2020-08-17, 16:22
Medlem
Jag installerade windows 7 via USB på en ASUS E502SA laptop som kom med Windows 10 och nu funkar inte musplattan, USB kontakterna eller nätverkskortet. Jag har ingen skiva med drivrutinerna för laptopen och kan inte tänka upp något sätt att installera drivrutinerna på laptopen eftersom ingenting funkar.

Jag antar att jag måste ominstallera windows 10 på laptopen igen men jag undrar om det finns nått sett att installera drivrutinerna för laptopen samtidigt som windows 7 installationen görs? Går det överhuvudtaget att installera Windows 7 på en ASUS E502SA.

Tacksam för svar..
Citera
2020-08-17, 17:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HPPDavStilnoct
Jag installerade windows 7 via USB på en ASUS E502SA laptop som kom med Windows 10 och nu funkar inte musplattan, USB kontakterna eller nätverkskortet. Jag har ingen skiva med drivrutinerna för laptopen och kan inte tänka upp något sätt att installera drivrutinerna på laptopen eftersom ingenting funkar.

Jag antar att jag måste ominstallera windows 10 på laptopen igen men jag undrar om det finns nått sett att installera drivrutinerna för laptopen samtidigt som windows 7 installationen görs? Går det överhuvudtaget att installera Windows 7 på en ASUS E502SA.

Tacksam för svar..

Här hittar du dem - https://www.asus.com/se/Laptops/E502...Desk_Download/

Varför 7:an istället?
Citera
2020-08-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Här hittar du dem - https://www.asus.com/se/Laptops/E502...Desk_Download/

Varför 7:an istället?
Jo jag hittade den där länken och laddade ner det till mitt USB men som sagt, efter windows 7 installerades så funkar ingenting som kräver drivrutiner, (USB, pekplattan, nätverkskortet) så jag kunde inte installera dom.

Jag gillar helt enkelt 7an mycket mer men det verkar inte gå det här så kommer nog installera Windows 10 igen..
Citera
2020-08-17, 18:16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jo jag hittade den där länken och laddade ner det till mitt USB men som sagt, efter windows 7 installerades så funkar ingenting som kräver drivrutiner, (USB, pekplattan, nätverkskortet) så jag kunde inte installera dom.

Jag gillar helt enkelt 7an mycket mer men det verkar inte gå det här så kommer nog installera Windows 10 igen..

Sök på "slipstreaming" och "custom ISO".
Här är ett sätt - https://www.pcsteps.com/13667-slipst...m-windows-iso/
Citera
2020-08-17, 18:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Startade du om datorn flera ggr efter installationen så W.update fick en chans att söka drivisar?
Citera
2020-08-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Startade du om datorn flera ggr efter installationen så W.update fick en chans att söka drivisar?
Hittar WU drivisar även i 7an? Tänkte annars säga att det är det som är så bra med 10an, jag installerar inga drivrutiner utan jag ger datorn 30 minuter efter omformatering bara.
Citera
2020-08-17, 18:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACatsABeautiful
Hittar WU drivisar även i 7an? Tänkte annars säga att det är det som är så bra med 10an, jag installerar inga drivrutiner utan jag ger datorn 30 minuter efter omformatering bara.

Det installerades åtminstone grundläggande Ms drivisar som gjorde att saker åtminstone funkade. Sedan fick man installera tillverkarens på egen hand.

Min idè är ett långskott, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in