2020-09-19, 19:45
Medlem
Jag menar till slut.till och med fans av bindippers borde inse att sälja inte nödvändigtvis är en dålig affär för säljaren.
Ni sålde ju själva till exempel Suarez och Coutinho för inte alltför länge sedan.

Varje spelare har sitt pris..och Jotas var omkring 30 Mille..så som jag ser det.

Märkligt att folk inte kan inse uppenbara saker.
Citera
2020-09-19, 19:52
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag menar till slut.till och med fans av bindippers borde inse att sälja inte nödvändigtvis är en dålig affär för säljaren.
Ni sålde ju själva till exempel Suarez och Coutinho för inte alltför länge sedan.

Varje spelare har sitt pris..och Jotas var omkring 30 Mille..så som jag ser det.

Jag tycker inte du gjort något för att verka bitter faktiskt. Du har bara framfört din åsikt om varför 45 miljoner pund i princip är ett överpris och att ni inte står och faller med Jota. Så ta inte åt dig att hardcore poolarna hetsar lite. Magkänslan säger att när övergången summeras i framtiden så är de du som är glad och dom bittra faktiskt.

Istället för att gnabbas får ni gå ihop och skratta åt United. Ole 82 miljoner, Pogba 1 miljard, Maguire 800 mille, Victoria Lindelöf 350 mille osv. Där kan man snacka bitterhet.

@Lookalike jag har skrattat åt dig innan pga val av lag men har med åldern blivit mer klok så tycker bara de är kul att de finns skribenter som håller på mer udda lag än de 4 vanliga. Gör tråden mer intressant och bredare.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-09-19 kl. 20:28.
Citera
2020-09-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag tycker inte du gjort något för att verka bitter faktiskt. Du har bara framfört din åsikt om varför 45 miljoner pund i princip är ett överpris och att ni inte står och faller med Jota. Så ta inte åt dig att hardcore poolarna hetsar lite. Magkänslan säger att när övergången summeras i framtiden så är de du som är glad och dom bittra faktiskt.

Istället för att gnabbas får ni gå ihop och skratta åt United. Ole 82 miljoner, Pogba 1 miljard, Maguire 800 mille, Victoria Lindelöf 350 mille osv. Där kan man snacka bitterhet.

Handsregeln är totalt off dock,men kul att se att den kan drabba andra än klubbar än de utanför big four.
Citera
2020-09-19, 20:12
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Det enda jag undrade över var när Jota blev nummer 5 då han spelade 34 matcher förra säsongen i ligan vilket få ses som mycket? Jag vet inte hur många matcher ni spelat under försäsongen, var det då det kom fram att han var så långt ner i ledet :/ ?

Eller är det något du bara säger för att du ser de andra som bättre? För i såna fall är det ju din åsikt och inte fakta.

Fridens
Citera
2020-09-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Det enda jag undrade över var när Jota blev nummer 5 då han spelade 34 matcher förra säsongen i ligan vilket få ses som mycket? Jag vet inte hur många matcher ni spelat under försäsongen, var det då det kom fram att han var så långt ner i ledet :/ ?

Eller är det något du bara säger för att du ser de andra som bättre? För i såna fall är det ju din åsikt och inte fakta.

Fridens

Verkar som de värvat spelare som gjort han fallit ner i rang. Jag tror säkert att de gärna behållit honom om de kunnat men 45 miljoner pund är alldeles för mycket för att tacka nej till.

Tror alla parter är glada i denna affären faktiskt så ingen idé försöka inbilla sig annorlunda.
Citera
2020-09-19, 20:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Trodde United skulle komma starkare till denna säsong, revitaliserade av Bruno och stabilt glida in i topp 4. Av rapporterna från kvällens match verkar jag få anledning att omvärdera mina tankar. Tillbaka i gamla synder, Ole saknar verktygen att fixa det (även om inte allt är hans fel). Vad säger United-fansen, för tidigt att döma eller måste Woodward, Ole och några spelare bort asap?
Citera
2020-09-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Trodde United skulle komma starkare till denna säsong, revitaliserade av Bruno och stabilt glida in i topp 4. Av rapporterna från kvällens match verkar jag få anledning att omvärdera mina tankar. Tillbaka i gamla synder, Ole saknar verktygen att fixa det (även om inte allt är hans fel). Vad säger United-fansen, för tidigt att döma eller måste Woodward, Ole och några spelare bort asap?

Crystal hade 9 i odds innan matchen så de var fler än du som trodde på en stark säsong. Efter denna matchen ska de vara glada om de ens kommer topp 7, riktig jävla usel insats.

Man kan klandra Ole att de går skit men samtidigt måste man tänka på att med hans mer erfarna företrädare har de gått minst lika dåligt för. Så man inser snabbt att problemen sitter högre upp. Något måste ske innan klubbens status har sänkts alldeles för mycket för de kommer en dag när man inte längre kan värva spelare pga status och historia.
Citera
2020-09-19, 22:17
Medlem
Är det någon mer än jag som reagerar på att "stora" spelare tar väldigt färre avslut, jämfört med motsvarande spelare i La Liga, Bundesliga, Serie A osv. Tänker på Arsenal just nu, Willian skulle kunnat haft 6-7 avslut själv, istället passar man i sidled eller hemåt. Finns många spelare som är likadana såklart.
Citera
2020-09-19, 22:48
Medlem
Noterar att Andreas Georgesson blivit plockad till Arsenal som någon form av hjälptränare. Fint och stort. Synd att MFF hellre tog in sopor istället för att ge pågen en relevant roll i klubben. Där gick man miste om en guldklimp.
Citera
2020-09-20, 00:34
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Undrar vad Thiago håller på med. Att lämna en stad som München för ett enda stort industriområde med incestuösa människor som Liverpool. Snacka om nedbyte.

Och jädrans vad han saknades senast, när Bayern TV-spelsvann med 8-0.
Citera
2020-09-20, 00:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag blir förvånad om Man United inte ger Ole-Gollum kicken innan februari.
Citera
2020-09-20, 09:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Tyvärr var det inte heller speciellt oväntat igår för min del. Visst, skulle ljuga om jag sa att jag trodde vi skulle släppa 3 mål på hemmaplan i premiären och torska, men slutet på förra säsongen tappade fart och vi har inte lyckats injicera någon energi i truppen under uppehållet i form av värvningar. VDB - vår enda värvning började på bänken och var väl vår enda ljusglimt igår.

Ole är inte rätt tränare att ta oss till nästa nivå men det är också många som naivt verkar tro att han ligger nära att få sparken. Just nu har man en tränare som är glad att få vara där han är (då han vet att han är ute på djupt vatten sett till meriter) och man har någon som inte kan ställa samma krav eller göra samma utspel i media som t.ex. LVG/Mourinho eller Poch. Sett ur ägarnas perspektiv så är väl Ole en ultimat tränare att ha några säsonger och jag tror det enda som skulle sätta hans jobb i fara är om man klappar igenom helt och ligger 8a eller något - 10-15p efter top4. Så länge man är inom räckhåll av en 4e plats så tror jag inte ägarna prioriterar ett tränarbyte för att pusha mot en titel, för då skiftar ju fokus och spotlighten hamnar ännu mer på ägarna och vad som värvas.

I slutändan tror jag MU's säsong mer defineras av hur de andra lagen går än hur vi själva går. Om Chelsea får ihop sitt pussel med nya lagbitar, om Arsenal uppnår fyrverkerier under Arteta osv. Jag tror vi kommer blanda och ge som under förra säsongen och då räckte våra poäng för en plats i top4. En annan säsong hade vi slutat utanför top4 med samma poäng. Man kan hoppas på värvningar men det känns ändå lite sent nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in