2020-08-25, 00:39
Medlem
Thathappened22s avatar
Jag bryr mig inte. Om jag så är 75 och får tag i en 18åring så hade jag knappast sagt nej. Skiter väl i vad ett gäng moralkärringar på Flashback tycker.
Citera
2020-08-25, 01:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Om ni är mitt i livet kan det fungera, är du 30 nej, är den andre 85 så nej.
Citera
2020-08-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Är ju väldigt olika hur fräscha folk är uppåt åldrarna, men är man välskött som man i min ålder så funkar det tycker jag. Får mycket blickar från yngre kvinnor, tror absolut inte det är ett hinder för så många som man tror. De brukar ju propagera mot män och unga kvinnor i feminazi Sverige, men i verkliga livet är det inget som märks.

Är man välbeställd, ser hyfsat vältränad ut, är man ju i toppskiktet även bland män som är 10år yngre, då majoriteten inte sköter sig så väldigt väl, tom en fördel för man oftast har betydligt mer ordnat liv, så blir ju väldigt enkelt för en kvinna att bara hitta din plats typ och leva livet. Mindre bekymmer.

Och nu för tiden när kappt ingen tar relationer på allvar, spelar det ju ännu mindre roll, är eendå bara en tillfällig tid man spenderar tillsammans, tills fittan pirrar för någon granne eller annat.

Finns för och nackdelar med allt här i livet.

Många kvinnor vill inte ha män med ordnat liv. De vill inte ha "men who have their shit together". Orsak: kvinnor betraktar män som projekt, någonting som de kan forma, ändra och reparera.

I övrigt håller jag med dig att åldersskillnaden inte är det viktigaste. Det viktigaste är inte hur gammal man är. Det viktigaste är hur gammal man ser ut. Om du är mellan 35-45, är vältränad och ser yngre ut än din ålder (speciellt om du är en man) kommer du lättare få ligga än de som är lika gamla som du. Dessutom kommer människor inte höja ögonbrynen när de ser ett par med större åldersskillnad så länge den äldre parten ser yngre ut.
Citera
2020-08-25, 01:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Enligt mig får åldersskillnaden mellan tjejen och killen vara max 7 år. Är det mer än 7 år så börjar jag alltid undra vad de ens har gemensamt som binder dem ihop. Vad har en 45 åring ens att prata om med en 30 åring? Visst att båda är vuxna, men den ena har ju precis börjat vuxenlivet "på riktigt" medan den andre varit vuxen ett tag och redan gått igenom det mesta i livet. Och när båda plötsligt är 50 respektive 65 år så börjar man märka detta ännu mer. 50 är ju inte ungt direkt men man har ju fortfarande en bit kvar innan man blir pensionär, och när man väl är pensionär så är ju den andre 80 år eller i värsta fall borta.

Näe, som jag sa, bättre att hitta någon i ungefär samma ålder.
Visst är det bättre att hitta en i samma ålder, men så fungerar inte alltid kärleken. Alla är inte så åldersfixerade, man kan visst ha samma intressen.
Citera
2020-08-25, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Funkar säkert om tjejen har låg sexlust. Haft en kille som var 12 år äldre än mig och det var inte mycket att hänga i granen när det kommer till sexet.

En kvinna som är ihop med en man som är 15 år äldre behöver inte ha låg sexlust. Alla kvinnor har olika behov och letar efter olika saker i sovrummet som alla män inte kan tillfredställa.

Mannen måste också ha sexlust. Som vi vet minskar testosteron med åldern. Med tanke på att dagens män äter mycket socker, dricker alkohol och är tjocka minskar testosteron snabbare. Det kan leda till erektionsproblem redan vid 35 års ålder.
Citera
2020-08-25, 01:26
Medlem
Citat:
Funkar säkert om tjejen har låg sexlust. Haft en kille som var 12 år äldre än mig och det var inte mycket att hänga i granen när det kommer till sexet.

Men det måste ju bero på vilken ålder ni var i och även vara från individ till individ. Hur gamla var ni?

När jag var i slutet av 20-årsåldern och början av 30-årsåldern hade jag två förhållanden med män som var 12 år äldre än jag och det var det bästa sexet jag någonsin haft med den ena av dem, den andra var helt ok men ingen stjärna. Båda männen var i fin form och såg mycket yngre ut än de var.

Nu är det ombytta roller och jag har haft sex med en man som är ca 15 år yngre än jag och jag är i 40-årsåldern. Återigen svinbra sex (i övrigt är det komplicerat men vi ska ändå inte flytta ihop så det spelar ingen roll just nu).

Jag tycker att vid stor åldersskillnad ska den yngsta inte vara yngre än 25 år för då är man sällan tillräckligt klar som människa. Gäller det bara sex ska den yngre åtminstone vara myndig och absolut inte i något slags beroendeförhållande till den andre.
Citera
2020-08-25, 01:41
Medlem
Är i mitt första och förmodligen (förhoppningsvis) enda förhållande och det är runt 20år mellan oss. Men ärligt talat har jag märkt att det knappast är åldern utan erfarenheter, syn, värderingar etc som är av värde.

Självklart finns det aspekter där ålder ändå utgör en faktor men det är inte avgörande i vårt fall.
Senast redigerad av Adelja 2020-08-25 kl. 01:43.
Citera
2020-08-25, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thathappened22
Jag bryr mig inte. Om jag så är 75 och får tag i en 18åring så hade jag knappast sagt nej. Skiter väl i vad ett gäng moralkärringar på Flashback tycker.

Väl talat. Kör på bara, själv är jag för upptagen med mina egna problem för att bry mig om andras förhållanden.
Citera
2020-08-25, 05:48
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Mmmm, säkert gumman. Jag är 25 år äldre än min tjej och hon vill bara 25-30 ggr i månaden medan jag föredrar det dubbla. Vi kompromissar dock...
Testade du inte honom innan ni blev ihop?
Citera
2020-08-25, 09:23
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Vet ett par där så är fallet. Hon är drygt 20 och han är drygt 15 år äldre. Känns lite desperat från hans sida...

Känner andra par med typ 10 års åldersskillnad, det fungerar dock bra.
Det kan väl lika gärna vara HON som är desperat?
Varför ska alla tycka att det är nåt fel på mannen om kvinnan han är med är 15-20 år yngre? Hon är ju med en som är 15-20 år äldre.
Citera
2020-08-25, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
En kvinna som är ihop med en man som är 15 år äldre behöver inte ha låg sexlust. Alla kvinnor har olika behov och letar efter olika saker i sovrummet som alla män inte kan tillfredställa.

Mannen måste också ha sexlust. Som vi vet minskar testosteron med åldern. Med tanke på att dagens män äter mycket socker, dricker alkohol och är tjocka minskar testosteron snabbare. Det kan leda till erektionsproblem redan vid 35 års ålder.

Precis. Testosteronet minskar, och därmed sexlusten. Det märks betydligt tidigare än i 35-års åldern.
Därför behöver en tjej med hög sexlust en ung kille.
Citera
2020-08-25, 09:47
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Det kan funka, det är individuellt och beror på var båda är i livet. Men det är en faktor som kan ställa till med problem, som alla andra skillnader mellan parterna. Och ju yngre den unga parten är, desto större risk att det ställer till problem. Det är betydligt större skillnad mellan 20 och 35 än det är mellan t ex 30 och 45.

Jag har haft ett sådant förhållande. Det funkade utmärkt i nästan ett årtionde och tog slut av helt andra orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in