2006-05-08, 21:45
Medlem
Dieselråttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruxormasko
var går det flest tjejer? och var minst?

Kemi mest.... Sjöingenjör minst =(
Citera
2006-05-08, 22:23
Medlem
zizacons avatar
Citat:
På vilket/vilka program går flest nördar?

Förmodligen data, elektro eller eventuellt teknisk fysik. Jag skulle sätta mina pengar på data.

Citat:
På vilket/vilka program går flest festprissar?
Du klassar inte föreningsfolket som festprissar hoppas jag. Det är mer wannabees. Citat från tidigare diskussion: Finniga människor i overall som aldrig druckit sprit förut.

Citat:
På vilket/vilka program går flest snobbar alternativt "vd-typen"?

På industriell ekonomi. Det finns ett eget litet fenomen på (i) börsnörden, vilken är en subgrupp till den ursprungliga chalmerstekniknörden. Finns säker på handels också. Så mycket snobbar är det dock inte, men vd-typen eller snarare accounting typen som har enorma krav och ska vara bäst på precis allt finns det en hel del.
Citera
2006-05-09, 21:04
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
På vilket/vilka program går flest nördar?
På vilket/vilka program går flest festprissar?
På vilket/vilka program går flest snobbar alternativt "vd-typen"?

Generalisera!

Jag har sökt till civilingenjörsprogrammet elektroteknik till hösten.

Edit: ändrade frågorna lite

1. Teknisk Fysik
2. De flesta
3. Industriell Ekonomi och kanske Arkitekt(?)
Citera
2006-05-09, 23:00
Medlem
* Tror att de nördtätaste linjerna är data, teknisk fysik, elektro (listade i sjunkande nördtäthet).

* Festfolket är nog som andra tidigare sagt relativt jämnt fördelat.

* Vill-bli-vd-typerna är nog vanligast på I. Det finns dock en hel del sådana på teknisk fysik också.
Citera
2006-05-10, 01:08
Medlem
ayanamiis avatar
Alltså, jag tycker nog inte data är så nördigt. I D1 (jag går DV, och läser mycket med D), så verkar det mest vara wowspelare
Fast iofs, man kan se det som wownördar då. Men jag när jag tänker på nördar inom dataområdet är det mer hardcore-Ckodare som enbart gör OSS-program osv.
Citera
2006-05-10, 03:15
Medlem
Megaforces avatar
Eftersom jag gick på Chalmers på 80-talet så är jag nog inte så väluppdaterad, men på den tiden gick nördarna i elektro och data. Teknisk fysik och maskin var mer ölsupare och på sjöbefäl gick mest HA-typer ,)

VD-typerna såg jag inte mycket av, men de läste industriell ekonomi eller möjligen på YTH.

Flummigaste typerna gick kemi.
Citera
2006-05-10, 03:20
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Alltså, jag tycker nog inte data är så nördigt. I D1 (jag går DV, och läser mycket med D), så verkar det mest vara wowspelare
Fast iofs, man kan se det som wownördar då. Men jag när jag tänker på nördar inom dataområdet är det mer hardcore-Ckodare som enbart gör OSS-program osv.

På min tid spelade man lpmud.
Citera
2006-05-10, 19:06
Medlem
min kompis säger att elektro är ett B-program eftersom antagningspoängen e låg (13,9 förra året).

Han ska läsa teknisk fysik.
Citera
2006-05-10, 20:22
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
min kompis säger att elektro är ett B-program eftersom antagningspoängen e låg (13,9 förra året).

'

Antagningspoängen har knappast något att göra med hur bra ett program är. Arkitekt på Chalmers har 20 tror jag, och hur bra är det ? :P
Citera
2006-05-11, 18:28
Medlem
Jo11es avatar
Nån som vet vart jag kan beställa algebra boken som högskoleingenjörer använder på chalmers.
Citera
2006-05-11, 18:50
Medlem
Citat:

Dom fyller inte platserna. Det är därför antagningspoängen är låga.
Citera
2006-05-11, 21:29
Medlem
Citat:

Elektro är en av de svårare linjerna, med många avhopp.... Tek fysik kräver väl heller inte så högt antagningspoäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in