2020-08-23, 19:03
Moderator
HelgeBuks avatar
Det slog mig att Söndagsakuten saknar en egen tråd här. Befängt! De behöver större fanbase.

Vad tycker ni?
Själv tycker jag det är en jäkligt trevlig dynamik mellan de två nuvarande "programledarna" även om Mattisson är en av få som klarar att verkligen driva en timmes "radio" helt på egen hand, och det hade sin charm också. Han är väldigt genomrolig och rapp i hjärnan. Dessutom ovanligt klok man.

Dilan har växt med uppgiften, och är uppfriskande icke-PK trots att hon nog har hängt mycket i väldigt PK kretsar genom åren. Verkar öppensinnad.

https://underproduktion.se/sondagsakuten/

Livesänds varje söndag på https://mixlr.com/radio_up
Citera
2020-08-23, 19:26
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Jag tycker det är roligt för det mesta. Och som du säger så klarade Henrik Mattisson det galant att köra det själv. Men gillar även nu när Dilan är med. Dock lyssnar jag inte på varje avsnitt längre av nån anledning :/ Söndagsakuten borde som sagt ha större fanbase.
Citera
2020-08-23, 21:23
Jag lyssnar högst sporadiskt, men tycker också att HM är bra på det han gör och att fler borde upptäcka det.
Citera
2020-08-29, 09:55
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Mysig duo. Undergroundkultur på riktigt.

Det är något med män som befinner sig i det nedre segmentet av arbetarklassen och som är öppna med hur livet ser ut där. Jag gillar att höra om sånt på mikronivå. Det kan aldrig bli för detaljerat. Det ger mig helt andra kickar än att konsumera mainstreamkultur som tv-serier och film.

Att Henrik är stenkåt på Dilan och hade kapat ett ben för att få lapa henne i anus tillför såklart också en intressant will they/won't they-dynamik. Dilan hade nog dock velat att Henrik var åtminstone 10% snyggare för att släppa till. Personligheten gillar hon.
Citera
2020-09-02, 22:30
Medlem
Knastrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Jag tycker det är roligt för det mesta. Och som du säger så klarade Henrik Mattisson det galant att köra det själv. Men gillar även nu när Dilan är med. Dock lyssnar jag inte på varje avsnitt längre av nån anledning :/ Söndagsakuten borde som sagt ha större fanbase.

Minns det mest som att Henrik satt och svamlade i en timme om att någon skulle ringa in och så ringde ingen in typ när han satt själv. Tror det är oerhört få som kan hålla igång en timme själv och hålla det intressant eller roligt.

Podden hängde dock kvar i min app på nåder och prisad vare podd-gudarna för sen kom Dilan och då blev podden bra på riktigt. Senaste avsnittet tyckte jag Henriks mindervärdeskomplex gick lite mer över styr än vanligt dock och det är mest trist att lyssna på.
Citera
2020-12-22, 22:40
Medlem
Team återfallskingen!
Citera
2025-02-16, 17:49
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Trevlig överraskning i poddflödet idag när en ny episod dök upp efter fyra års uppehåll.

Har inte lyssnat än men hoppas på mycket diskbänksrealism från Mattissons liv som svarvarbetare på den skånska landsbygden.
Citera
2025-02-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Trevlig överraskning i poddflödet idag när en ny episod dök upp efter fyra års uppehåll.

Har inte lyssnat än men hoppas på mycket diskbänksrealism från Mattissons liv som svarvarbetare på den skånska landsbygden.

Inte svarv mannen, FRÄS!!!!
Själv hoppas jag på fortsatt påhälsning av Ulf och Ulla.
Igenkänningshumor i att jag inte kommer ihåg nånting och vill bara hem till min hund.
Citera
2025-03-01, 12:09
Moderator
HelgeBuks avatar
Så glad att de är tillbaka! Men det kunde man ju vänta sig, Återfallskingen själv kan så klart inte låta bli att ta återfall.
Citera
2025-04-21, 16:33
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Måste ge cred where cred is due till Petrina Solange som kom in och styrde upp det hela contentmässigt. Det har varit ett par olidligt svamliga ADHD-avsnitt sedan comebacken. Dilan var på väg dit några gånger under avsnittet nu också men då var Petrina där och på ett halvbryskt sätt styrde in samtalet i contentfållan igen. Gott så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in