2020-08-22, 19:49
Medlem
Tänkte fråga om nån här har nå åsikt

Om jag skickar 1btc till en exchange på mitt konto där
Sen säljer jag den och dom ger dollars på mitt konto men man får inte ta ut det som dollars
Så jag köper och säljer köper säljer efter btc pris ändringar
Va tror ni kan man månne göra lite mera vinst på de viset än att köra vanlig trade
Citera
2020-08-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus

Sen säljer jag den och dom ger dollars på mitt konto men man får inte ta ut det som dollars
Va tror ni kan man månne göra lite mera vinst på de viset än att köra vanlig trade

Varför inte bara låta den btc växa då...? Du har ju avgift på köp/sälj. Sen kostar de nog att växla det till dollar med, låter lite knepigt de där.

Kan ju köpa ETH/Monero ist för att växla.

Mvh
Citera
2020-08-24, 12:32
Avslutad
Som Abius sa så kostar det ofta att växla till fiat, däremot erbjuder många exchanges kostnadsfria trades. Om du vill spekulera i BTC-priset kan det därför vara fördelaktigt att växla mot en stable coin istället för fiat.
Citera
2020-08-25, 07:36
Medlem
En gång till känns som att svaren inte är som jag tänker

Vi säger att 1btc är nu 11700 dollar
Jag skickar 1btc på mitt konto hos exchange och säljer den och får 11700 dollar på mitt konto
Jag vill inte köpa nå annan krypto bara btc så jag väntar tills btc går ner i pris
Den går ner till ex.1btc 11400 dollar så jag köper för hela 11700 jag har på kontot
Om den går upp i pris igen till 11700 så jag i teorin fått en vinst på 300dollar
Klart att dom tar en liten avgift av mina aktiviteter som inte ändå är så stor i ändpunkt så spelar ingen roll om vinsten är 299 eller 300 dollar.
Sen om 1btc hoppar ofta i pris på en månad likt 200-500 dollar så gör man en hyfsad vinst den månad med sälj köp sälj köp
Citera
2020-08-25, 13:03
Avslutad
Räkna med att du egentligen ska skatta varje gång du säljer BTC med vinst oavsett om du säljer till dollar, euro eller sek.
Citera
2020-08-25, 13:38
Medlem
Behöver ju inte skattas vid aktivitet på en exchange som inte kräver kyc dom vet inte vem jag är bara och köra på
Citera
2020-08-26, 19:57
Medlem
Citat:
En gång till känns som att svaren inte är som jag tänker

Vi säger att 1btc är nu 11700 dollar
Jag skickar 1btc på mitt konto hos exchange och säljer den och får 11700 dollar på mitt konto
Jag vill inte köpa nå annan krypto bara btc så jag väntar tills btc går ner i pris
Den går ner till ex.1btc 11400 dollar så jag köper för hela 11700 jag har på kontot
Om den går upp i pris igen till 11700 så jag i teorin fått en vinst på 300dollar
Klart att dom tar en liten avgift av mina aktiviteter som inte ändå är så stor i ändpunkt så spelar ingen roll om vinsten är 299 eller 300 dollar.
Sen om 1btc hoppar ofta i pris på en månad likt 200-500 dollar så gör man en hyfsad vinst den månad med sälj köp sälj köp

Du betalar bara avgift, ingen kan göra vinst långsiktigt på det här sättet. Typiskt efter din försäljning, pris blir 12000, vad gör du då? Din chans att gissa rätt är inte bättre än kasta mynt
Citera
2020-08-26, 20:22
Medlem
"Typiskt efter din försäljning, pris blir 12000, vad gör du då?"

Om jag säljer vid 11700 och den går upp till 12000 så är det inge panik 1btc hoppar mycke i pris först upp sen kommer den ner igen och om man föjer dagligen priset så får man en instingt inte lita på experter, analytiker dom vet inte deras ord är kanske
Citera
2020-10-13, 20:18
Bannlyst
Citat:

Folk har inte koll. Det är gratis att växla mot dollar, det heter "Thether". Gör det då om du kan tajma.

Hos Binance kan du köpa tether mot bitcoin, det är bara gratis det är så det har alltid fungerat.
Senast redigerad av .DASH 2020-10-13 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in