2020-08-22, 08:17
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodRedMoon
Att skriva t. ex. att "du tillhör inte vårt folk längre" eller "jävla rasförrädare" skapar knappast sympatier för den oppositionella rörelsen i Sverige.

Visst är det fel med rasblandning, men vissa kommentarer gick över gränsen, helt klart.

En utländsk kvinna får stå ut med samma behandling. Nu är du en hora för en svennebanan. Det är väl det som kallas hedersmord som sällan tas upp av PK
Citera
2020-08-22, 08:19
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kommer inte finnas homogena grupper i framtiden eftersom vi har bilar, tåg och flyg.
Släpp den tanken.

Du kan inte jämföra människor med saker.
Svenskar är en homogen grupp som inte har rasblandat olikt finländare exempelvis som är närmaste grannen
Citera
2020-08-22, 08:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Du kan inte jämföra människor med saker.
Svenskar är en homogen grupp som inte har rasblandat olikt finländare exempelvis som är närmaste grannen

Beror endast på att vi varit isolerade i norr. Hade Jesus uppfunnit ett flygplan så hade vi blandats tidigare.
Citera
2020-08-22, 08:23
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Media försöker påverka men man har ett fritt val (vad nu ett fritt val innebär). Kan människan ens ha några fria val blir ju en filosofisk fråga som man kan vrida och vända på.

Däremot finns nog andra grupper inom landet som har en mer medeltida syn på saken.

Men det blir ju omöjligt för en politiker i den situationen att inte påverkas av sin egen familjestruktur om t ex invandringsfrågan kommer upp på bordet. Man kan ju enbart ses ha proinvandringsperspektiv.

Det är ganska komedi att det blir ”stort” när det är en vit kvinna som får stå ut med hatet men vita kvinnor skyddar hedersmord som Fadime och Pela fick stå ut med för att ha gjort sina fria val men då togs det inte upp på samma sätt

Jag undrar verkligen varför PK försöker understryka att det finns hat åt bägge hållen. Läser man Pelas bok så får man se hur mycket hat hon fick stå ut med
Citera
2020-08-22, 08:25
Medlem
Citat:
Tror ni en svensk man hade fått samma kommentarer om han gift sig och fått barn med annat än en svensk?

Vad tycker ni?
Rätt eller fel?

Nej, det tror jag inte. Men åh andra sidan är de flesta män inte några personer som står i TV och säger obehagliga saker och slänger runt åsikterna dom har om svenska män som att det vore "hipp".

Vet inte vem kärringen är. Vet bara att jag har sett hennes bild och underskrift i någon diskussion/artikel någonstans som gjorde mig både äcklad och ledsen.

Med andra ord är det inte ett dugg konstigt om hon dragit på sig ett gäng kommentarer under åren.

Hon kan ju fundera över varför hon får så många dumma kommentarer riktade emot sig istället för att använda media som något jävla dagbok där hon bara sitter och skyller alla sina problem på alla andra.
Citera
2020-08-22, 08:26
Medlem
BloodRedMoons avatar
Citat:
En utländsk kvinna får stå ut med samma behandling. Nu är du en hora för en svennebanan. Det är väl det som kallas hedersmord som sällan tas upp av PK

Visst är det så. Men två fel gör inte ett rätt.

Men missförstå mig inte här. Jag försvarar absolut folks rätt att uttrycka sig fritt. Det betyder dock inte att jag per automatik tycker att alla kommentarer är bra eller passande.
Citera
2020-08-22, 08:27
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Tror svensk PK är snabbast på att fördöma det men det är också för att journalism är ägd av PK folk

Tack för att du svarar. Dock uppfattar jag ditt svar som ganska otydligt.
Citera
2020-08-22, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kommer inte finnas homogena grupper i framtiden eftersom vi har bilar, tåg och flyg.
Släpp den tanken.
,
Hahaha, en sådan blattekommentar. Kan man resa måste man knulla allt i sin väg eller vaddå?

Jag vill påstå tvärt om. I takt med den allmänna förslumningen, dekadansen och osäkerheten och folkblandningen kommer världens alla folk anamma begreppet, lika söka lika. Det ger trygghet. Ju mer olika folkslag, religiösa flummerier och kulturella böjelser som man tvingas ha i sin närhet desto viktigare blir samhörigheten i den egna gruppen.
Det ser du se i alla stora invandrarländer.
Citera
2020-08-22, 08:28
Medlem
Det detta betyder är att Sara nu kommer kämpa för vänsterextremism sett till hennes val av partner.

Alltså måste KD börja anses vara vänsterextrem för vi har redan hört många säga att de inte är det, som M, men sedan dyker det upp vänsterextrema och vänder skeppet i deras riktning.

Antingen sparkar KD henne (otänkbart) eller så får de gå samma öde som övriga vänsterextrema.
Citera
2020-08-22, 08:28
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Media försöker påverka men man har ett fritt val (vad nu ett fritt val innebär). Kan människan ens ha några fria val blir ju en filosofisk fråga som man kan vrida och vända på.

Däremot finns nog andra grupper inom landet som har en mer medeltida syn på saken.

Men det blir ju omöjligt för en politiker i den situationen att inte påverkas av sin egen familjestruktur om t ex invandringsfrågan kommer upp på bordet. Man kan ju enbart ses ha proinvandringsperspektiv.

Amineh Kakabaveh som är en känd politiker. Hon tar upp hedersmord frågan dagligen. I ett inlägg hade hon gått för långt enligt vänsterpartiet och blev utesluten för att ha pratat om hatet som en utländsk kvinna får stå ut med när hon gör sina fria val

Hanif Bali är inte direkt älskad heller för att han väljer att gå emot PK Sverige

Men Sara Skyttedal är det synd om enligt Aftonbladet
Citera
2020-08-22, 08:31
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Horan har förhoppningsvis visat vem hon egentligen är för sina fans genom detta. Hennes hjärndöda följare kanske vaknar nu
Citera
2020-08-22, 08:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Amineh Kakabaveh som är en känd politiker. Hon tar upp hedersmord frågan dagligen. I ett inlägg hade hon gått för långt enligt vänsterpartiet och blev utesluten för att ha pratat om hatet som en utländsk kvinna får stå ut med när hon gör sina fria val

Hanif Bali är inte direkt älskad heller för att han väljer att gå emot PK Sverige

Men Sara Skyttedal är det synd om enligt Aftonbladet
Ja det är politisk korrekthet i sitt esse.

Men det invandringskritiska narrativet har förbjudits och därför ses Skyttedal som utsatt medans de andra blir paria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in