Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Trodde United skulle komma starkare till denna säsong, revitaliserade av Bruno och stabilt glida in i topp 4. Av rapporterna från kvällens match verkar jag få anledning att omvärdera mina tankar. Tillbaka i gamla synder, Ole saknar verktygen att fixa det (även om inte allt är hans fel). Vad säger United-fansen, för tidigt att döma eller måste Woodward, Ole och några spelare bort asap?
Tyvärr var det inte heller speciellt oväntat igår för min del. Visst, skulle ljuga om jag sa att jag trodde vi skulle släppa 3 mål på hemmaplan i premiären och torska, men slutet på förra säsongen tappade fart och vi har inte lyckats injicera någon energi i truppen under uppehållet i form av värvningar. VDB - vår enda värvning började på bänken och var väl vår enda ljusglimt igår.
Ole är inte rätt tränare att ta oss till nästa nivå men det är också många som naivt verkar tro att han ligger nära att få sparken. Just nu har man en tränare som är glad att få vara där han är (då han vet att han är ute på djupt vatten sett till meriter) och man har någon som inte kan ställa samma krav eller göra samma utspel i media som t.ex. LVG/Mourinho eller Poch. Sett ur ägarnas perspektiv så är väl Ole en ultimat tränare att ha några säsonger och jag tror det enda som skulle sätta hans jobb i fara är om man klappar igenom helt och ligger 8a eller något - 10-15p efter top4. Så länge man är inom räckhåll av en 4e plats så tror jag inte ägarna prioriterar ett tränarbyte för att pusha mot en titel, för då skiftar ju fokus och spotlighten hamnar ännu mer på ägarna och vad som värvas.
I slutändan tror jag MU's säsong mer defineras av hur de andra lagen går än hur vi själva går. Om Chelsea får ihop sitt pussel med nya lagbitar, om Arsenal uppnår fyrverkerier under Arteta osv. Jag tror vi kommer blanda och ge som under förra säsongen och då räckte våra poäng för en plats i top4. En annan säsong hade vi slutat utanför top4 med samma poäng. Man kan hoppas på värvningar men det känns ändå lite sent nu.