Utöver det så är det Samhällssnytt, Swebbtv samt diverse bloggar och youtube-kanaler. Kollar bland annat på Tim Pool - han har väldigt bra analyser inför det stundande presidentvalet i USA, saker som man aldrig får reda på i svensk media.
Brukar också lyssna på Pool i bland. Tycka vad man vill om amerikaner men snacka kan dom. Som amerikan har han ju en helt annan insikt om amerikansk politik än vad en svensk innerstadsjournalist som röstar på Vänsterpartiet/Miljöpartiet har.
For the right to free speech, The Telegraph's journalism is free to read this weekend
Citat:
Dear readers,
On Friday night, a group of extremists from Extinction Rebellion blockaded the printing plants where The Telegraph and other titles are produced.
We were not their primary target but production of The Telegraph titles was severely affected. This meant many of our loyal readers were denied the opportunity to enjoy the fine journalism that we produce.
Following the assault on the free press, we have made the decision that all The Telegraph journalism published this weekend is now free to read on our website until Monday morning and removed the paywall until then.
WSJ, Expressen, Aftonbladet och NY Times i den ordningen.
NY Times gör mig i allmänhet förbannad över hur vänster de är men det går ändå att läsa En del artiklar med viss behållning och ofta har de en del guldkorn som resereportage eller ett porträtt av någon intressant person.
Men en snabb fråga: hur kommer man undan betalväggarna på DN och SVD - prenumererar ni verkligen på dessa blaskor? Kanske är det för att jag bor utomlands som betalväggarna kommer upp direkt på dessa tidningar, kan inte läsa en enda artikel.
När det gäller svensk media så följer jag enbart det lokala från UNT och P4 Uppland.
Annars läser jag tysk press: Berliner Zeitung och Junge Freiheit samt dansk: Berlingske och Kristelig Dagblad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!