Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Köpa månadsabbonemang och planera sin körning efter bilen och var laddstationerna står..
Låter ju jättetrevligt..
Sorry, men bilen styr inte över mig, och de flesta andra normala människor kommer heller aldrig att acceptera en sådan begränsning i sitt resande.
Sorry babsan, men i detta fallet var det ju resan som styrde, en resa du redan gjort... så inte ens för dig hade det varit mer än någon kvart i planering och ungefärliga val av laddare. Och tro mig den kan man variera under resans gång utan större problem. Att din bil drar 30kWh i snitt över 200mil är rena skandalen..att du dessutom betalar ett premium på +50% för glädjen att "slippa planera" är bara sensationsinlägg. För om du inte planerar utan bara stannar när du känner för det finns det två saker som ställer till det, ett du vet inte ens om det finns vettiga laddare "när du känner för det" eller också optimerar du inte och stannar mycket oftare och därmed längre tid än nödvändigt när du väl "känner för det".
Kort sagt, du är ett offer för din egen oförmåga... om än ett spontant sådant.
Tala om resans sträckning så skall jag visa hur man gör på ett snabbt och billigare sätt, ifall du skulle råka vara spontan och köra samma sträcka en gång till.
/Dick