• 1
  • 2
2020-11-23, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdare
Jag vill ha en klocka som jag kan ladda gpx-filer i för att navigera i terräng på längre distanser. Är det görligt med garmin Fenix 5 plus? Får man upp som en kartbild på klockan så att man kan ser var man är?

Ja men det är ju ingen skärm, du ska nog köra med mobilen kan man tänka.
Citera
2020-11-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Ja men det är ju ingen skärm, du ska nog köra med mobilen kan man tänka.
https://www.wareable.com/garmin/how-...gps-watch-4470

Jag vill ha händerna fria om jag ska kuta 30-40 km terräng
Citera
2020-11-27, 23:08
Medlem
Diablo1118s avatar
Hett tips är att kolla på Coros Pace 2.
Var helt inställt på en Garmin Solar Instinct men nu letar jag efter en Coros istället. Den verkar dock vara svår att hitta....prisvärd för runt 2000 kr och med bra omdömen....
Citera
2021-01-08, 22:57
Medlem
papperskulas avatar
Vill ha en träningsklocka som kan mäta distans och tid och spara detta, så jag kan se på ett ungefär hur jag utvecklas. Och den ska kunna spela upp musik till bluetooth-hörlurar (helst youtube music då jag redan är abonnent där).

I övrigt inga krav, så är altså inte ute efter tips på värstingklockor.
Citera
2021-01-08, 23:46
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Vill ha en träningsklocka som kan mäta distans och tid och spara detta, så jag kan se på ett ungefär hur jag utvecklas. Och den ska kunna spela upp musik till bluetooth-hörlurar (helst youtube music då jag redan är abonnent där).

I övrigt inga krav, så är altså inte ute efter tips på värstingklockor.

Fick min Coros Pace 2 idag. Har inte testat den riktigt ännu men tror den är riktigt bra (2090 kr). Dock så funkar inteden med musik men det stör mig inte då jag alltid har mobil med mig ändå.
Annars har jag varit nöjd med min polar 430 som man säkert kan hitta ner mot 1300 kr den går inte heller på musik.

Garmin har några enkla modeller också som är prisvärda. För musik är det ofta de som är lite dyrare Sen kan man hitta rätt mycket begagnat också om man inte vill ha en ny.

De som jag hört brukar funka bäst till musik är Garmin Forerunner 245
Garmin Fenix 6, Garmin Forerunner 945, Garmin Vivoactive 4 men de kostar från 3000-7000 kr...
Citera
2021-01-13, 21:05
Medlem
papperskulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Fick min Coros Pace 2 idag. Har inte testat den riktigt ännu men tror den är riktigt bra (2090 kr). Dock så funkar inteden med musik men det stör mig inte då jag alltid har mobil med mig ändå.
Annars har jag varit nöjd med min polar 430 som man säkert kan hitta ner mot 1300 kr den går inte heller på musik.

Garmin har några enkla modeller också som är prisvärda. För musik är det ofta de som är lite dyrare Sen kan man hitta rätt mycket begagnat också om man inte vill ha en ny.

De som jag hört brukar funka bäst till musik är Garmin Forerunner 245
Garmin Fenix 6, Garmin Forerunner 945, Garmin Vivoactive 4 men de kostar från 3000-7000 kr...

Det är just det jag tycker är så galet, att de ska kosta 3000-7000, säkert värt om man är ute efter alla funktioner, men om man bara är ute efter lite musik och distans/tids-mätning så känns det horibelt dyrt.

E.g skulle jag väl kunna köpa en billig mp3-spelare och en av de billigaste klockorna så hamnar jag på några 100ingar... men då blir det ju två prylar att få med sig på passet.. antar jag kör på med mobilen tillsvidare, någon gång ska det väl släppas en enkel klocka kombinerad med mp3.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in