2021-06-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du tycker så enbart för att du egentligen vet att jag har rätt i det mesta som jag skriver. Till skillnad från en massa andra, så skriver inte jag ngt utan att jag har fakta på bordet.
Aah som när du påstod att Arteta hade warchest på £100M som han skulle använda och det inte hände något
Citera
2021-06-11, 09:05
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Finns plenty med tillgängliga källor runt o kring på nätet, av princip så visar inte jag till källor. Det kan varenda begåvande människa klara av att hitta själv.

I 2018 blev bl.a. Luis Enrique avvisad av Arsenal. Men hade det blivit klart lite tidigare att Wenger skulle lämna posten som Arsenal boss efter 17/18, så hade garanterat Tuchel blivit AWs ersättare.

Går inte ens att jämföra Tottenham mot The Gunners.

Okej du har inga källor, du sitter och runkar och ser det som att Conte dissat spurs som större än att komma topp 4.

Varför tog ni inte något stort namn alls efter good ebning? Varför har ni fortfarande inte tagit in ett stort namn när Arteta har varit sämst?

Du är nog det enda arsenal fanet som har viljat ha tuchel eller han som har hand om Spanien nu, annars hade ni med 100% varit i kontakt med dom, men ledningen vet att dom hade fått nej och blivit utskrattade. Ni kanske kommer få Potter och då kommer ni runka utav upphettsning för som sagt, något större namn kommer ni inte få.

Tycker du borde droppa dina källor nu eftersom det är så jätte enkelt att hitta dom som du skriver, tror snarare du har hittat på dom i din skalle din psykotiska clown.

// PoK
Citera
2021-06-11, 09:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Gini Wijnaldum till PSG.
Vad tror ni om det?
Jag tror han kommer ha en startplats där och fortsätta leverera kvalitet i 2-3 år.

Önskar honom all lycka till efter lång och trogen tjänst i den finaste av fina tröjor.

Ynwa Gini

Jag tycker det var ett smart val av Gini. Taktiken att vänta ut det erbjudande han ville ha var lite riskabel (om han dragit på sig en allvarlig skada nu sista året hade det blivit jobbigt), men lönade sig. Barca erbjöd de tre år han ville ha vilket var världens sämst bevarade hemlighet, så allt en konkurrent behövde göra var att ge tre år och trumfa lönen. Enter PSG. Nu fick han sitt sista stora kontrakt med önskad längd, det tryggar familjen i många år framöver.

Sportsligt också vettigt. Han är garanterad 2-3 ligatitlar, någon inhemsk cup och ett lag som desperat vill ha CL-titeln. Paris förmodligen roligare stad och bättre klimat än Liverpool.

Däremot är jag inte 100% säker på att Gini kommer vara helt given på det där mittfältet. Jag älskar Wijnaldum, men man får minnas att han åkte ut med Newcastle före han kom till Liverpool. Anledningen till att han presterat på den nivån han gjort i Liverpool beror på att han fått en roll som passat hans styrkor som hand i handske. Så här skrev jag i sillytråden:

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
PSG hi-jackar Wijnaldum från Barca?

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1401466679964602370

....

Fråga dock - kommer Wijnaldum gå direkt in på det där mittfältet? Ganska tjockt på konkurrens, får man säga: Paredes. Danilo, Gana Gueye, Verratti, Rafinha, Herrera, Draxler. Ska någon av dessa bort? Vilka av dem går han före i hackordningen?

Sen får vi väl se. Jag håller Gini högre än många av dessa, men inte alls säkert att vem som nu än sitter på PSGs bänk vill ha Wijnaldums egenskaper på planen. Men Wijnaldum kommer ju sitta i Paris i tre år hursomhelst.

Önskar Wijnaldum lycka till framöver. Tror han hade tillfört Liverpool ett tryggt alternativ om han stannat, men han lämnar nu en plats efter sig som Keita, Thiago, Jones, Ox mfl får slåss om. Förhoppningsvis kan laget nu utvecklas utan Wijnaldum, som hade enorma kvaliteter i arbetskapacitet, vinna boll, behålla boll men som inte bidrog till särskilt mycket spets framåt.
Citera
2021-06-11, 09:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Aah som när du påstod att Arteta hade warchest på £100M som han skulle använda och det inte hände något
Det rapporterades i flera medier förra sommaren att Kroenke skulle ge ut lite stålar till spelarköp inför 20/21, detta skedde dock inte. Men eftersom att medierna rapporterade detta på den tiden, så kan du inte anklaga mig för att ljuga.
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Okej du har inga källor, du sitter och runkar och ser det som att Conte dissat spurs som större än att komma topp 4.

Varför tog ni inte något stort namn alls efter good ebning? Varför har ni fortfarande inte tagit in ett stort namn när Arteta har varit sämst?

Du är nog det enda arsenal fanet som har viljat ha tuchel eller han som har hand om Spanien nu, annars hade ni med 100% varit i kontakt med dom, men ledningen vet att dom hade fått nej och blivit utskrattade. Ni kanske kommer få Potter och då kommer ni runka utav upphettsning för som sagt, något större namn kommer ni inte få.

Tycker du borde droppa dina källor nu eftersom det är så jätte enkelt att hitta dom som du skriver, tror snarare du har hittat på dom i din skalle din psykotiska clown.

// PoK
Like i said, jag ser inget behov av att länka till en massa olika källor. Eftersom jag vet att jag har rätt innan jag hävdar ngt, och ser därmed inget behov att bevisa ngt. Igen, alla källor finns tillgängliga på olika sidor på nätet. Huruvida du eller ngn annan väljer att söka upp de eller ej, intresserar inte mig öht.

Varför det blev just Arteta som blev vald som ny Arsenal boss efter Emery (Jag är faktisk mogen nog till att skriva hans namn) kan inte jag svara på. Men du kan uppenbart inte ha följt jakten på Wenger’s efterträdare om du inte hörde att Tuchel o Luis Enrique var båda högaktuella, rättare sagt favoriter, till att ta över Arsenal. Tuchel var Sven Mislintat och även Kroenke’s favorit, medans Luis Enrique var Raul’s förstaval. Tuchel hade dock redan ingått ett icke-offentligt avtal med Paris när styrelsen tog kontakt, klubben hade ett flertals möten med Luis Enrique och höll förhandlingar med han helt fram tills början av maj 2018 - i slutändan så blev han dock bortvald av styrelsen p g a för höga krav ifrågan om lön o spelarköp. Men om AWs avgång hade blivit klart 1-2 mnd tidigare än vad den faktisk blev, så är det 99 procent säkert att Tuchel hade blivit vald som Wenger’s efterträdare i NLD.

Vad jag vet, så har inte jag lagt ut en enda jävla länk på FB (Ser inget poäng i att göra så). Så vad jag ska droppa får du ta och fråga dig själv istället.

Nu, gå tillbaka till din pizzeria och laga kebab.
Citera
2021-06-11, 10:09
Medlem
Citat:
Det rapporterades i flera medier förra sommaren att Kroenke skulle ge ut lite stålar till spelarköp inför 20/21, detta skedde dock inte. Men eftersom att medierna rapporterade detta på den tiden, så kan du inte anklaga mig för att ljuga.
Nej, har inte påstått du ljuger men du sa ju att du skriver inte något som inte är klar fakta och att du aldrig hävdar något om du inte vet du har rätt.

Och ovanstående var ju alldeles uppenbarligen inte klar fakta och något som du hävdade du visste du hade rätt i utan ett massmedialt rykte för att få clicks.

Känns situationen igen med ditt Conte-påstående
Citera
2021-06-11, 10:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Varför det blev just Arteta som blev vald som ny Arsenal boss efter Emery (Jag är faktisk mogen nog till att skriva hans namn)

Vad är det du kallar Solskjär i varenda inlägg nu igen? Ole-Gollum?

Jag brukade tro att du bara var deluded, batshit crazy utan självinsikt eller självdistans. Nu börjar jag vackla, du kanske bara driver med alla oss härinne för att fördriva din tid.
Citera
2021-06-11, 10:55
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Like i said, jag ser inget behov av att länka till en massa olika källor. Eftersom jag vet att jag har rätt innan jag hävdar ngt, och ser därmed inget behov att bevisa ngt. Igen, alla källor finns tillgängliga på olika sidor på nätet. Huruvida du eller ngn annan väljer att söka upp de eller ej, intresserar inte mig öht.

Varför det blev just Arteta som blev vald som ny Arsenal boss efter Emery (Jag är faktisk mogen nog till att skriva hans namn) kan inte jag svara på. Men du kan uppenbart inte ha följt jakten på Wenger’s efterträdare om du inte hörde att Tuchel o Luis Enrique var båda högaktuella, rättare sagt favoriter, till att ta över Arsenal. Tuchel var Sven Mislintat och även Kroenke’s favorit, medans Luis Enrique var Raul’s förstaval. Tuchel hade dock redan ingått ett icke-offentligt avtal med Paris när styrelsen tog kontakt, klubben hade ett flertals möten med Luis Enrique och höll förhandlingar med han helt fram tills början av maj 2018 - i slutändan så blev han dock bortvald av styrelsen p g a för höga krav ifrågan om lön o spelarköp. Men om AWs avgång hade blivit klart 1-2 mnd tidigare än vad den faktisk blev, så är det 99 procent säkert att Tuchel hade blivit vald som Wenger’s efterträdare i NLD.

Vad jag vet, så har inte jag lagt ut en enda jävla länk på FB (Ser inget poäng i att göra så). Så vad jag ska droppa får du ta och fråga dig själv istället.

Liverfool, Livervar, Ole Gollum, Spuds etc etc....
Citera
2021-06-11, 10:56
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:

Jag brukade tro att du bara var deluded, batshit crazy utan självinsikt eller självdistans. Nu börjar jag vackla, du kanske bara driver med alla oss härinne för att fördriva din tid.

Haha, hade exakt denna tanke igår..
Generalen = årets troll?
Citera
2021-06-11, 11:57
Medlem
Citat:
Om man har det som tidsfördriv så skulle jag vilja säga att man är batshit crazy
Citera
2021-06-11, 12:06
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:

Du har inga källor, för i såna fall hade du varit den större mannen och tagit fram dom på några sekunder då du menar att det är så enkelt. Pinsamt utav dig.

''Högaktuella och favoriter'' haha nej det var dom inte, i såna fall hade ni ju plockat in någon utav dom då ni aldrig får ett nej utav tränare? Nej ni tog in Arteta för att det inte fanns något bättre för er, för att ni vet att era ''högaktuella och favoriter'' skulle lämna så fort dom visste att de inte kommer få pengar, som du sagt flera gånger angående ''war chest''.

Jag ber dig bara en gång att länka till dina säkra källor, kan du inte ta dig en 20 sekunder och göra det är du snäll? För så vitt jag sett, har du ALDRIG länkat till någon källa folk bett dig om på 2 år minst.

Jag vet att det är slöseri med min tid att ens svara dig men som sagt jag ber dig snällt att snälla visa en källa ( EN SÄKER EN!). Bevisa att du är en vuxen mogen människa för nu är det väldigt svårt och har varit det en längre tid att ta dig på allvar. Du har bott i england, tränat fotboll, varit i Usa och pratat med massa fans, amerikas intresse för fotboll växer inte med mera med mera. Du är forumets största clown.

// PoK
Citera
2021-06-11, 12:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Nej, har inte påstått du ljuger men du sa ju att du skriver inte något som inte är klar fakta och att du aldrig hävdar något om du inte vet du har rätt.

Och ovanstående var ju alldeles uppenbarligen inte klar fakta och något som du hävdade du visste du hade rätt i utan ett massmedialt rykte för att få clicks.

Känns situationen igen med ditt Conte-påstående
Well, om flera olika medier rapporterar en grej över flera veckor så antar jag att det faktiskt även stämmer. Gör inte du?

Vafan syftar du på ”med ditt Conte påstående” ? Det är glasklart att det var Conte som avvisade Tottenham, och inte tvärtom.
Citera
2021-06-11, 12:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Yep. Men om du inte visste det, så har Solskjaer blivit kallad för Ole-Gollum och/eller Smeagol av både motståndarfansen och även media enda sen den första sagan om ringen filmen kom ut för typ 20 år sen.

Vad ett djupfryst småtroll tycker o tänker om mig intresserar mig likt noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in