2020-08-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Hur given är Greenwoods speltid? Har han spelat till sig en relativt säker startplats?

Beror på vad som händer på transfermarknaden, men just nu är han 100 % given. Jag tror att Greenwood inom något år är given striker i laget oavsett. Han kommer bli bättre än Rashford.
Citera
2020-08-25, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Beror på vad som händer på transfermarknaden, men just nu är han 100 % given. Jag tror att Greenwood inom något år är given striker i laget oavsett. Han kommer bli bättre än Rashford.

Det jag funderar kring är om det är värt att lägga 3 milj extra på Bruno jämfört med Greenwood om man bara har plats för en av de två. Bruno var betydligt vassare förra året sett till PPM (8,4 jämfört med Greenwoods 3,3). Men Greenwood kommer sannolikt lyfta sig detta året vad gäller poäng med tanke på att han är en startspelare nu, fått mer erfarenhet, samt att han även är uppsatt som mittfältare i FPL.

Vad tror ni? Ska man lägga lite mer pengar för att få in Bruno eller ska man satsa på ”budget-alternativet” Greenwood?
Citera
2020-08-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBangs
Det jag funderar kring är om det är värt att lägga 3 milj extra på Bruno jämfört med Greenwood om man bara har plats för en av de två. Bruno var betydligt vassare förra året sett till PPM (8,4 jämfört med Greenwoods 3,3). Men Greenwood kommer sannolikt lyfta sig detta året vad gäller poäng med tanke på att han är en startspelare nu, fått mer erfarenhet, samt att han även är uppsatt som mittfältare i FPL.

Vad tror ni? Ska man lägga lite mer pengar för att få in Bruno eller ska man satsa på ”budget-alternativet” Greenwood?

Bruno är en jättebra spelare men jag har faktiskt svårt att se honom bibehålla samma fantastiska form. Han var nästan en utopi. Men man bör komma ihåg att majoriteten av hans ml var straffmål. Kommer United få lika många straffar? Sannolikt inte. Han kommer nog fortsatt göra poäng men jag tror hans produktion kommer mattas av. Hans prestationer sjönk markant mot slutet också. Greenwood har jag svårt att se bli sämre. Det enda som talar emot Greenwood är faktiskt att han varit involverad s mycket i så ung ålder, att han blir sliten. Dock var det stor skillnad på Greenwoods fysiska form innan corona och efter. Han var som ett kraftpaket efter. Snabbare och starkare. Som sagt, jag har svårt att se Greenwood vara sämre än förra säsongen och då gjorde han 10 mål och 1 assist i ligan på relativt få starter. Greenwood är ju striker i grunden, och helt ärligt... hur många spelare i PL är redan nu bättre avslutare än vad han är? Aguero kanske? Få andra. Han står listad som mittfältare och kommer spela på högerkanten och förmodligen också centralt som striker i fler och fler matcher vad det lider. Han var den första jag tog ut i mitt lag i år och han var den första jag tog ut i mitt lag även förra säsongen (hade honom från dag ett). Potential i världsklass. Bättre i akademin än vad både Pogba och Rashford varit. Det här är en spelare som på riktigt har chansen att slå Rooneys målrekord i United. Checka hans xG också, den är galen. Han gör mål på saker som inte borde kunna gå att göra mål på. För att sammanfatta: han gjorde 17 mål och 5 assist i sin debutsäsong som 17-och 18-åring och spelade ändå på en kant i ett dysfunktionellt lag. Enough said.
Senast redigerad av Partlow 2020-08-25 kl. 11:46.
Citera
2020-08-25, 11:53
Medlem
Citat:
Bruno är en jättebra spelare men jag har faktiskt svårt att se honom bibehålla samma fantastiska form. Han var nästan en utopi. Men man bör komma ihåg att majoriteten av hans ml var straffmål. Kommer United få lika många straffar? Sannolikt inte. Han kommer nog fortsatt göra poäng men jag tror hans produktion kommer mattas av. Hans prestationer sjönk markant mot slutet också. Greenwood har jag svårt att se bli sämre. Det enda som talar emot Greenwood är faktiskt att han varit involverad s mycket i så ung ålder, att han blir sliten. Dock var det stor skillnad på Greenwoods fysiska form innan corona och efter. Han var som ett kraftpaket efter. Snabbare och starkare. Som sagt, jag har svårt att se Greenwood vara sämre än förra säsongen och då gjorde han 10 mål och 1 assist i ligan på relativt få starter. Greenwood är ju striker i grunden, och helt ärligt... hur många spelare i PL är redan nu bättre avslutare än vad han är? Aguero kanske? Få andra. Han står listad som mittfältare och kommer spela på högerkanten och förmodligen också centralt som striker i fler och fler matcher vad det lider. Han var den första jag tog ut i mitt lag i år och han var den första jag tog ut i mitt lag även förra säsongen (hade honom från dag ett). Potential i världsklass. Bättre i akademin än vad både Pogba och Rashford varit. Det här är en spelare som på riktigt har chansen att slå Rooneys målrekord i United. Checka hans xG också, den är galen. Han gör mål på saker som inte borde kunna gå att göra mål på. För att sammanfatta: han gjorde 17 mål och 5 assist i sin debutsäsong som 17-och 18-åring och spelade ändå på en kant i ett dysfunktionellt lag. Enough said.

Bra sammanfattat och tack så mycket för inputen! Jag är övertygad 😃
Jag var också inne på att Brunos produktion per match borde inte nå upp till samma nivå som förra året, men att Greenwoods däremot kraftigt bör öka. Så det får blir Greenwood och 3 milj över att lägga på andra spelare 🤗
Citera
2020-08-25, 14:58
Medlem
Valvantos avatar
Kul att alla kommer följa olika taktiker. Det närmaste jag kommit ett färdigt lag för stunden är:

McCarthy (Nyland)

TAA - Doherty - Ferguson - Justin (Taylor)

Auba - Salah - ASM - Mané (Assuinga)

Ings - Mitrovic (Davis)

Tanken är att byta ut Mané & Auba mot Bruno & KDB. Beroende på prisändringar kommer jag ta in Greenwood istället för ASM också. Kommer bli -4 hit men hellre det än wc.
Citera
2020-08-25, 15:26
Medlem
Disbeliefs avatar
Någon som har koll på hur mycket speltid Branthwaite kommer få?
Citera
2020-08-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Någon som har koll på hur mycket speltid Branthwaite kommer få?

Min gissning är att han inte kommer att vara en startspelare vid säsongens början. Han spelade en del i slutet av förra säsongen när Holgate skadade sig. Nu är Holgate tillbaka igen. Holgate och Keane får anses vara startgubbarna i mittlåset. Det är i alla fall vad jag tror. Så det är nog inte mycket lönt att satsa på Branthwaite till en början.
Citera
2020-08-25, 19:56
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:

Gillar din eufori.

Min Manch-plan
GW1 Greenwood & Bruno bänkade 1M ITB
GW2 Ings ut Martial in 0,5M ITB
GW3 Auba ut KdB in 1M ITB

Funderar på om det går att jobba in Auba/Salah på bekostnad av Bruno el billigare alt än Robbo. KdB och Greenwood givna på mitten som läget är nu.
Citera
2020-08-25, 22:28
Medlem
Gantss avatar
Någon som vet en bra sida där man kan se hur många matcher en spelare spelade efter uppehållet? Vill t.ex gärna veta hur många minuter, mål etc. de gjorde sista 8-9 omgångar.

Nåja, min trupp just nu

McCarthy - Nyland

Walker-Peters, Dallas, Vinagre, Trent, Ferguson

Son, Auba, Salah, Bissouma, Anguissa

Mitrovic, Wener, Martial

Lamptey och Kane kanske kommer in. Får se. Femarkerade är osäkra kort just nu.
Citera
2020-08-25, 23:37
Medlem
MrSokratess avatar
Vad tror ni Messi skulle kosta om han går till City?
12.5? 13?
Han skulle "stjäla" många poäng från de andra i City, exempelvis KDB.
Citera
2020-08-25, 23:57
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Vad tror ni Messi skulle kosta om han går till City?
12.5? 13?
Han skulle "stjäla" många poäng från de andra i City, exempelvis KDB.

14 kanske. Vore tråkigt för fpl dock.
Citera
2020-08-26, 07:22
Medlem
Embas avatar
Bowen två mål igår. Bra spelare som jag tror får en fin säsong. Kostar 6 mille. Plockar nog in honom om han levererar tidigt.

Luke Thomas i Leicester har sajnat ett nytt kontrakt. Startade sista tre förra säsongen. Ersätter han Chilwell rakt av? Otroligt värde på honom (4,5) isf.

Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Någon som vet en bra sida där man kan se hur många matcher en spelare spelade efter uppehållet? Vill t.ex gärna veta hur många minuter, mål etc. de gjorde sista 8-9 omgångar.

Nåja, min trupp just nu

McCarthy - Nyland

Walker-Peters, Dallas, Vinagre, Trent, Ferguson

Son, Auba, Salah, Bissouma, Anguissa

Mitrovic, Wener, Martial

Lamptey och Kane kanske kommer in. Får se. Femarkerade är osäkra kort just nu.

Är också sugen på Bissouma. Märkligt få (2,1%) som har honom i truppen.
Senast redigerad av Emba 2020-08-26 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in