2020-08-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
This. Hade Messi spelat i ett bättre lag så hade det inte blivit sådan debatt. Skulle han lämna Barca, så skulle dom rasa ihop som ett korthus.

Barca har INTE en dålig spelar trupp...men det kanske är en svaghet då att inte kunna spela bra ihop...

Där är ju Muller..Lewandowski..Kimmich osv ett lag som vet vad dom är bra på o utnyttjar det..
Citera
2020-08-16, 19:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Barca har INTE en dålig spelar trupp...men det kanske är en svaghet då att inte kunna spela bra ihop...

Där är ju Muller..Lewandowski..Kimmich osv ett lag som vet vad dom är bra på o utnyttjar det..

Barcas trupp är väldigt tunn. Det finns enstaka spelare av rang, men det är en kompott av past prime, not there yet, och utfyllnad. Hur många spelare i Barca skulle ta en startplats i Bayern, annat än just Messi?
Citera
2020-08-16, 19:55
Medlem
Citat:
Barcas trupp är väldigt tunn. Det finns enstaka spelare av rang, men det är en kompott av past prime, not there yet, och utfyllnad. Hur många spelare i Barca skulle ta en startplats i Bayern, annat än just Messi?

Inte många men det är också att dom inte passar in i att rätta sig i tyska spelsystemet...

Ta Muller som har Accepterat i många år nött bänk o blivit en spelare som funkar som en kugge...Ändå top 10 i världen enligt mig
Citera
2020-08-16, 19:57
Medlem
Citat:

Jag tror även att Barcas trupp är "dyrare" än Bayern..

Alltså om dom skulle sälja spelare för spelare på marknaden...
Citera
2020-08-16, 20:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag tror även att Barcas trupp är "dyrare" än Bayern..

Alltså om dom skulle sälja spelare för spelare på marknaden...

Det är jag tveksam till, så tunn som den är. Men Barca har några enstaka spelare med väldigt högt marknadsvärde. Men tar man en sådan som Griezmann, så är det mer för gamla meriter än för vad han har presterat i Barca. Det var en konstig värvning. Han ska ju egentligen ha Messis roll för att komma till sin rätt.
Citera
2020-08-16, 20:00
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Nej, jag tycker det är väldigt märkligt att lägga någon som helst vikt vid en enskild match. Oavsett om det är att man varit osynlig i en match eller gjort nio mål i en match.

Att Bayern hade en betydligt svagare grupp i Champions League är den främsta anledningen till att Lewandowski har ett bättre poängsnitt. Han har gjort 19 poäng på 8 matcher i CL, medan han "bara" har 38 poäng på 31 matcher i Bundesliga - att jämföra med Messis 46 poäng på 33 matcher i La Liga.

Med det sagt är det väldigt mycket mer än mål + assist som avgör vem som är bäst, kan jag tycka, så det är lite av en moot point oavsett om Messi hade haft bättre poängsnitt.

Jag är en stor Messi-supporter och i mina ögon är han utan tvekan den bästa spelaren genom tiderna. Däremot råder det ingen tvekan om att han de senaste åren inte varit så framstående som man bör förvänta sig i avgörande matcher. Liverpool borta förra året, Bayern i år, Frankrike i VM 2018, Roma borta 2018, Juventus 2017... Utöver hemmamötet med Liverpool där han satte två mål har han varit rätt så blek. Visserligen har även hela Barcelona varit det, så det går inte riktigt att separera Messis prestation från lagets så enkelt, men ändå - det är tröttsamt att Messi ser ut att ge upp mentalt när läget känns för svårt... han slutar springa etc. Det är trots allt lite skillnad att rädda Barcelona i La Liga (tex 4 mål mot Eibar i år där laget ändå var skit) och Champions League.
Citera
2020-08-16, 20:06
Medlem
Så alla kan enas om att Lewandowski är ca 3a i världen just nu..

Bättre blir han nog aldrig då han varit på toppen i 10år o just i år har han tagit ett litet kliv uppåt men inte högre än 3a..
Citera
2020-08-16, 20:09
Medlem
Jämnare än 2020 har det nog inte varit på länge om världens bästa spelare...Då Messi o Ronaldo inte varit överlägsna..

Lewnadowski..De Bryne..Muller..Mpappe..nästan har ätit upp avståndet..
Citera
2020-08-16, 20:28
Medlem
Varför nämner ingen M´bappe som nr1?

Hans speed o hur han gör medspelare/laget klart bättre...

Nä, jag skulle lägga min röst på han

Lewandowski? Ja, en klasstriker så klart men jag menar du ska ha ett bredare register än han för att klassas som bäste i världen.
Citera
2020-08-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllanBalle

Hans speed o hur han gör medspelare/laget klart bättre...

Nä, jag skulle lägga min röst på han

Lewandowski? Ja, en klasstriker så klart men jag menar du ska ha ett bredare register än han för att klassas som bäste i världen.

Faktiskt målvakter som blivit världens bästa spelare...

Men vi enades om att Lewandowski är ca 3a i världen så du har väl rätt
Citera
2020-08-16, 21:49
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllanBalle

För att han inte ens är särskilt nära. Han kan ju börja med att bli bäst i sitt eget lag, där det alltjämt är Neymar som är lagets bästa spelare.

Förstår om man inte gärna vill tycka det dock, med tanke på hur osympatisk Neymar är med sitt eviga filmande, gnäll etc.
Citera
2020-08-17, 00:37
Medlem
Organtjuven7s avatar
Han har burit mycket av Bayern på sina axlar. Sjukt målsnitt och bara 31 år, han har minst fyra-fem år kvar i toppen. Vinner han Guldbollen eller CL är han definitivt större än Näzan. Ligatitlar har han i massor, precis som Z. Det är CL och/eller GB som saknas. Framför allt sätter han laget före vilket blev Z:s fall när de riktigt tunga priserna skulle hämtas.

Han Martin i Eurotalk tycker det är så självklart att Z är större än Lewa. Det har varit en del diskussioner om det i deras program. Jag tycker inte alls att det är så självklart. Lewa visar en helt annan attityd än Z, och båda spelar/spelade i relativt svaga landslag så det blir en lättare jämförelse att göra. I klubblagen ligger de ganska lika i titlar, det är på CL och GB det hänger.
Senast redigerad av Organtjuven7 2020-08-17 kl. 00:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in