Medlem
vtcs avatar
Låter som ett bra läge att besöka farbror doktorn, så får du nog bättre hjälp än från gissningar på ett forum
Citera
2020-08-25, 00:31
Medlem
styckets avatar
sluta röka och lev hälsosamt så går det över
Citera
2020-08-25, 01:51
Medlem
Hamprs avatar
Om det är för att du rökt cannabis som du upplever detta så är det ju inte pga cannabisen i sig, utan för att du i så fall valt att röka den.
Jag brukade röka en joint (enbart grönt) om dagen á ca 1 - 1½ gram cannabis, jag upplevde aldrig halsont utav det. Dock när man t ex rökte bong och hostade halvt ihjäl sig så kändes det i halsen, men efter att ha klöks upp en halv liter slem så kändes det alltid bra efteråt..

Röker du rent, eller blandar du med tobak och annan skit?
Eftersom du varit ren i fyra månader så måste det ju vara något allvarligt eftersom det inte läkt av sig själv, dags att kolla upp det hos vården..
Citera
2020-08-25, 07:53
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Rökt i genomsnitt ca 4 joints om dagen i 10 år, började få riktigt ont i halsen för ett år sedan, tillslut blev det helt omöjligt med halsbloss så nu har jag inte rökt på fyra månader, halsen smärtar fortfarande och har under denna tid även fått en konstant brännande känsla i mun och tunga, detta är riktigt jävla obehagligt, vissa säger att det är svamp men medicin biter inte, andra säger att det är sura uppstötningar som jag också tar för, kan även vara något psykosomatiskt antar jag. Någon som känner igen sig?

pröva olika hälsopreparat
hälsokurer
Citera
2020-08-25, 08:32
Medlem
strategasiats avatar
Ja jag har blandat med tobak, har frågat flera läkare men de vet inte vad man gör, är inte ens säker på att det är gräset men filterlösa joints började riva mer och mer i halsen, kan ju va pga annan bakomliggande orsak dock
Citera
2020-08-25, 08:52
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Medicin och hälsa

/Moderator
Citera
2020-08-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Ja jag har blandat med tobak, har frågat flera läkare men de vet inte vad man gör, är inte ens säker på att det är gräset men filterlösa joints började riva mer och mer i halsen, kan ju va pga annan bakomliggande orsak dock
Har någon läkare undersökt din hals ordentligt med fiberkamera?

>8 veckor med halsont och klumpkänsla ska utredas.
Citera
2020-08-26, 17:58
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Har någon läkare undersökt din hals ordentligt med fiberkamera?

>8 veckor med halsont och klumpkänsla ska utredas.

Du kan mycket väl ha en allvarlig bakteriinfektion som i sig kan leda vidare till tex cancer. Eller så har du redan cancer. Gå till läkaren och kräv ordentlig undersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in