2020-08-15, 07:58
Medlem
Jag undrar hur jag ska tänka med min lindriga gräspollen, och histaminintolerans.
Jag får nässelutslag, klåda av Clarityn, och får yrsel, illamående av Allegra, oLoratadinch den biverkan kommer efter 12 timmar. actavis så får jag jättemkt dåsighet, yrsel som visserligen går över, men har inte prövat den längre tid för det är loratadin som verksamt ämne som clarityn, förväntad nässelutslag.
Är det biverkningar som man får leva med? Blir dom värre med tiden? Räknas det som att man inte tål dom pga biverkan?
Apotekaren vill inte rek andra längre för jag verka reagera på många.

I stort sett min allergi är kliande i halsen och torr i halsen, och av histaminintoleransen ger magont, torr i halsen, lite klåda. Kanske får leva med de istället, om det inte förvärras då såklart.
Är så ny på allt detta.
Senast redigerad av xxxgranis 2020-08-15 kl. 08:12. Anledning: glömde
Citera
2020-08-15, 08:17
Medlem
carminaburanas avatar
Jag har väl tur, allegra tar bort ALL min allergi, som brukade vara riktigt illa, och jag har noll biverkningar. Du får kanske börja med desensitering, det tar ju ett par år.
Citera
2020-08-15, 08:50
Medlem
Ja den verkar potent på det sättet att det tar bort, så de är jag nöjd med, men den dåsigheten och illamåendet är jobbigt när det kommer så sent och håller i länge. Men jag får väl ha den som backup om det skulle bli för ohållbart bara.
Senast redigerad av xxxgranis 2020-08-15 kl. 08:51. Anledning: stavfel
Citera
2020-08-15, 09:01
Medlem
GilGrissom82s avatar
Har du provat att ta medicinen på sen eftermiddag? Då kanske biverkningar som dåsighet och yrsel inte upplevs lika jobbiga när du ändå sover på natten.
Citera
2020-08-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxgranis
Jag undrar hur jag ska tänka med min lindriga gräspollen, och histaminintolerans.
Jag får nässelutslag, klåda av Clarityn, och får yrsel, illamående av Allegra, oLoratadinch den biverkan kommer efter 12 timmar. actavis så får jag jättemkt dåsighet, yrsel som visserligen går över, men har inte prövat den längre tid för det är loratadin som verksamt ämne som clarityn, förväntad nässelutslag.
Är det biverkningar som man får leva med? Blir dom värre med tiden? Räknas det som att man inte tål dom pga biverkan?
Apotekaren vill inte rek andra längre för jag verka reagera på många.

I stort sett min allergi är kliande i halsen och torr i halsen, och av histaminintoleransen ger magont, torr i halsen, lite klåda. Kanske får leva med de istället, om det inte förvärras då såklart.
Är så ny på allt detta.
Du kan få sprutor mot din allergi. Då vänjer man liksom kroppen vid allergener. Har för mig att många inte ens är allergiska efter det, eller iallafall inte lika mycket. Det kanske vore något om du inte kan ta allergimedicin.
Citera
2020-08-15, 23:03
Medlem
mfmxs avatar
Desloratadin? Ceterizin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in