• 1
  • 2
2020-08-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Okej. Någon skrev tidigare i tråden att de kostade 500kr styck. Ni vet nog bättre än jag.

Just vid lanseringen låg spelen på 495 kr, i alla fall enligt boken "8 Bitar på 80-talet" som handlar om när Bergsala tog in Nintendo i Sverige.
Sen tror jag det ganska snabbt blev så att de svarta spelen låg kring 300 kr, medan de i silver låg runt 350 och de i guld runt 400 kr.
Sen blev det nog allt mer varierande med tiden allt eftersom det släpptes fler spel.
Citera
2020-10-01, 09:31
Medlem
Fangfaces avatar
364:- på Expert för svarta serien spelen (de svarta med liten box), och 419:- för "silver pack".

Källa: Gamla prislappar på min f.d. samling (första utgåvor av spelen).
Citera
2020-10-27, 21:25
Medlem
När man var mindre och hade sånt här kom jag ihåg att det i utlandet dvs kanarieöarna fanns spel man kunde köpa eller kasetter snarare med en massa spel på. Min kusin skaffade ett sånt spel som funkade i hans konsoll men i min funka den ej. vad beror det på?
Citera
2020-11-01, 06:51
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
När man var mindre och hade sånt här kom jag ihåg att det i utlandet dvs kanarieöarna fanns spel man kunde köpa eller kasetter snarare med en massa spel på. Min kusin skaffade ett sånt spel som funkade i hans konsoll men i min funka den ej. vad beror det på?

Han hade säkert en moddad konsol, regionsfri.
Citera
2020-11-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Han hade säkert en moddad konsol, regionsfri.
min kusin när det hade han ej. hans spel kunde spelas i min konsoll. kunde man modda på 90 talet? men inte spelet med en massa spel han köpt utomlands till sitt nes det funkade ej i mitt
Citera
2020-11-01, 19:56
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
min kusin när det hade han ej. hans spel kunde spelas i min konsoll. kunde man modda på 90 talet? men inte spelet med en massa spel han köpt utomlands till sitt nes det funkade ej i mitt

Tror allt man behövde göra var att lossa ett ben på ett mikrochip.
Citera
2020-11-25, 22:50
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Tror allt man behövde göra var att lossa ett ben på ett mikrochip.

yup! Stämmer, det är ett bra drag att modda neset! Ser jäkla snyggt ut!

- Och även behåller retro-känslan kvar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in