• 1
  • 2
2020-08-25, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Självklart så ska inte folk få välja själva, för då kan det lätt bli fel. Att spela Gangsterrap med obscena texter är definitivt inte okej på ett allmänt gym.

På gymmet jag tränade på förut så spelades ingen musik (vilket jag tyckte var skönt). Ville man ha musik så fick man ta med sig egen spelare/telefon med hörlurar.

Du har exakt samma syn på detta som mig. Tack.
Citera
2020-08-25, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
tror de flesta lyssnar på sin egen musik men den musiken som spelas på gymmen är oftast tråkig och någon slags cover på bättre band. Jag gillar själv gospel men förstår att det inte skulle falla andra på läppen. Tycker inte gym ska spela obscen musik, vill en medlem lyssna på sånt så finns det hörlurar. Gymmen ska spela glad "kom igen" musik dvs pop och roch och kanske filmmusik, sånt som de flesta känner igen. Musik från 80-90 talet funkar bra.

obscen musik går bort och "svår" musik som t ex jazz som jag kan gilla är sällan något folk gillar, men som sagt enklare lättillgänglig är ju bra.

All rapp går ju inte bort dock, tror många skulle tycka att det var ok med t ex eminem.

Fullständigt enig med dig.
Citera
2020-08-26, 17:59
Medlem
nonameds avatar
Nästan alla gym jag varit på har spelat dålig musik. Första gymmet jag var på fick man ha med sig egna skivor. Men folk som repade dom. Sen alltid någon som stängde av musiken när man lyfte. Det som retade mig var att det alltid var någon mupp som gjorde det hehe.
Citera
2020-08-27, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Nästan alla gym jag varit på har spelat dålig musik. Första gymmet jag var på fick man ha med sig egna skivor. Men folk som repade dom. Sen alltid någon som stängde av musiken när man lyfte. Det som retade mig var att det alltid var någon mupp som gjorde det hehe.

Egen musik kan fungera om folk spelar godtagbar musik. Elektronisk dansmusik kan väl ingen klaga på så länge det inte gör ont att höra (hardcore etc.). Alla kan väl höra på pop/rock/R'n'B a' la radio. Mainstream hip hop som Eminem, Jay-Z och Akon fungerar också. Gangster hip hop blir värre, med texter som "Put the motor on and I'm leaving...", "Pop two pills, on stilts I walk
Snort two lines that were filled with chalk...", "I pop four E's at one time...".

Jag tycker texterna inte hör hemma att utsätta vanligt folk för. Det som spelas på radio är "filtrerat" och rumsrent, vilket är bra så slipper vi ha irritation hos vissa som inte tycker obscena texter är särskilt roliga att höra.
Citera
2020-08-30, 12:24
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Egen musik kan fungera om folk spelar godtagbar musik. Elektronisk dansmusik kan väl ingen klaga på så länge det inte gör ont att höra (hardcore etc.). Alla kan väl höra på pop/rock/R'n'B a' la radio. Mainstream hip hop som Eminem, Jay-Z och Akon fungerar också. Gangster hip hop blir värre, med texter som "Put the motor on and I'm leaving...", "Pop two pills, on stilts I walk
Snort two lines that were filled with chalk...", "I pop four E's at one time...".

Jag tycker texterna inte hör hemma att utsätta vanligt folk för. Det som spelas på radio är "filtrerat" och rumsrent, vilket är bra så slipper vi ha irritation hos vissa som inte tycker obscena texter är särskilt roliga att höra.
Nästan alla gym spelar mainstream. Personligen gillar jag alternativ rock mest och det är inte så popis.
Adelitas Way - Still Hungry är vad som spelas just nu på datorn.
Citera
2020-08-30, 18:49
Medlem
Citat:

Elektronisk dansmusik kan väl stanna på fjortisdiscon och i stylade Volvobilar där det gör hemma..

Blir ju smått illamående av allting du räknade upp 🙂
Citera
2020-09-01, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Elektronisk dansmusik kan väl stanna på fjortisdiscon och i stylade Volvobilar där det gör hemma..

Blir ju smått illamående av allting du räknade upp 🙂

Det som spelades förr i tiden, före hip hop blev trend igen, så var det radiovänlig elektronisk dansmusik ofta på gym (SATS). Detta är för att pulsen, tempot i denna musik passar att träna till. Ingen kan heller säga att den musiken är stötande, och där är två poänger nämnda.
Citera
2020-09-01, 13:38
Medlem
Citat:
Det som spelades förr i tiden, före hip hop blev trend igen, så var det radiovänlig elektronisk dansmusik ofta på gym (SATS). Detta är för att pulsen, tempot i denna musik passar att träna till. Ingen kan heller säga att den musiken är stötande, och där är två poänger nämnda.

Jo jag kan 🙂
Citera
2020-09-01, 22:00
Medlem
Gillar man en viss musik så kommer man ju tycka att "pulsen,tempot" är perfekt för träning.
Det finns ingen universalmusik som funkar för alla.. för mig funkar elektronisk dansmusik eller pop inte alls, då jag inte gillar musiken så funkar det inte alls att träna till.

För mig finns det inget bättre att träna till än fartfylld gammal hederlig metal.. tempot passar perfekt att träna till 🙂 men det gör det nog inte för alla precis som elektronisk dansmusik inte heller passar för alla.

Som tur är tränar jag på ett gym och inte någon motionsanläggning som dom stora kedjorna och för det mesta är det bra musik.. dom.enstaka gångerna någon satt på elektronisk musik får jag köra hörlurar tills dom är klara och jag kan byta.

Soundtracket till Rocky 4 funkar för all träning dock... Du kan bara inte ge upp med sinnebilden av Rocky bärandes på stockar i snön!!!!! 😁
Senast redigerad av AML78 2020-09-01 kl. 22:04.
Citera
2021-01-19, 08:01
Medlem
Citat:
Ja, de flesta gym har automatisk spelning av musik, jag vill minnas SATS som hade ganska bra musik bak i tiden (2000-talet när SATS var stora). Jag syftar nu på gym där de låter medlemmar spela musik själva via t.ex. Sonos. Dessa gym är kanske få, och av en rejäl anledning, då folk kan bli osams över musiken.

1. Blir det inte lätt att vissa spelar ganska extrem musik, t.ex. gangster-hip hop med väldigt grova texter som antingen hade förbjudits på radio och TV eller blivit kraftigt dubbade? Hip hop har ju nu växt till sig igen, och massvis av också vita ungdommar lyssnar på ganska grov och underground hip hop ("pussy", "nigger", "dope", "bitch", "hooker" etc.).

2. Hur är det på erat gym? Ni som jobbar själva på gym, hur tror ni det skulle vara om gästerna själva spelade från Sonos? Dispyter när extrem musik spelas?

3. Skulle det vara vansinne att låta gästerna spela fritt, när ens eller några fås smak skulle förpesta hela gymmet i vissa fall?

4. Jag upplyser om att jag tränat länge på ett gym där det är fritt med musik via Sonos, och de har inga regler. Det har varit många "hålla sig för öronen och skaka på huvudet" scenarion. Jag personligen klarar inte gangster-hip hop. Vad säger ni om detta? Indirekt lite terror från gymmet mot många tränande som tvingas bli matade med "pussy", "motherfucker" och "nigger" t.ex.?

Det där gäller inte bara gangster-hiphop, utan i princip all amerikansk hiphop. Jag har, mig veterligen, till dags dato inte hört en enda amerikansk hiphop-låt där ordet nigger inte finns med i texten. Nytänkande så det förslår.
Citera
2021-01-20, 11:02
Medlem
JoeBidens avatar
Där jag tränade förut var det en inställd lista med "mainstreammusik" som flödade ur gymmets högtalare. Men, det fanns även en skärm i gymmet där man kunde gå och köa upp till två låtar, med en cooldown tid på några minuter. Skärmen låg mycket synligt, samtidigt som den var långt ifrån de flesta redskapen och maskiner.

Fungerade utmärkt tyckte jag! Visste att någon önskade en udda låt då och då, men det var för omständligt för folk att mata in dussinet keffa låtar på rad eller i följd. Dessutom var det helt synligt vem som önskade vilken typ av låt.

Förövrigt är det två helt olika upplevelser att lyssna på musik från högtalare vs hörlurar.
Citera
2021-01-20, 11:03
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ja, de flesta gym har automatisk spelning av musik, jag vill minnas SATS som hade ganska bra musik bak i tiden (2000-talet när SATS var stora). Jag syftar nu på gym där de låter medlemmar spela musik själva via t.ex. Sonos. Dessa gym är kanske få, och av en rejäl anledning, då folk kan bli osams över musiken.

1. Blir det inte lätt att vissa spelar ganska extrem musik, t.ex. gangster-hip hop med väldigt grova texter som antingen hade förbjudits på radio och TV eller blivit kraftigt dubbade? Hip hop har ju nu växt till sig igen, och massvis av också vita ungdommar lyssnar på ganska grov och underground hip hop ("pussy", "nigger", "dope", "bitch", "hooker" etc.).

2. Hur är det på erat gym? Ni som jobbar själva på gym, hur tror ni det skulle vara om gästerna själva spelade från Sonos? Dispyter när extrem musik spelas?

3. Skulle det vara vansinne att låta gästerna spela fritt, när ens eller några fås smak skulle förpesta hela gymmet i vissa fall?

4. Jag upplyser om att jag tränat länge på ett gym där det är fritt med musik via Sonos, och de har inga regler. Det har varit många "hålla sig för öronen och skaka på huvudet" scenarion. Jag personligen klarar inte gangster-hip hop. Vad säger ni om detta? Indirekt lite terror från gymmet mot många tränande som tvingas bli matade med "pussy", "motherfucker" och "nigger" t.ex.?

välj en låt som spelas du också ..... det finns många roliga

rekommenderar Sleep - dopesmoker ...... 1 timmes mangel av black sabbath stuk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här