2006-05-09, 00:29
Bannlyst
Tycker hela data och tv-spels delen drunknar i alla datanördars onlinespelstrådar, tycker det ser väldigt grått och trist ut när hela forumet slukas upp av dessa trådar, det gör att intresse för skapa nostalgiska trådar och diskutera tv-spel minskar.

Omröstningen om bästa Beat'em up har helt ätits upp och försvunnit ner i avgrunden tack vare alla dessa onlinespelstrådar.

Tv och dataspel hör ihop men bör ändå separeras anser jag, då det oftast inte rör sig om samma personer som ägnar sig åt båda företelserna.
Själv är jag en typisk tv-spelare och spelar nästan aldrig på datorn och för många är det omvänt.

Jag tror en uppdelning skulle gynna oss tv-spelare då vi har mer utrymme att diskutera just tv-spel!
Citera
2006-05-09, 00:33
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Jag tror en uppdelning skulle gynna oss tv-spelare då vi har mer utrymme att diskutera just tv-spel!

Jag tror faktiskt inte att det finns utrymme för det. En uppdelning skulle nog inte leda till så mycket mer än en halvdöd bit av forumet, där det skulle vara rätt tomt på folk. TV-spelarna verkar inte vara speciellt aktiva - förvisso rätt förståligt då det finns bättre spelforum att diskutera nya samt gamla spel på. Tyvärr. Hade gärna sett bättre drag från konsolfolket.

Förövrigt vill jag bara påpeka att som gamer spelar man på allt man kan spela på. Är förvisso tv-spelsnörd i hjärtat, men spenderar minst lika mycket tid med datorspel.
Citera
2006-05-09, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Jag tror faktiskt inte att det finns utrymme för det. En uppdelning skulle nog inte leda till så mycket mer än en halvdöd bit av forumet, där det skulle vara rätt tomt på folk. TV-spelarna verkar inte vara speciellt aktiva - förvisso rätt förståligt då det finns bättre spelforum att diskutera nya samt gamla spel på. Tyvärr. Hade gärna sett bättre drag från konsolfolket.

Förövrigt vill jag bara påpeka att som gamer spelar man på allt man kan spela på. Är förvisso tv-spelsnörd i hjärtat, men spenderar minst lika mycket tid med datorspel.

Jag skulle kunna skriva mer dataspelsavdelningen men avstår eftersom jag vet att en sådan tråd drunknar i de andra trådarna som är enormt aktiva pga av alla onlinespelare.
Vet flera som avstår att skriva just pga av detta.

Gamer som gamer, antingen gillar man datorer eller konsoler!
Citera
2006-05-10, 16:39
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Jag skulle kunna skriva mer dataspelsavdelningen men avstår eftersom jag vet att en sådan tråd drunknar i de andra trådarna som är enormt aktiva pga av alla onlinespelare.
Vet flera som avstår att skriva just pga av detta.

Hur många onlinespelstrådar finns det? Ser att det är ett par stycken, men jag anser inte att tv-spelstrådarna drunknar. Ingen bryr sig ju, i vilket fall som helst. E3 pågår för fullt - inget som det pratas om. Nintendo har demonstrerat Wii - ingen på FB bryr sig om att dra igång en tråd, osv. Jag vidhåller mitt antagande - en uppdelning hade lett en stendöd sektion för tv-spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in