2020-08-18, 08:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Tack för alla svar!
Om jag eventuellt skulle lyckas få den för 28.000 kr. om jag budar, tillkommer även 25%. Så då slutar det på runt 35.000 kr. Men då droppar jag det.
Citera
2020-08-18, 09:42
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tack för alla svar!
Om jag eventuellt skulle lyckas få den för 28.000 kr. om jag budar, tillkommer även 25%. Så då slutar det på runt 35.000 kr. Men då droppar jag det.

Jag skulle säga att det absolut är ett bra pris för den ringen.

Om du skulle få den för det...
Citera
2020-08-18, 09:43
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distingerad
Nu tycker jag du ska tagga ner och knipa igen kakhålet. Det var ju det jag sa och menade.

Haha, det var ju inte det du sa. Du verkar inte ha vidare koll...
Citera
2020-08-18, 11:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Jag skulle säga att det absolut är ett bra pris för den ringen.

Om du skulle få den för det...

Det var min första tanke också. Men folket här inne verkar tycka att det inte är ett bra pris.
Citera
2020-08-18, 11:43
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distingerad
Nu tycker jag du ska tagga ner och knipa igen kakhålet. Det var ju det jag sa och menade.

Ja och du blir ifrågasatt varför ingen hänsyn ska tas till briljanten, I två inlägg skriver du att Ts ska "släppa briljanten" och därtill att diamanten spelar roll. Det blir ganska motsägelsefullt. Eller ja, mycket motsägelsefullt.
Citera
2020-08-18, 11:54
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Det var min första tanke också. Men folket här inne verkar tycka att det inte är ett bra pris.

Tycker absolut det verkar vara ett bra pris. Inte bästa kvalitet på diamanten men den ligger på 1carat och är briljantslipad. Tycker auktionsfirmans värdering känns hyfsat nära sanningen kria vad som är rimligt vilket innebär att allt under är ett bra pris.
Citera
2020-08-18, 11:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Tycker absolut det verkar vara ett bra pris. Inte bästa kvalitet på diamanten men den ligger på 1carat och är briljantslipad. Tycker auktionsfirmans värdering känns hyfsat nära sanningen kria vad som är rimligt vilket innebär att allt under är ett bra pris.

Okej. Tack så mycket!
Citera
2020-08-18, 11:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Nu när jag har folk i tråden.. Många gånger kan man köpa slipade diamanter pä auktion till ett väldigt bra pris.
Om man köper en sådan; hur mycket kan det kosta att gå till en juvelerare med denna och få den i en ring?
Citera
2020-08-18, 12:04
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Om man köper en sådan; hur mycket kan det kosta att gå till en juvelerare med denna och få den i en ring?

Det är inte allt för dyrt, räkna med 500kr och uppåt.
Citera
2020-08-18, 12:14
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det är inte allt för dyrt, räkna med 500kr och uppåt.

Okej. Sen tillkommer ju ringen också.
Tack för hjälpen!
Citera
2020-08-18, 12:26
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Okej. Sen tillkommer ju ringen också.

Självklart....
Citera
2020-08-18, 12:55
Medlem
Jag jobbar inte med försäljning men är intresserad av smycken , har du något certifikat på diamanten ? Det är viktigt , om du har det skulle jag gissa att du kan få runt 30tusen kr för den om du hittar någon som vill köpa den , har du otur hittar du bara någon som vill ha diamanten för att tillverka en ny ring då skulle jag gissa att du kommer få runt 20-25 tyvärr . Du borde prova sälja den själv först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in