• 4
  • 5
2020-08-20, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Mngd och timing r viktigare n typ av salt. Ett tips r att addera lite salt i brjan av matlagningen (inte s mycket s att du riskerar att det blir fr salt). Detta ger en bttre slta och krver inte att du saltar lika mycket som om du saltade i slutet av matlagningen.

https://www.youtube.com/watch?v=E0v32jYkSi0

Kanonklipp, jag fick alltid skll som frsaltade kket vid tillagning. Mycket bra tips hr
Senast redigerad av Soldanella 2020-08-20 kl. 07:14. Anledning: Felstavat
Citera
2020-08-20, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Svart salt smakar vl inte direkt som gg egentligen och ingen har psttt att det r speciellt "konstigt". Jag tyckte i alla fall att det var en kul kombo och effekten r i vart fall annorlunda n om du har svart salt p ngot annat eftersom avokadon har en lite egen konsistens. Jag gissar att du inte har provat det hr, s jag vet inte hur meningsfullt det r att du sitter och uttalar dig om hur frvnad du skulle bli av den effekt du gissar att det skulle ha. Men det r ju ltt fixat. Du r vlkommen att komma tillbaks och sklla p mig i trden om du blir besviken.

Hade det inte varit bttre med ett salt som fick gg att smaka avokado? Fr att krydda sin avokado s den smakar gg lter i mina gon som att krydda entrecoten s den smakar kyckling.
Citera
2020-08-20, 10:25
Medlem
maxorrs avatar
Undra varfr det finns smaksatt salt frn bambulv och annat skrp ?

Vad r det fr dumheter att hlla p med snt..

Utblandat salt r en sak som rtsalt trocomare, herbamare med marinerat salt, wtf ?

serist vem kper snt ?
tex falksalt..

https://www.google.com/search?q=smak...7N_SsMI-3ZEgwM
Senast redigerad av maxorr 2020-08-20 kl. 10:27.
Citera
2020-08-20, 10:52
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Hade det inte varit bttre med ett salt som fick gg att smaka avokado? Fr att krydda sin avokado s den smakar gg lter i mina gon som att krydda entrecoten s den smakar kyckling.
Jo, ven jag intar lejonparten av min avokado precis som Gud avsg. Om man r vegan eller har kolestorolproblem kan det kanske komma till mer praktisk anvndning. Nu r det mer som att blanda mentos och coca cola. Det blir en ball effekt helt enkelt.
Citera
2020-08-20, 12:49
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny-JanObama
Fast froreningar kan spela stor roll fr bde smak och "upplevelse".

De flesta av oss knner inte fr att laga dressing p senap och "high fructose corn syrup" trots att det sistnmnda r kemiskt detsamma som honung frutom "froreningarna".

andra sidan r det frsts inte rationellt att vara rdd fr HFCS men inte fr honung.
Du har helt rtt du med. Men vissa hr verkar tro att rtsalt r salt. De ser ingen skillnad p att det finns froreningar i saltkristallerna eller nr saltkristallerna r utblandade med andra ingredienser.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in