• 3
  • 4
2020-08-24, 14:12
Medlem
locationntvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Priset betor ju på vem du är, var du bor, vad för bil det är och hur mycket du kör. Att ta ett snitt rakt av säger inte så mycket.

Jo jag tycker det är intressant att ta ett snitt om man är medveten om premisserna. Även om det inte på långa vägar är perfekt, så är det bra för mig som inte har något att jämföra med överhuvudtaget.
Citera
2020-08-24, 17:43
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locationntva
Ni som har lån på bilen, hur stor effektiv ränta har ni på lånet från banken?

När ni köpte bil, försäkrade ni bilen via ert vanliga försäkringsbolag, eller finns det något bra försäkringsolag speciellt för bilar?

Skulle aldrig ta lån för att köpa bil. Betalar mina kontant. Men det hör egentligen inte hit. Men det blir billigare än att ta lån på bilen😊

Ska du försäkra bilen så kolla compricer vilka som är billigast. Kan skilja flera tusenlappar mellan bolag, men sen beror det på vart du bor och hur gammal du är.
Citera
2020-08-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locationntva
Jo jag tycker det är intressant att ta ett snitt om man är medveten om premisserna. Även om det inte på långa vägar är perfekt, så är det bra för mig som inte har något att jämföra med överhuvudtaget.

Om du kör väldigt lite, har rätt ålder och bor där det händer väldigt lite så kommer ditt pris hamnaunder medel oavsett om det är ett bra eller dåligt erbjudande då är det värdelöst för att vädera hur bra deal det är.
Citera
2020-08-24, 23:10
Medlem
locationntvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn

Ska du försäkra bilen så kolla compricer vilka som är billigast. Kan skilja flera tusenlappar mellan bolag, men sen beror det på vart du bor och hur gammal du är.

ok skall kolla, tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Om du kör väldigt lite, har rätt ålder och bor där det händer väldigt lite så kommer ditt pris hamnaunder medel oavsett om det är ett bra eller dåligt erbjudande då är det värdelöst för att vädera hur bra deal det är.

Som jag sade innan, jag är medveten om att det skiljer sig mycket, men det är ändå bra att få ett hum om vilka priser som gäller
Citera
2020-08-25, 05:02
Medlem
Köpte ny bil förra året, 420k så jag betalade 220k kontant och tog 200k lån. Fick 3 månader gratis försäkring på Folksam, sen tog jag Trygg hansa.

DNB Finans 1.95% första året sen blev det 3.2%, betalade av resten förra veckan på 135k och fått fått min avslutningsmail. Man fick någon försäkring till lånet första året gratis, var något man fick ett års gratis amortering vid förlust av jobb eller något, av ren lätja stängde jag aldrig av försäkringen så jag betalade runt 700kr utöver amortering varje månad. Så nu när jag betalade av allt sparade jag runt 20k i resterande ränta, försäkringskostnad.
Citera
2020-08-25, 21:16
Medlem
Köper man en Volvo på lån från auktoriserad handlare brukar man kunna få 10% rabatt på försäkringen från Volvia första 3 åren....

4,47% effektiv ränta här, insats 45k, pris 219k (1 år gammal bil), 60 mån avbetalning
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in