2023-03-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Är hon kanske placerad på ett boende som soc ordnar för att se hur hon är med barnen.

Skyddat boende är det nog inte. Med tanke på hennes följare och att hon uppdaterar mycket om miljön etc på sin instagram så hade det nog inte varit särskilt skyddat.

Hade en vän som bodde så innan och hon fick inte dela med sig av vart hon var eller något pga av det kunde hamna i fel händer och information om vart hon var kunde hamna hos fadern.

Så känns inte som skyddat boende, för då hade nog vem som helst kunnat röja vart hon är med alla hennes storys om miljön etc haha. Samt han är ju fortfarande häktad.
Citera
2023-03-04, 12:04
Medlem
tivolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backuphallihallo
Lexie är hos Livs moster och mostern har lagt ut på facebook att hon vill omplacera henne. Liv har delat inlägget på sin facebook.

Mmm exakt det alla kunde räkna ut när hon skaffade en husky.
Hoppas hund och barn får rimliga liv trots att deras matte/mamma är Liv :’)
Tror dock inte det.
Citera
2023-03-04, 12:39
Medlem
Vet någon vart E är någonstans? Inte sett henne på ett jag 🤔
Citera
2023-03-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hexxaxx

Hon var med på Livs story igår.
Citera
2023-03-04, 13:53
Medlem
Citat:

Hon är fortfarande hos sin pappa varannan helg, (men K fick inte fortsätta träffa sin) och skola om dagarna.
Citera
2023-03-04, 14:34
Medlem
Citat:

E har åkt taxi till och från fritids under veckan som va iaf. Jag har sett det då jag har barn i samma skola.

(Man beviljas ej skoltaxi under lovdagar så skulle tro att socialtjänsten är inblandad på något vis)
Citera
2023-03-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpansson
E har åkt taxi till och från fritids under veckan som va iaf. Jag har sett det då jag har barn i samma skola.

(Man beviljas ej skoltaxi under lovdagar så skulle tro att socialtjänsten är inblandad på något vis)

Så det har varit sportlov denna veckan?
Om föräldern ändå bara är hemma, är det inte konstigt att E inte också har lov och inte är på fritids när skolan har lov? Många föräldrar tar ju till och med ledigt på loven som bara är en vecka för att barnen inte ska behöva vara på fritids, Liv behöver ju inte ta ledigt från något jobb ens.

Men E har det kanske bättre på fritids och får hitta på roliga saker där, leka med andra barn, någon utflykt och så.
Citera
2023-03-04, 15:45
Medlem
Hon är alltså WT som blir gravid vsrje gång hon ser en kuk? Stort
Citera
2023-03-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Så det har varit sportlov denna veckan?
Om föräldern ändå bara är hemma, är det inte konstigt att E inte också har lov och inte är på fritids när skolan har lov? Många föräldrar tar ju till och med ledigt på loven som bara är en vecka för att barnen inte ska behöva vara på fritids, Liv behöver ju inte ta ledigt från något jobb ens.

Men E har det kanske bättre på fritids och får hitta på roliga saker där, leka med andra barn, någon utflykt och så.

Ja här har var sportlov i veckan. Här får alla komma till fritids oavsett om det är skoldag eller lov
Citera
2023-03-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ja här har var sportlov i veckan. Här får alla komma till fritids oavsett om det är skoldag eller lov
Och oavsett vad föräldrarna har för sysselsättning
Citera
2023-03-04, 17:16
Medlem
Citat:
Och oavsett vad föräldrarna har för sysselsättning

Tragiskt.
Citera
2023-03-04, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backuphallihallo
Tragiskt.

Tycker det är bra. Man har liksom inte minskat behov av lek och fritid för att ens förälder är föräldraledig eller arbetslös.

Sen kan jag tycka att man inte behöver lämna hela loven eller alla loven om man inte har ett absolut behov men det är en annan diskussion….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in