Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-24, 01:06
  #121
Medlem
Eldebrinks avatar
Uppenbart att han inte har alla hästar hemma.
Citera
2020-08-24, 12:36
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Oops, känner mig redigt överbevisad efter att ha läst det där. Hoppas visserligen att det ändå kan ligga nånting i hans stämning men hans trovärdighet är kraftigt sargad på gränsen till obefintlig, även hos mig.
Det ska du ha en eloge för, hedrar att kunna ändra åsikt och stå för det.

Ursäkta de hårda orden tidigare i tråden. Antar att du nu läser stämning och Victors händelseförlopp med lite annat perspektiv, nu när vanföreställningar ligger närmare till hands som förklaring? (understryker här att jag tillstår att somliga av Victors anklagelser mycket väl kan stämma, även om helheten saknar trovärdighet, enligt mig)
Citera
2020-08-24, 23:17
  #123
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Det ska du ha en eloge för, hedrar att kunna ändra åsikt och stå för det.

Ursäkta de hårda orden tidigare i tråden. Antar att du nu läser stämning och Victors händelseförlopp med lite annat perspektiv, nu när vanföreställningar ligger närmare till hands som förklaring? (understryker här att jag tillstår att somliga av Victors anklagelser mycket väl kan stämma, även om helheten saknar trovärdighet, enligt mig)

Äsch då, jag är en lika god kålsupare jag, dessutom finns det ett visst underhållningsvärde i att munhuggas

Ptja, jag lägger ingen värdering i Victors diagnos förrän jag känner honom bättre - om hans historia nu beror på vanföreställningar, dåligt omdöme, rena lögner och kanske en viss dos sanning låter jag vara osagt. Jag kan bara konstatera att hans trovärdighet är låg och att inget i nuläget tyder på att Victor har rätt psyke för att driva detta. En person som är hotad till livet och som är ute efter rättvisa borde ha viktigare saker att lägga sin energi och fokus på än att hålla på med namnbyten, för att inte tala om det fullkomligt ostrategiska i att göra sig ovän med sina närmast allierade, sin familj, i denna kamp för rättvisa.

Jag drabbades av tunnelseende då jag först bara såg en person som var beredd att utmana den korrupta svenska byråkratin - som jag fortfarande anser vara genomkorrupt - varför jag i min iver inte gjorde min hemläxa tillräckligt bra innan jag startade tråden. Nåväl, alltid lär man sig nåt av att fela och inte minst är det bra för ödmjukheten om man samtidigt har kuraget att stå för det.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2020-08-24 kl. 23:36.
Citera
2020-09-04, 03:50
  #124
Medlem
Misantrop1891s avatar
Ny tråd om ämnet, kopierar in inlägget här:
Citat:
Ursprungligen postat av tantra
Kära flashback vänner
Vi har en ny finansskandal av gigantiska mått som media sverige mörklägger.

Jens Henriksson VD för Swedbank står åtalad i både civilt mål och kriminellt mål i New York för grov korruption, mottagande av muta med mera. Motpart i det civila målet är en Svensk finansman som heter Victor Carlström och som fått asyl i USA. Han har stämnt Jens Henriksson, Swedbank, Folksam, SEB, Skatteverket, Finansinspektionen på sanslösa 4.2 miljarder dollar, ca 45 miljarder kronor. Han har även stämt både Finansinspektionen och Skatteverkets Generaldirektörer Erik Thedeen och Katrin Westling Palm då Jens Henriksson är god vän med båda så har han skickat dessa två myndigheter på Carlströms bolag som sedan dessa myndigheter krossat. Läser man stämningsansökan så är Jens skyldig så det skriker om det. Och då är frågan varför inte Svenska åklagare griper Henriksson? Då korruption är 4 år i fikan i Sverige.

Enligt stämningsansökan så har Jens Henriksson som tidigare var VD på Folksam där denne Carlström arbetade åt och då denna Carlström blev visselblåsare över Folksams korrupta affärer så hämnades Jens Henriksson med att skicka alla sina vänner dels på Folksam och Swedbank med även på diverse myndigheter på denne Carlström och hans bolag. Dessa myndigheter nöjde sig inte med att bra krossa Carlström och hans bolag dom gick även på Carlströms samarbetes partner Nord Fondkommission och Exceed Capital, det senare bolaget återkallade Finansinspektionen väldigt misstänksamt deras tillstånd som en hämndaktion mot Carlström verkar det som.

Så nu måste vi gräva i denna Jens Henriksson korrupta affärer, vad vet vi?

Jag vet att han precis som jag är från Lund, och är bardomsvön med finansinspektionens general direktör Erik Thedeen. Båda gick i scoutgruppen Unga Örnar ihop, och tydligen skall deras familjer umgås väldigt mycket privat. En ganska bra grovgrund för korruption med tanke på att denne Erik Thedeen skall övervaka Swedbanks affärer.

Jens familj är riktiga socialdemokrater och är godvän med Olof Palmes familj och känner alla sossar, även Magdalena Andersson som är finansminister är väldigt godvän med Henriksson. Känns som en enda stor korruptionssoppa där alla är vänner med alla och alla skrattar hela vägen till banken på oss skattebetalares bekostnad. Göran Persson håller tyldigen Henriksson bakom ryggen, och det säger ju en hel del om den korrupte Göran Persson.

Känns också som korruptionshärvan går väldigt djupt i botten inom Socialdemokraterna, och tydligen har det förskingrats pengar ut ur fjärde AP fonderna.
www.swedishcorruption.com är ett nätverk som går stenhårt på Jens Henriksson, och man kan klicka på bilderna på hemsidan och få mer info om varje person dom hänger ut.

Swedishcorruption hängde tidigare ut 5 reporterar och chefsredaktörer som Jens Henriksson mer eller mindre skall ha köpt för att inte skriva om Carlströms fall i USA. Dessa korrupta reportrar är:

Martin Rex Dagens Industri
Andreas Cervenka Dagens Industri
Peter Fellman Dagens Industri Chefredaktör
Christofer Ahlqvist Göteborgsposten Chefredaktör
Daniel Kederstedt Svenska Dagbladet Chefredaktör (Jobbade tätt med Henriksson och Palm med att krossa Allra)
Vad vet vi mer om dessa korrupta reportrar?

Sedan på finansmannens hemsida så förklaras målet bra, och där under press/media kan man se internationell media täcker ärendet flitigt och denne Carlström är i utländska tidningar, radio och TV mer eller mindre dagligen men inte ett ord från Svensk media. Luktar gigantisk mörkläggning inom Svenska media. Hans webbsida är www.victorcarlstrom.com hans instagram är som en action rulle att följa https://www.instagram.com/carlstromvictor/

På denna Youtube länk ser man Carlström i direktsänd TV i USA uttala sig häromdagen om målet, så ingen liten härva detta, som sagt den är av gigantiska mått.

https://www.youtube.com/watch?v=yuBu...ture=emb_title

Så nu vill jag att vi tar i med hårdhandskarna mot denna uppenbarligen grova korrupta bandit Jens Henriksson och hans med kumpaner inom media så vad vet vi??? Nu måste vi gräva djupt
Citera
2020-09-04, 06:45
  #125
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891
Ny tråd om ämnet, kopierar in inlägget här:

Vad falls. Är det här seriöst på riktigt nu? Det trodde jag fan inte efter att ha läst exfruns omdöme om Victor i skilsmässoansökan.

Att den här Henriksson är djupt inne i den Socialdemokratiska kärnan skulle ju förklara en hel jävla del om allt rörande detta - korruptionen, mediaskugga, hot etc.

Jag hoppas vid Gud fader att detta är på allvar nu. Må det socialdemokratiska skithuset brinna i helvetet!

P.S. Infoga gärna länk till tråden.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2020-09-04 kl. 06:51.
Citera
2020-09-04, 07:51
  #126
Medlem
RobRoyss avatar
Lite om den stämde Jens Henriksson, från swedishcorruption.com :

Citat:
Jens Henriksson - The boss of bosses. Considered the leader and
top boss of the RICO organisation. Jens Henriksson is involved in criminal activities such as
extortion, murder attempts, money laundering, terror financing, and an enormous amount of
financial crimes. Jens Henriksson supports Turkey, Palestine and Iran with billions of
US dollars on a yearly basis. Most of the financing is in the comapnies'
Infranode and Areim where Binaly Yildirim is the UBO. Jens Henriksson is a childhood
friend with the other boss in the RICO organization Erik Thedéen. Jens and Erik both
went in Olof Palme's and Swedish Social Democratic parties scout group Young Eagles
when they were children. Jens Henriksson and Erik Thedéen's
families spent most of their free time together. They are also neighbors. Jens
Henriksson, Katrin Westling Palm, Erik Thedéen, Daniel Barr, Bonnier Media and the
corrupt swedish reporters crushed Allra in a similar way the crushed Victor Carlström
and all his companies. Allra and their owners were in 2020 found not guilty on all
charges in court and no wrongdoing has ever been found in Allra. If you see Jens
Henriksson outside of Sweden, please call and report to the local police departmnent
since Jens is wanted in the United States for criminal charges. Rumors claim Jens
Henriksson and the other boss Wessén have a sexual relationship why Jens appointed
Ylva to Director-General for FOLKSAM.


Lite mer från och om Victor Carlström:

https://youtu.be/f3sUaHEBGWQ
Citera
2020-09-04, 08:14
  #127
Medlem
RobRoyss avatar
Lite mer från swedishcorruption.com

Citat:
Johan Torgeby - Director-general for SEB Bank, is co-conspirator to the defendants in Victor Carlström's record lawsuit that is ongoing in federal court in the Southern
District of New York. Johan Torgeby illigally stopped Victor Carlström from
transfering 2.2 million US dollars from his account SEB Luxembourg. Johan Torgeby
illegally leaked all of Carlström's bank records in SEB Luxembourg and
Singapore to Swedish Tax Agency, in his efforts to crush Carlström since Carlström
had information about Areim, one of SEB's largest clients. Carlström was also a part
of the SEB's agent system where money laundring was common practice.

Sources: Filed amended complaint and Carlström's Instagram account.
Citera
2020-09-04, 08:29
  #128
Medlem
RobRoyss avatar
Kan Lövinskans plötsliga avgång ha någonting med den här stämningen att göra då tydligen både Magdalena Andersson och Per Bolund är under utredning i USA, enligt swedishcorruption.com?

https://swedishcorruption.com/political-persons/
Citera
2020-09-04, 09:04
  #129
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Kan Lövinskans plötsliga avgång ha någonting med den här stämningen att göra då tydligen både Magdalena Andersson och Per Bolund är under utredning i USA, enligt swedishcorruption.com?

https://swedishcorruption.com/political-persons/

Det känns verkligen som att Swedish Corruption är densamma som Trådämnet Victor X. Eller kan det verkligen vara någon annan som ligger bakom?

----

Inget nytt i loggen sedan 28. augusti. https://www.courtlistener.com/docket...livforsakring/
Citera
2020-09-04, 09:14
  #130
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det känns verkligen som att Swedish Corruption är densamma som Trådämnet Victor X. Eller kan det verkligen vara någon annan som ligger bakom?

----

Inget nytt i loggen sedan 28. augusti. https://www.courtlistener.com/docket...livforsakring/

Ja, det är frågan. Banden kan misstänkas vara nära kopplade om inte annat. Om det är en nystartad sida så skulle det kunna förklara bristen på material, likaväl som det kan tyda på att Victor är inblandad. Mer info utlovades inom kort angående Maggan och Perra. Får hoppas på att det är något matnyttigt då. Känns fortfarande som man famlar i mörkret i brist på konkreta ledtrådar, men hoppet finns där!
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2020-09-04 kl. 09:43.
Citera
2020-09-04, 10:49
  #131
Medlem
Snyggt där med Fruns skillsmässoansökan.

skönt att hon han undan med barnen. alltid otäkt när "crazytrain" tar fart och det finns barn ombord...
Citera
2020-09-04, 14:50
  #132
Medlem
EttKiloKapriss avatar
Swedish Corruption verkar ha stämningsansökan och Victors Instagram som enda källor. Snark.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback