2020-09-08, 11:03
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det finns en del bilder i alla fall. Bara att googla.

Jag har letat i många år efter SD:s påstådda nazistiska kopplingar. Jag har hittills inte hittat något, som inte har varit en kommunistisk lögn.
Citera
2020-09-08, 11:09
Medlem
Redivivuss avatar
Den som verkligen insett eländet förstår att det är RAHOWA som gäller.

Går inte att rösta bort ockupantregimer eller snällt be ockupanterna resa hem.
Citera
2020-09-08, 13:06
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Nej, det håller jag med dig om. AfS är inte perfekta. Inte på långa vägar. T. ex. så vägrar man att prata om banksystemet, vilket är väldigt tråkigt.

Dessutom så vill AfS göra rejäla nedskärningar i bidragssystemen och införa platt skatt, vilket kommer öka klassklyftorna ganska rejält.

Men vad ska man göra då? AfS är ju det enda partiet (förutom Nmr) som förespråkar:

- Storskalig och icke-frivillig återvandring
- Swexit

Vilket är två ödesfrågor för Sverige.
Senast redigerad av BloodRedMoon 2020-09-08 kl. 13:12.
Citera
2020-09-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Du kanske har missat det gigantiska drev / granskning som pågått mot SD och alla "kända" personer som ens vågat säga något positivt om deras politik?
Hållt på rätt många år nu.

Säger inte att det inte funnits en del stolpskott och pinsamheter, men så mycket skit som kommit fram om andra partier trots att man aktivt försökt "skydda" dessa under samma tidsperiod talar ändå för att de inte är ett dugg bättre på så sätt.
Att SD överlevt hela den där cirkusen säger en hel del, tror inte de andra skulle gjort det.

Synd att inte det här kan ta slut snart och folk bara börjar komma överens om att många misstag har begåtts och faktiskt försöker fixa skiten istället för att fortsätta den här idiotiska pajkastningen som fått Sverige att hamna i denna sitsen från början.

Du låter nästan som Jimmie som sitter i sin sandlåda och lipar ”det är så synd om mig”

Nu är det så att det drevet pågår mot alla partiledare, nu råkar det vara så att SD är det partiet som har mest skit inom partiet och mest pajaser inom något parti i Sverige någonsin, så du upplever det som ett extra stort drev mot SD, men sluta vara en nyttig idioti och öppna ögonen, SD är ett låtsas parti som aldrig kommer att få nåt utfört utan kommer bara vara ett gäng parasiter som lever gott på våra skattemedel utan att åstadkomma nåt utan är bara med och förstör för Sverige med deras mot-röstningar mot allt till och med röstar de emot sänkt skatt för pensionärer, som på sikt skulle leda till noll skatt för pensionärer, det röstade SD mot ?
Tack SD för att ni gör det sämre för våra pensionärer 👍 Pajasparti
Citera
2020-09-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Vänster blocket vill styra och kontrollera kulturen, konsten och media.
Man ska slippa att se politiska monument och konstverk på offentliga platser,
vi lever inte i Sovjetunionen.

Offentlig konst ska inte vara till för att provocera och inte heller vara rasistisk varken
mot vita eller svarta, och inte till för att manifestera en ideologis makt.

https://www.youtube.com/watch?v=hBJUj6v5oxM

Hur är det relevant? Nu talar vi om SD, inte vänsterblocket.

Det är inte upp till politiker att avgöra om konst är rasistisk eller obscen. Dom har varken rätten eller expertisen.
Citera
2020-09-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD lägger sig inte i några gallerier. De lägger sig bara i offentligt finansierad konst, precis som alla andra partier gör. De har bara en annan smak och vill inte ha politisk konst som de andra partierna. Andra partier väljer konst med ett budskap de gillar som feminism etc. som nu nyligen ett metoo-monument (En panter). Det är inte mer fri konst, det är politiker som valt det också. De som lagt orden i din mun väljer konst hela tiden, de vill bara inte att SD skall få göra det samma.

Jo fast nu talade vi om mina skäl att aldrig rösta SD, vilka står sig. Vill du diskutera varför jag inte röstar S eller M kan vi ta det i PM eller i annan tråd.
Citera
2020-09-16, 18:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Hur är det relevant? Nu talar vi om SD, inte vänsterblocket.
Det är inte upp till politiker att avgöra om konst är rasistisk eller obscen. Dom har varken rätten eller expertisen.

Medborgarna har rätt att ha åsikter om allt de betalar för. Att hävda att vissa konstnärer har rätt att bli försörjde av skattebetalarna utan att skattebetalarna få ha en åsikt om det är diktatur och totalitärt. Det är sovjetunionens politiska system.
Citera
2020-09-16, 18:24
Medlem
Citat:
Medborgarna har rätt att ha åsikter om allt de betalar för. Att hävda att vissa konstnärer har rätt att bli försörjde av skattebetalarna utan att skattebetalarna få ha en åsikt om det är diktatur och totalitärt. Det är sovjetunionens politiska system.

Medborgarna, absolut. Politiker i det privata, absolut. Men inte i sin roll som politiker. Konst är en ren åsiktsfråga där det inte finns rätt eller fel, så då ska politiker hålla sina klåfingriga tassar borta. Det vore sovjet ATT uttala sig om sådant. Gör dom det förlorar dom min röst. Du kan som sagt rösta hur du vill, inte uttalat mig för andra än just mig.
Citera
2020-09-16, 18:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Medborgarna, absolut. Politiker i det privata, absolut. Men inte i sin roll som politiker. Konst är en ren åsiktsfråga där det inte finns rätt eller fel, så då ska politiker hålla sina klåfingriga tassar borta. Det vore sovjet ATT uttala sig om sådant. Gör dom det förlorar dom min röst. Du kan som sagt rösta hur du vill, inte uttalat mig för andra än just mig.

I en representativ demokrati som i Sverige så är politikerna medborgarnas representanter. Så i slutändan vill du att medborgarna och skattebetalarna skall få ha åsikter men det blir som du vill och de måste betala. Krig är Fred. Ergo: Du är antidemokrat.

Och som jag skrivit tidigare, andra partiers politiker lägger sig i det nu också, SDs politiker har bara en annan åsikt. MP-politiker skulle inte godkänna nationalistisk konst men godkänner feministisk konst. Du är bara mot att SD skall få bestämma om frågor andra partier redan bestämmer om. SD har inte ändrat några kommunallagar eller ens praxis, de har bara en annan åsikt och smak än de politiker som bestämmer om konst idag. Ergo: Du är antidemokrat.
Citera
2020-09-22, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
1. Jag gillar inte skattepolitiken och stölden från vanligt folk men så länge klyftorna är så stora kommer alla procentuella skattesänkningar gynna de som tjänar mest och ge en falsk känsla av mer i plånboken för de Lika luddiga som alltid men om skattetryck "det bör sakta försiktigt anpassas till nivåer närmare globalt genomsnitt i tider av ekonomisk tillväxt och balans när de offentliga budgetarna tillåter detta". https://sd.se/our-politics/skattetryck/

https://aktuelltfokus.se/har-ljuger-...r-for-de-rika/

2. SD är otydliga med flit men detta tycker de. Målet för den privata såväl som offentliga sektorn som verkar inom välfärdssektorn ska vara att erbjuda en hög kvalitet och uppnå en hög kundnöjdhet. Sverigedemokraterna anser att kvalitetskraven och uppföljningen av dessa bör skärpas. Vi ser inte att ett vinstförbud skulle resultera i högre kvalitet, istället skulle det utarma individers rätt till valfrihet samtidigt som att de offentliga alternativen som inte levererar skulle vara oförändrade.
Valfrihet, vinster från skola och vård. Klassiskt borgerlig politik. https://sd.se/our-politics/vinster-i-valfarden/
I Göteborg som ex privatiserade hemtjänsten tack vare att SD röstade med de borgerliga partierna.I Sölvesborg la SD ner ett bra fungerande kommunalt demensboende och gjorde det till privata Frölunda Omsorg. Nedskärningar på 4.2 miljoner i omsorgen vilket naturligtvis ger sämre I Hörby ersätts inte längre ordinarie personal med vikarier när de är sjuka och nattpersonal minskades ner på äldreboendena. Sånt händer under SD-styre, deras snack om att hjälpa de gamla till trots.
3. Minskat sjuklöneansvar, sänkt arbetsgivaravgift. Slår hårt mot socialförsäkringssystemet.I övrigt är de luddiga som alltid. Vad tror du händer när de måste anpassa sig till M?
4.

Det kan ju liksom inte vara en nyhet för dig att SD står nära Trumo i sin miljöpolitik. Men man ser vad man vill se.https://www.naturskyddsforeningen.se...iljoambitioner

Förresten sa jag inget om att tvinga kvinnor men de har ett familjeideal nära 50-talets Sverige.

Resten tar vi senare när jag har tid.
Rappakalja från din sida som vanligt. Det inbegriper även ditt fortsättningssvar från 29 augusti.

Hade du varit någorlunda seriös så hade du inte utgått ifrån att SD:s fullständiga ekonomiska politik speglar den högerbudget som röstades igenom 2018. Att SD röstade för högerbudgeten var inte konstigt alls. I den budgeten gjordes betydligt större nedskärningar på migration/integration jämfört med vänsterbudgeten. SD är konsekventa och gör som de lovat sina väljare.

Om vi hårdrar det vidare och istället utgår från SD:s budgetförslag i sin helhet genom åren så är det bara fräckt av dig och likasinnade att gång på gång säga att "SD:s budget är bluff, den går inte ihop". Detta mantra är så uttjatat bland dessa vänsterliberaler eftersom samma människor inte kan ge ett ordentligt svar på VARFÖR det inte går ihop. Det är knappast raketforskning att balansera en budget relativt väl.

För att förklara det så enkelt och pedagogiskt som möjligt; Sverigedemokraternas budget utgår från att skära ner extremt i utgiftsområdena migration, integration, EU-politik, biståndspolitik och delvis arbetsmarknadspolitiken samt många andra besparingar på onödiga områden som bidrag till trossamfund och etniska föreningar, för att bara nämna ett flummig exempel. Det är rakt av pengar som går ner i sjön.

Riksdagens utredningstjänst har sammanfattat SD:s fördelningspolitik:

Riksdagens utredningstjänst har analyserat de
fördelningspolitiska effekterna av Sverigedemokraternas budget och sammanfattar:
 Mer än hälften av fördelningen går till individer från de tre lägsta inkomstdecilerna.
 Mer än hälften av fördelningen når till individer över 65 år.
 Mer än hälften går till kvinnor.

Hur får du det till att SD:s politik bara gynnar höginkomsttagare?

De besparingar som SD gör i delar av ovannämnda områden kommer till 2021 att uppgå till 67,3 miljarder kronor. Hade SD varit mer offensiva mot kostnaderna för arbetsmarknadspolitiska åtgärderna och EU-politiken så hade besparingarna varit en bit över 100 miljarder. Förstår du inte vilket utrymme SD skapar för att lägga pengarna på mer välbehövliga områden och som ger utrymme för mer effektiva reformer? Det är ju detta som motiverar Sverigedemokraterna att kunna sänka skatterna eftersom utrymmet redan finns. Det blir således ingen kostnad heller, speciellt inte eftersom skattesänkningar i regel kommer tillbaka i statsbudgeten genom att fler arbetar. Men primärt rättfärdigar SD:s budget en smärre sänkta skatter eftersom pengar sparas från flummiga utgiftsområden och som dessutom i många fall skulle kunna leda till ett budgetöverskott med stärkt välfärd.

Ett tips till dig är att läsa tabellerna över utgiftsområdena i SD:s budget så ser du hur mycket mer som satsas på relevanta områden och hur mycket som skärs ner på helt onödigt skit. När SD budgetförhandlar med M/KD så kommer vi få se en helt diametralt skild budget i jämförelse med den skit som vänsterliberalerna kastat fram, där man lånar upp 100 miljarder och skickar hälften till bistånd.
Citera
2020-09-25, 19:22
Medlem
Citat:
I en representativ demokrati som i Sverige så är politikerna medborgarnas representanter. Så i slutändan vill du att medborgarna och skattebetalarna skall få ha åsikter men det blir som du vill och de måste betala. Krig är Fred. Ergo: Du är antidemokrat.

Och som jag skrivit tidigare, andra partiers politiker lägger sig i det nu också, SDs politiker har bara en annan åsikt. MP-politiker skulle inte godkänna nationalistisk konst men godkänner feministisk konst. Du är bara mot att SD skall få bestämma om frågor andra partier redan bestämmer om. SD har inte ändrat några kommunallagar eller ens praxis, de har bara en annan åsikt och smak än de politiker som bestämmer om konst idag. Ergo: Du är antidemokrat.

Delvis sant, och jag röstar inte på något av de partier som någonsin uttalat sig om konst, SD var bara exemplet.. Smak ska inte ha med demokrati att göra. Röstar inte på 8-klövern alls pga delvis detta.

Och jag är direktdemokrat, inte antidemokrat.
Citera
2020-09-25, 20:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Delvis sant, och jag röstar inte på något av de partier som någonsin uttalat sig om konst, SD var bara exemplet.. Smak ska inte ha med demokrati att göra. Röstar inte på 8-klövern alls pga delvis detta. Och jag är direktdemokrat, inte antidemokrat.

Då tycker jag du skall vara kritiskt mot alla partier; när du pekar ut SD så är det det samma som att säga att bara SD gör det. Med direktdemokrati skulle ingen betala denna konst. Vi slipper att politiker lägger sig i konsten, men det blir ingen konst alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in