Citat:
Ursprungligen postat av
KR12345
Min dotter vgrar. Annars hade jag varit frst i kn till avlivningen.
Din dotter vgrar, vad betyder det? Vilka argument har hon ftt fr omplacering/avlivning? Hon r 13 r, jag tnker att hon kan stta sig in i hur katten kommer att m hos er. Du har ftt en massa information i trden om hur katten kommer att m enligt din plan, ta fasta p dem och ta en ny diskussion med din dotter. Hon vill vl katten allt vl?
Om du fortstter med din plan s kommer kanske dottern att mrka att det inte r samma katt som frut hon mter varannan vecka, katten kommer frmodligen att m allt smre. D kanske hon frstr vad som r bst fr katten? Men det ska inte behva g s lngt. Du vill inte ens ha katten, redan dr frstr man ju att katten inte ska vara hos dig (oavsett vad dottern tycker).
Det r, som sagts i trden, inte ett gosedjur utan en levande varelse som man har ansvar fr. Vill/kan man inte ha det ansvaret s ska man inte ha djur. Det r faktiskt s enkelt. Fr det krver faktiskt en hel del anstrngning att skta djur, men man gr det fr att de ska ha det s bra som mjligt. Och fr att man VILL det, annars orkar man inte med det.
I all vlmening.