2020-08-21, 22:38
Medlem
lotus3s avatar
Hej Flashbackare !

När Flashback för sällsynthetens skull nämns i mainstream media så upplever jag att det ofta är med en skeptisk eller nedlåtande ton. Man verkar tro att det är något suspekt som sker på Flashback, som om vi konspirerade rörande en kupp mot staten.

Det lär ha varit så att säkerhetstjänsten fysiskt skuggade Jan Axelsson när Flashback var ungt. Kanske var det när det bara fanns en tidning med det namnet, innan internet, men det vet nog ni bättre än jag.

Fråga : Hur upplever du att Flashback ses på av det så kallade etablissemanget ?

Av DN:s kulturchef Björn Wiman eller den ännu värre Per Svensson på samma tidning samt av andra inom etablissemanget?

Anser dom att det är en kloak?

Många tror att Flashback endast består av I&I forumet.

Jag skall göra annat ikväll så jag hinner inte deltaga så mycket i diskussionen men jag läser allt och skall kommentera om jag hinner. Era åsikter är intressantare än mina.

Vänliga hälsningar Lotus.
Citera
2020-08-21, 22:42
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lotus3
Hej Flashbackare !

När Flashback för sällsynthetens skull nämns i mainstream media så upplever jag att det ofta är med en skeptisk eller nedlåtande ton. Man verkar tro att det är något suspekt som sker på Flashback, som om vi konspirerade rörande en kupp mot staten.

Det lär ha varit så att säkerhetstjänsten fysiskt skuggade Jan Axelsson när Flashback var ungt. Kanske var det när det bara fanns en tidning med det namnet, innan internet, men det vet nog ni bättre än jag.

Fråga : Hur upplever du att Flashback ses på av det så kallade etablissemanget ?

Av DN:s kulturchef Björn Wiman eller den ännu värre Per Svensson på samma tidning samt av andra inom etablissemanget?

Anser dom att det är en kloak?

Många tror att Flashback endast består av I&I forumet.

Jag skall göra annat ikväll så jag hinner inte deltaga så mycket i diskussionen men jag läser allt och skall kommentera om jag hinner. Era åsikter är intressantare än mina.

Vänliga hälsningar Lotus.
Fast i ärlighetens namn var det väl Oisin som myntade begreppet?
Citera
2020-08-21, 22:43
Bannlyst
Nej!
Citera
2020-08-21, 22:45
Medlem
Sightnesss avatar
Nej. De är rädda för spridning av folkets riktiga åsikter.
Citera
2020-08-21, 22:47
Medlem
Sanningsministerier och tankepoliser gillar inte Flashback .

Här används riktiga begrepp - inte orwellska = inte bra
Citera
2020-08-21, 22:54
Medlem
najass avatar
Det känns som att du är 5-10 år efter din tid. Förr var det definitivt så. Dock upplever jag att det skett en rätt remarkabel förändring senaste åren. Visst, det klagas en del fortfarande, men etablissemangets beröringsskräck verkar till stor del ha upphört.
Citera
2020-08-21, 22:59
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag tycker snarare att flashback mer och mer blivit en del av etablissemanget.
Citera
2020-08-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Jag tycker snarare att flashback mer och mer blivit en del av etablissemanget.

Kan hålla med.

Dock är polisen ofta här och läser för att kunna komma vidare med vissa av sina utredningar.
Citera
2020-08-21, 23:17
Medlem
lotus3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det känns som att du är 5-10 år efter din tid. Förr var det definitivt så. Dock upplever jag att det skett en rätt remarkabel förändring senaste åren. Visst, det klagas en del fortfarande, men etablissemangets beröringsskräck verkar till stor del ha upphört.

Som moderator är du väl delvis partisk.

Men din åsikt är välkommen ändå

Frågan gällde inte vad jag tyckte utan etablissemanget.

Ingen refererar till "för det läste jag på Flashback" då blir man nog skrattad åt.Så beröringsskräcken finns nog kvar en del ändå.

Hälsningar Lotus.
Citera
2020-08-21, 23:27
Medlem
najass avatar
Citat:
Som moderator är du väl delvis partisk.

Mycket möjligt

Citat:
Men din åsikt är välkommen ändå

Tack

Citat:
Frågan gällde inte vad jag tyckte utan etablissemanget.

Jag berörde inte överhuvdtaget vad du tyckte. Däremot tog jag upp just hur etablissemangets attityder rätt tydligt har förändrats.

Citat:
Ingen refererar till "för det läste jag på Flashback" då blir man nog skrattad åt.Så beröringsskräcken finns nog kvar en del ändå.

Hälsningar Lotus.

Där har du ju så direkt fel att det nästan blir komiskt. Tvärtom så är det sedan de senaste åren, exakt det folks säger nu, utan att skämmas. I bekantskapskretsar, på TV/Radio, i poddar och tidningar

Själv tror jag att en vändpunkt var när forumet fick Guldspaden 2011 av Föreningen Grävande Journalister.

Sedan an handfull år är Flashback med i Mediebarometern som varje år sammanställs av Nordicom/Göteborgs universitet.

För tillfället handlar en av de mest populära poddarna i Sverige uteslutande om Flashback.

Nej, din spaning är nog 5-10 år efter sin tid...
Citera
2020-08-21, 23:53
Medlem
lotus3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Mycket möjligt

Tack

Jag berörde inte överhuvdtaget vad du tyckte. Däremot tog jag upp just hur etablissemangets attityder rätt tydligt har förändrats.

Där har du ju så direkt fel att det nästan blir komiskt. Tvärtom så är det sedan de senaste åren, exakt det folks säger nu, utan att skämmas. I bekantskapskretsar, på TV/Radio, i poddar och tidningar

Själv tror jag att en vändpunkt var när forumet fick Guldspaden 2011 av Föreningen Grävande Journalister.

Sedan an handfull år är Flashback med i Mediebarometern som varje år sammanställs av Nordicom/Göteborgs universitet.

För tillfället handlar en av de mest populära poddarna i Sverige uteslutande om Flashback.

Nej, din spaning är nog 5-10 år efter sin tid...

Okay, om du upplever att I&I forum eller Tripp och rus rapporter är rumsrena bland etablissemanget (som jag föraktar) så får du väl tycka det. Att en podd handlar om Flashback eller att man är med i Mediebarometern behöver inte innebära att etablissemanget inte ser ner på FB. Har inte med saken att göra.Båda två kan existera bredvid varandra. Om FB har blivit accepterat av etablissemanget,som du verkar anse, så får vi bli mer revolutionära !!!

Hälsningar Lotus.
Citera
2020-08-22, 00:03
Medlem
Mitt första konto på Flashback skapades 2008. Då och innan ansågs Flashback av mainstream media och "vanligt folk" vara något tillhåll för knarkare, nazister, kriminella och störda människor. Verklig yttrandefrihet(som flashback var då, idag går det att diskutera) var något extremt främmande för människor och gammel media vill ju ha åsiktsmonopol så klart de smutskastade Flashback å de grövsta, fastän en del journalister hade integritet nog att erkänna att de läste här eftersom Flashback brukar vara snabbast med senaste händelser och inside information om händelserna.

Idag är Flashback normaliserat. I princip alla känner till Flashback och det är ingen skam bland unga vuxna att erkänna att man läser här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in