• 3
  • 4
2024-09-17, 03:33
Medlem
Fick RTMS 2022 vilket gav otroligt bra effekt! Gick från att vara nere på djupaste botten till att börja kunna se en ljusning med ett förändrat mindset. Gick från att inte vilja leva alls till att bli livrädd för att inte leva tillräckligt länge. Flyttade hemifrån för ett år sen och har sakta dalat lite mer i måendet igen. Får nu påfyllning av RTMS, hittils har jag gått en vecka. Får se hur effekterna blir denna gången. Får lite noja av att jag inte alls kan minnas om jag duschade imorse eller inte men det kan säkert bero på en massa annan skit också. To be continued.
Citera
2024-10-04, 21:37
Medlem
Hej igen, 3 veckor senare! Fjärde veckan avklarad nu och under förra veckan började det hända grejer. Har energi och lust nog att göra saker - både roliga och mer vardagliga. Känner mig lite mer positiv och liksom glad över lag. Varje behandling ger en liten kick så är ute och går extremt mycket. Två veckor kvar nu! Men känns betydligt bättre nu än för tre veckor sen. Ändå sjukt att det funkar! Men jag ska inte klaga
Citera
2024-10-16, 22:03
Medlem
Hur får ni tillgång till rTMS-behandling? Verkar vara väldigt ovanligt i Sverige.

Jag har testat 8 olika preparat via psykiatrin, allt från SSRI till Parnate (i princip det starkaste man kan få). Även gått i KBT 3-4 gånger, arbetsterapeut och vanlig psykoterapi en gång. Utöver det har jag testat massa grejer själv, mycket som jag inte hade nämnt till vården.

Sist jag hade kontakt med psykiatrin var dock 2014. Kan jag be om rTMS direkt? Vad bör jag säga och vad bör jag inte säga?
Citera
2024-10-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petersen2
Positiv tripprapport

Har nu fått 7 av 12 dagar intensiv rTMS (6-8 behandlingar om dagen). Började känna mig bättre efter 3 dagar och mår nu betydligt bättre. Känner mer livslust och glädje och har mer koncentrationsförmåga och energi. Utöver lite trötthet timmarna efter behandling har jag inga biverkningar.

Är i mitt 4:e svåra depressiva skov. Har aldrig fått rTMS tidigare. ECT, som ju har vissa likheter med rTMS och som jag fick vid skov 2 och 3, hjälpte mig fö. bara lite eller inget alls. Därför hoppades jag inte så mycket. - Nu har jag fått upp hoppet ordentligt.

Var fick du intensiv rTMS?! Var du med i en forskningsstudie? Du har tur! Ska ju vara mycket mer effektivt än vanlig rTMS.

Hoppas du fortfarande mår bra!
Citera
2024-10-22, 15:08
Medlem
petersen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyDiam0nd
Var fick du intensiv rTMS?! Var du med i en forskningsstudie? Du har tur! Ska ju vara mycket mer effektivt än vanlig rTMS.

Hoppas du fortfarande mår bra!

Mår fortfarande bra, effekten har dock klingat av litet.

I Sverige kan du få intensiv rTMS privat av Dr. Bengt Lögdberg i Malmö.

Skicka gärna DM om du vill diskutera mer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in