hur fan får du i gång en dieselmotor utan glödstift ? korkskalle
Testat att starta en 3cylindrig Perkins i en Ferguson 135 traktor?
Allt handlar om typ av motor. Dessa startar direkt i minus 30 grader om motorn är frisk utan glödning. Korkskalle kan du vara själv
Testat att starta en 3cylindrig Perkins i en Ferguson 135 traktor?
Allt handlar om typ av motor. Dessa startar direkt i minus 30 grader om motorn är frisk utan glödning. Korkskalle kan du vara själv
ja men va fan ? tråden handlar om varför tillverkare inte tillverkar 2-6hp diesel snurra till roddbåten i dag
vad som är möjligt att få till och vad som funkar , är nått helt annat , idiot !!!!
Jag har en gammal diesel maskin, med en motor från tiden vi levde med dinosaurier, den här jag inget behov av el till, mer än startmotorn.
Den startar jag på vintern utan glödstift, med ant eld eller varmluftspistol,
En dieselmotor på två hästs kommer väga som en sex hästars bensin motor.
Och vikt är en faktor under begreppet funktionalitet
då är det ingen dieselmotor som är effektiv varför tror du inte tillverkare släpper en 2hp med diesel drift
för att det är ren idioti fundera lite nu
En dieselmotor har högre verkningsgrad ju högre kompression den har. Samtidigt krävs det glödstift ifall kompressionen inte är hög nog. Sen finns det förstås även andra faktorer för hur effektiv den är.
Men en glödstiftsfri dieselmotor har bra förutsättningar för att vara effektivare än en glödstiftsförsedd.
en granne hade en mysko gräsklippare, man drog inte igång den utan man spände en stor fjäder med en vev, typ en stor rund klockfjäder, sedan drog fjädern igång motorn. Det borde funka med en dieselutombordare också.
Tja tittar man på en lupo, blir det fel att skriva alltid
1,4l bensinare 60hk
1,2l tdi 61hk
Tittar man också på små moppebilar så finns det effektsvaga små dieslar i dessa. Rör väl sig om 5kW eller så. Men å andra sidan har moppebilarna motorn inombords..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!