2020-08-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Jag använder minmyndighetspost och tycker att det låter seriöst. Kivra låter som en sexställning. ”Fan du skulle sett hur jag kivrade frugan i lördags, ojojoj”. Jävla tramsnamn.
Då får du bara post från myndigheter och inga andra aktörer.

För övrigt är Kivra ett anagram på arkiv.
Citera
2020-08-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men varför skall han ha digital brevlåda ö h t - det finns e faktura mm o via mail resp egen bank

För annan post än räkningar?
Citera
2021-02-03, 12:36
Medlem
xx77dds avatar
Nyligen har Kivra dessutom ändrat sin "service" genom att använda betalningsföretaget Tink. Detta resulterar nu i att varenda räkning man vill betala, kräver en NY inloggning och certifiering med BankID. Varje betalning har alltså fått ett antal nya steg för att bli klar!
Tidigare förde man in alla räkninar, och sedan betalades de i klump med en enda BankID inloggning. Finessen med Kivra var ju att samla allting på en plats, och att sen betala räkningarna enkelt och smidigt. Den finessen är nu förlorad.
Jag har ibland uppemot tio räkningar.... nu blir detta inloggning och certifiering för varenda en av dem. Bara för att Kivra fått ihop det med Tink, som skall sköta betalningen... Kåta är de på att fixa ett nytt avtal, men glömmer att deras service tappar duktigt på detta.
Kan lika gärna återgå till pappersfakturor igen och betala på bankens websida.
Citera
2021-02-17, 11:55
Bannlyst
Tre frågor (som blev fyra):
1) Varför är jag med i "kivra"? Hur lurades jag in? Jag har diffusa minnen. Anade ju oråd, men var tvungen på något vis tror jag.
2) Hur går jag ur "kivra"?
3) Hur mycket energi tar det att gå ur "kivra"?
4) Går det att förstöra för "kivra" på något enkelt sätt och samtidigt slippa spam?

Citera
2021-02-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
2) Hur går jag ur "kivra"?
Du loggar in hos Kivra och väljer att avsluta ditt konto där.
Citera
2021-02-17, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Du loggar in hos Kivra och väljer att avsluta ditt konto där.

Tack, men det var inte ett särskilt heltäckande svar. Jag förstår att jag kan göra det.
Citera
2021-02-17, 12:21
Medlem
Citat:
Tack, men det var inte ett särskilt heltäckande svar. Jag förstår att jag kan göra det.
Har du lyckats registrera dig där så klarar du säkert av att avregistrera dig också. Det tar någon halvminut för en normalbegåvad person. Ett tips är att kolla i "Inställningar".
Citera
2021-02-17, 12:37
Medlem
Det är väldigt svårt att avregistrera dig - Kivra hette något annat först o bekant som hade Forex (bankonto) lurades genom Forex web att gå med i dåvarande "kivra" - sen bytte detta namn o
orgnummer men alla fördes över - det blev många inkassoavgifter för obetalda räkningar
eftersom min väninna inte fick räkningar - t ex på el. Märkligt nog skickade elbolaget inkasso
o annat skit fast de vägrade att skicka räkningarna - trots begäran
Citera
2021-02-17, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Har du lyckats registrera dig där så klarar du säkert av att avregistrera dig också. Det tar någon halvminut för en normalbegåvad person. Ett tips är att kolla i "Inställningar".

Det tar två sekunder för en normalbegåvad person att förstå att det får rätt mycket konsekvenser att avregistrera sig.
Citera
2021-02-17, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det är väldigt svårt att avregistrera dig - Kivra hette något annat först o bekant som hade Forex (bankonto) lurades genom Forex web att gå med i dåvarande "kivra" - sen bytte detta namn o
orgnummer men alla fördes över - det blev många inkassoavgifter för obetalda räkningar
eftersom min väninna inte fick räkningar - t ex på el. Märkligt nog skickade elbolaget inkasso
o annat skit fast de vägrade att skicka räkningarna - trots begäran

Jag har inte en aning. Jag minns inte hur jag lurades in och jag orkar inte kolla mailhistorik och så nu. Det känns som elräkningen gick upp som tusan efter Kivra. Hur hamnade den ens i Kivra? Ingen vet? Inte ens Kivra kanske?

Jag förstår inte riktigt spam-syftet. Varför vill dom att jag ska gå dit så ofta? Det leder ju bara till att jag hatar dom och får PTSD av att betala räkningar. Min enda teori är nästan nerlagt projekt och buggar. Vetefan.
Citera
2021-02-17, 20:34
Medlem
Citat:
Jag har inte en aning. Jag minns inte hur jag lurades in och jag orkar inte kolla mailhistorik och så nu. Det känns som elräkningen gick upp som tusan efter Kivra. Hur hamnade den ens i Kivra? Ingen vet? Inte ens Kivra kanske?

Jag förstår inte riktigt spam-syftet. Varför vill dom att jag ska gå dit öht.? Det leder ju bara till att jag hatar dom och får PTSD av att betala räkningar.

Hade du Forex som bank i någon form
Citera
2021-02-17, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hade du Forex som bank i någon form

Inte vet jag. Det är bara ett verktyg för mig. Ett ställe där man har tillgångar. Jag bryr inte mig om vad dom heter. Det är bara ca$h utspritt här å där som gäller framöver tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in