2021-11-11, 19:47
Bannlyst
FUP någon snälla, helst så att man inte behöver ladda ner
Citera
2021-11-11, 22:06
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
Ahm”ed är 100% informatör. Många åkte fast när han jobbade med kortbedrägerier. Enligt rykten så blev han bötfälld och det var anledningen till att han sålde sitt boende och flydde till Dubai. Han är tydligen utvandrad till erbil Irak men gömmer sig i dubai. Det lär inte ta många dagar innan han blir deporterad till Malmö igen. Emiraten tolererar inte kriminella.

Inget förvånar mig längre, men varför blev han bötfälld? Vilken gruppering vågade ge sig på honom? Har har ju stor uppbackning bakom sig enligt rykten?
Citera
2021-11-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Nja, jag tror inte det är så enkelt. Oavsett om Rocktoxic aldrig tänkt mörda någon, och inga vapen fanns, så anser jag att andra i målet likväl skulle kunna dömas för stämpling d.v.s. försöker att anstifta (övertala) Rocktoxic att mörda någon. Det är min tolkning i alla fall, alltid intressant att höra andras syn på detta här inne.

Så kan det vara, att anlita någon kräver kanske inte att faktiska vapen finns. Rubriken och det jag citerade rimmade inte helt och hållet i mitt huvud, men jag är ingen expert på juridik.
Citera
2021-11-11, 23:33
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahot-Ola
Så kan det vara, att anlita någon kräver kanske inte att faktiska vapen finns. Rubriken och det jag citerade rimmade inte helt och hållet i mitt huvud, men jag är ingen expert på juridik.

Det blir inte livstid för den här grupperingen 99% säker.

Däremot långa straff!
Citera
2021-11-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoxanox
FUP någon snälla, helst så att man inte behöver ladda ner

Jag lade upp FUP här så man kan läsa utan att behöva ladda ner allting på en gång:
(FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15
Citera
2021-11-12, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag lade upp FUP här så man kan läsa utan att behöva ladda ner allting på en gång:
(FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15
Stort tack vännen! 🙏
Citera
2021-11-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Har vi tur släpper Prime Crime ljudupptagning när han ”golar”. Dom har släppt lite redan ifrån rättegången.

Jag hoppas med, med Prime Crime verkar rätt Stockholmscentrerade. Vore guld om någon tog upp konceptet här i Skåne.

Fattar inte, varför bandar inte Sydsvenskan helt enkelt rättegångar som de ändå sitter med på?
Citera
2021-11-12, 11:41
Medlem
Bondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Jag hoppas med, med Prime Crime verkar rätt Stockholmscentrerade. Vore guld om någon tog upp konceptet här i Skåne.

Fattar inte, varför bandar inte Sydsvenskan helt enkelt rättegångar som de ändå sitter med på?

Idag kom förhör med dani Jude o Moghrabi. Jude säger ingenting alls. Moghrabi e också mestadels stum
Citera
2021-11-12, 12:05
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonda
Idag kom förhör med dani Jude o Moghrabi. Jude säger ingenting alls. Moghrabi e också mestadels stum

Stum? Hur kan moghrabi vara det när sydsvenskan släppt en artikel om hur öppen han är för att ”sätta dit” andra grupperingen?
Citera
2021-11-12, 12:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Stum? Hur kan moghrabi vara det när sydsvenskan släppt en artikel om hur öppen han är för att ”sätta dit” andra grupperingen?
Tror dessa kommer nästa vecka, såg något om det på Prime Crimes instagram.
Citera
2021-11-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan
Det Finns dock en som ingen av er verkar ha koll på. Tramadol kungen i Malmö. I princip han som förser hela Sverige med Tram. Och han dealar enbart Tram via seriösa kontakter i Baltikum. Går långt under radarn och använder våld enbart som sista alternativ. Etnisk svensk för er som bryr er om sånt. Det var han som fick Mekky på fall, då Mekky hade storhetsvansinne och försökte gå in på Tram marknaden som importör istället för despridutör.

Har denna gripna person och tillslag i artikeln någonting med "Tramadol kungen" och hans business att göra? Har du hört nått om detta? Hundratusen tabletter är jävligt mycket.

Citat:
Det var i september i år som en 31-årig man stoppades av tullen vid Öresundsbrons betalstation. I hans bil påträffades hundratusen tabletter med den narkotikaklassade substansen tramadol.

https://www.sydsvenskan.se/2021-11-12/man-ertappades-med-hundratusen-tramadoltabletter-pa-lernacken

Någon som prenumererar och kan publicera hela texten i artikeln?
Citera
2021-11-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Har denna gripna person och tillslag i artikeln någonting med "Tramadol kungen" och hans business att göra? Har du hört nått om detta? Hundratusen tabletter är jävligt mycket.

https://www.sydsvenskan.se/2021-11-12/man-ertappades-med-hundratusen-tramadoltabletter-pa-lernacken

Någon som prenumererar och kan publicera hela texten i artikeln?

Tror knappast detta är kopplat till "Tramadolkungen".

Hundra tusen tabletter må låta mycket, men är knappast en större mängd i det stora hela.
Vi talar definitivt inte om att en sådan mängd skulle kunna förse Sverige en längre tid.

Jag kan givetvis ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in