2020-08-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Varför kör en (förmodad skattefinansierad) frivilligorganisation som stöttar kriminella ungdomar runt i en ny och superdyr Audi? Och blir beskjuten med automatvapen mitt på måndagsförmiddagen. Känns som det fanns en rejäl hund begraven där..
Konflikt om pengar från ett rån som BO begick tillsammans med andra.
Citera
2020-08-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” En 29-årig man som är dömd för ett uppmärksammat rån har hittats skjuten i en bil på Lidingö, enligt Expressens uppgifter.
Polisens teori är att bakgrunden till mordet är en konflikt om rånpengar

Den mördade 29-åringen dömdes för en rad brott fram till 2015. Han växte upp vid Järvafältet i södra Stockholm och har bland annat begått brott med en känd rappare och personer som kopplas till de olika gängkonflikterna i området.
Det var 2015 som han var med och rånade en pantbank i Västerås. Det var ett spektakulärt och välplanerat rån som gav ett byte värt sex miljoner kronor men som slutade med att rånarna kraschade med flyktbilen och greps.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/en-dod-person-har-hittats-i-bil/

Hur är det med geografikunskaperna på Expressen? Vad mer är fel i den här artikeln?
Citera
2020-08-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeStorm
Jag misstänker att personen menade på att bilen har kanske varit där många gånger tidigare, så pass många gånger att den har blivit fotograferad av googles kartbilar. Ingen tror väl att det handlar om någon form av realtid...
Bildinsamling: Maj 2017.

Osannolikt att man rekat sedan 2017 och detta med samma flyktbil
Citera
2020-08-24, 18:38
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nja tveksamt, Lidingö är 99% svennar, svartsjukedrama?
Dom sa nyss på de lokala nyheterna hade koppling till undre världen och "avhoppar verksamhet" vad fan det nu innebär?
Citera
2020-08-24, 18:40
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nja tveksamt, Lidingö är 99% svennar, svartsjukedrama?

Är du dum i huvudet på riktigt? Automatvapen och avrättning av förare av bil på öppen gata?
Citera
2020-08-24, 18:45
Medlem
Jag hoppas att polisen respekterar vår integritet och använder inte en enda CCTV kamera i utredningen.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/skjutne-pa-lidingo-jobbade-med-avhoppare

"Den man som sköts ihjäl på Lidingö på måndagsmorgonen har kopplingar till ett av de gäng som nu ligger i en blodig konflikt i Stockholm. Men han hade lämnat sitt kriminella liv och jobbade nu på ett behandlingshem för att hjälpa andra kriminella, enligt uppgifter till SVT Nyheter."

Jag tror inte en sekund på att han lämnat sitt kriminella liv bakom sig. Behandlingshem är en perfekt fasad att tvätta sin kriminella liv genom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Är det verkligen samma person?

Så här såg han ut vid daktningen efter pantbanksrånet
https://freeimage.host/i/cengiz-andiz-2015-06-02.dShNJS

Så här såg han ut i morse
https://alkompis.se/lib/ar/2020/08/alkompis_272008542411-944x531.jpg

Lite annorlunda hårfäste, men det skiljer iofs fem år mellan bilderna.
Fy tusan-bilden från i morse väcker många frågor.

Är det säkert att det rör sig om en 29-åring? Han ser mer ut som den skallige arabiske 60-åringen som kör min närmsta kvartersbutik.

Hur snabbt kan bilen återställas i nyskick enligt er bilmekaniker-kunniga? så att ungdomarna som hjälps i organisationen inte lider något avbräck.
Senast redigerad av MartinLooterKing 2020-08-24 kl. 18:54.
Citera
Medlem
FreeOJs avatar
Är bron öppen? Eller blockerar polisen den ännu?
Citera
2020-08-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det finns om du orkar titta på ditt eget klipp inga uppgifter att stöldgodset faktiskt säkrades.

Vad står det i FUP och Dom?

Länka gärna!

Jaha ok. Men såhär. De hade span hela tiden, innan och under. Sen greps dem när de kom ut. De blev prejade. Så nä det kom aldrig något byte ur det där. Det finns tråd. Jag minns ärendet så nej. Inget byte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinLooterKing

Är det säkert att det rör sig om en 29-åring? Han ser mer ut som den skallige 60-åringen som kör min kvartersbutik.

Hur snabbt kan bilen återställas i nyskick enligt er bilmekaniker-kunniga? så att ungdomarna som hjälps i organisationen inte lider något avbräck.

Ser väl ut att endast behövas ny ruta och förmodligen säten, det tar väl ca 2-4 dagar beroende på tillgång av säten. Dock så vet jag inte om de är större skador
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinLooterKing

Är det säkert att det rör sig om en 29-åring? Han ser mer ut som den skallige arabiske 60-åringen som kör min kvartersbutik.

Håller med. Han ser åldrad och sliten ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in